Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Patosan

#1
Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 22:08
Idag forsvant alle de kjente ladestedene mine, bare SC igjen. Nei jeg har ikke pølset, noen andre det har skjedd for? :p
Ja, men de kommer tillbaka efter några dagar.
Prova en reset...
#2
Sitat fra: amund på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:37
Flott svar! :o   ???   ::)

Gissar han sitter uttråkad på ett hotellrum och bestämt sig för att ´trolla´lite, när han inte får köra sin nya Tesla.  ;D
#3
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:12
Fydda...hvor langt har du kjørt?

Passerade 80k förra veckan.
Ska nämnas att jag aldrig har haft problem med batteripakke #1, men är de skulle byta contactor så såg de en utbränd ´busbar´ och sände batteri till fabrik för genomgång.
Som ersättning fick jag batteri från loaner, eller det var i alla fall det som skrevs på pappret.
Kan inte säga jag märkt någon större skillnad på range, men intressant nog så har jag intryck av att range som funktion av temperatur har blivit mindre.
Men det kan kanske lika gärna komma av att ute-temp har varit gaska stabil, om än usel, den senaste tiden.
#4
Tycker självklart svaret från Tesla är tull.
för min egen del är detta en bagatell jämfört med allt annat - jag är nu på DU nr. 3 och batteripakke nr. 2, har fullt av vatten i bakluckan, vindstøy på båda dörrarna fram och taklucka...

Men till trotts för alt detta, precis som flera andra jag känner med Tesla, skulle jag aldrig kunna tänka mig gå tillbaka till en ´vanlig´bil.  :D
#5
Jag har det samma när jag kör på ´LO´.
Klagade under service och fick besked att det var helt normalt och man borde inte ha larmet på när man ska köra kyla/värme med app  :o
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
lørdag 06. juni 2015, klokken 10:22
Fick min tredje DU nu strax innan 80k.
När de bytte den första sa de att de funnit orsaken, och att det var problem med en shim.
Denna gången frågade jag inte, då jag int har lust att få fler ´historier´...
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fabrikk-besøk
fredag 08. mai 2015, klokken 19:08
Då gissar jag min vanliga ferie-dress är helt aktuell?
Tror ni de ville godkänt skorna?


#8
Sitat fra: mj på onsdag 06. mai 2015, klokken 12:22
Jeg opplever at det stadig blir utvendige riper i sidevinduene. Høyre bak er det ganske mye på. Har ikke opplevd liknende på tidligere biler. Det ser ut til at sand og skitt fester seg mellom glass og list. Ser ut til at listen er bestående av noe slags filt i stedet for gummi som på andre biler. Må være en konstruksjonsfeil og jeg skal ta det opp med Tesla. Skal ikke bli masse riper på en bil som ikke er 1 år gammel ennå.
Andre som opplever det samme ?

Fick samma på dörrar fram.
Efter jag sa ifrån så bytte de glas och justerade lite, och nu har jag inte haft problem på över ett år.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ekstrem sensitiv skinn
torsdag 23. april 2015, klokken 19:27
Sitat fra: Car-El på torsdag 23. april 2015, klokken 15:03
Goretextruse?  ;D

Helt klart!
Här har vi dem http://www.cafepress.com/+goretex+underwear-panties
Har inte provat dem själv, men om vi går samman så kan vi säkert få tryck med Tesla-logo och gratis frakt :)
#10
Jag är enig med all här ovan, och jag menar att jag har viss uppfattning om att korrelationen är bättre på fukt än temperatur.
Vi får väl se vad de säger, och jag har också låtit vinterhjulen sitta på så att de kan checka dessa om de vill.
#11
Jag har det samma Muffinman.
Ska in på service i morgon med detta som en punkt.
Men jag förväntar inte att de kommer finna något, eller göra något för den delen.
I vinter var det god frekvens på dessa varningar, men nu har de nästan helt försvunnit.
För mig så kan det verka som om felen är är en funktion av temperatur och/eller fuktighet.
Egentligen skulle jag vilja att de bytte alla givare i hjulen för att eliminera den källan till fel, men har inte stora förhoppningar att det kommer ske.
#12
Denna har jag haft ca var 20:e minut under hela vintern!
Försvinnner av sig själv, för att komma raskt tillbaka.
En av punkterna de ska se på under service om ca 2 veckor, men nu i det senaste har det blivit betydligt mindre frekvent.
Får intrycket av att det är beroende på temperatur och fuktighet.

Min största rädsla är att de inte kan se något av detta på service, och inte gör något at det heller...
#13
Sitat fra: Djur1 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:11
Sitat fra: AndreS på mandag 23. mars 2015, klokken 13:24
hvis jeg akselerer for hardt så dunker beltelåsen på beltet på passasjersiden bort i b stolpen :) Lager ulyd

...

Må vel være noe som ligger litt løst inn i b stolpen. 

Er det  noen som har  fikset dette eller fått det gjort?

Jag klagade över ´klunk´på höger sida förra sommaren.
Det visade sig komma från behållare för airbag bak, som ligger under innertak och över dörren.
Efter de öppnade upp och justerade har jag inte hört något.
#14
Har inga tal att ge men denna vinter har jag funnit att det varierar mycket med temperatur.
Tog bilen häromdagen med ca 80% ladning som då visade 310km typical.
Körde en sväng till butiken och tillbaka som jag gissar är totalt ca 6 km.
När jag parkerade i garaget och skulle plugga in så visade det att jag hade > 80% laddning (313km typical).
Min hypotes är att batteriet fick värme när jag körde och detta resulterade i att batteri kunde leverera mer.
#15
Sitat fra: mj på mandag 01. desember 2014, klokken 22:32
Jeg har du siste to dagene opplevd at regen. er veldig ujevn. Når man slipper gassen vil den gå både opp og ned i effekt og det lugger merkbart. Det er og synlig på måleren. Jeg får og mindre effekt på regen. enn for bare et par dager siden. Noen andre som opplever det samme ?
Samma här!
Jag trodde det var att det var lite glatt före...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA