Bra du kom deg hjem, kebabi 
Første eier bodde Drøbak og pendlet til Gardermoen, drøye 80 km med noe stigning og så og si kun motorvei og en del 110 fartsgrense . Det kan nok være han måtte hurtiglade en del for å klare den turen i all slags vær. Av en eller annen grunn hadde han byttet til tesla
.
I de 5 årene vi har hatt bilen har ikke vi ikke hurtigladet det jeg vil kalle mye, vil tippe under 20-30 ganger totalt før batteriet rett før salg plutselig ble betydelig dårligere.
Skilpaddemodus vil jeg tro vi har opplevd under 5 ganger, mens skilpaddelyset har vært noe vanligere. Å gå helt tom for strøm slik at bilen ikke vil bevege seg mer har kun skjedd en gang og det var turen beskrevet tidligere i tråden etter at ladeproblemene startet.
Med bilens relativt modererate kapasitet (selv som "feilfri") stod den jo så og si alltid tilkoblet (og fulladet klar til daglig bruk) når vi er hjemme, mens laderen ble koblet av når vi har vært på ferie.
Alt i alt relativt vanlig bruk slik jeg ser det
.
Vi har vel forøvrig aldri sett de helt store rekkeviddetallene på Guess-o-meteret, men klarte 100 km på sommerlig motorvei tur/retur Moss når vi fikk bilen.

Sitat fra: bobakka på onsdag 21. februar 2018, klokken 21:02Vi kjøpte vel denne bilen i 2013, hvis jeg ikke husker feil.
...
Det kan skyldes at det har stått for lenge med for mye eller for lite lading eller at det er brukt mye hurtiglading.
Første eier bodde Drøbak og pendlet til Gardermoen, drøye 80 km med noe stigning og så og si kun motorvei og en del 110 fartsgrense . Det kan nok være han måtte hurtiglade en del for å klare den turen i all slags vær. Av en eller annen grunn hadde han byttet til tesla
.I de 5 årene vi har hatt bilen har ikke vi ikke hurtigladet det jeg vil kalle mye, vil tippe under 20-30 ganger totalt før batteriet rett før salg plutselig ble betydelig dårligere.
Skilpaddemodus vil jeg tro vi har opplevd under 5 ganger, mens skilpaddelyset har vært noe vanligere. Å gå helt tom for strøm slik at bilen ikke vil bevege seg mer har kun skjedd en gang og det var turen beskrevet tidligere i tråden etter at ladeproblemene startet.
Med bilens relativt modererate kapasitet (selv som "feilfri") stod den jo så og si alltid tilkoblet (og fulladet klar til daglig bruk) når vi er hjemme, mens laderen ble koblet av når vi har vært på ferie.
Alt i alt relativt vanlig bruk slik jeg ser det
.Vi har vel forøvrig aldri sett de helt store rekkeviddetallene på Guess-o-meteret, men klarte 100 km på sommerlig motorvei tur/retur Moss når vi fikk bilen.


