Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Simen1

#1
Takk, jeg skal prøve det i mårra. :)
#2
Da har jeg tabbet meg ut. Model S-en har stått langtidslagret og jeg skulle lade den nå før det ble for lite på batteriet, men har ventet for lenge. Nå våkner den ikke. Det var liv i den for en uke siden da den ble parkert men da var det lite igjen på batteriet. Jeg regner med det den har stått i dyp dvale og at 12V-batteriet ikke ble ladet av hovedbatteriet og at det er 12V-batteriet som er flatt nå.

Er det noe triks for å åpne panseret og få ladet 12V-batteriet?
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
tirsdag 05. oktober 2021, klokken 19:45
Jepp, ingen endring i rekkevidden som oppgis i displayet.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 04. oktober 2021, klokken 14:35
Jeg opplevde noe merkelig her. Ladet til 100% for å få "justert inn" telleverket, men jeg hadde ikke behov for kjøring like etterpå og lot den stå over natta før jeg gikk til bilen. Da hadde SoC sunket fra 100% til 91% i løpet av bare 9 timer. Er det normalt?
#6
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 01. oktober 2021, klokken 15:09
Jeg la om dekk i dag og fikk beskjed av dekkskifterne at hjulboltene var dårlige og burde byttes ut med nye. Noen tips til hvor jeg kan kjøpe nye som passer til model S?
#7
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 09. september 2021, klokken 18:58
Den selvskrevne sisteplassen?
https://motor.no/2020-20560-r16-dekktest/selvskreven-sisteplass/181987

Det er nok til å skremme meg bort. Jeg bor i Tromsø og her er det mye nullføre og is, og lite tørr snø å se om vinteren.
#8
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 08. september 2021, klokken 16:39
Har dere forslag til piggfrie vinterdekk 245/45/19? Ønsker å holde kostnadene nede så ikke noen kjempedyre, men ikke det aller billigste heller for det tviler jeg på er bra. Ser for meg å bestille fra en av nettbutikkene siden lagerhold og priser er dårlig her lokalt.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garantiutløpskontroll TMS 2013
mandag 23. august 2021, klokken 15:24
Jeg fant ut at jeg har brukt feil plugg. Jeg brukte den like over venstre ankel i fotbrønnen, men det skal være en annen plugg under skjermen. Jeg fant fram men den har en fysisk annen plugg. Skulle gjerne hatt en adapter, kanskje lånt av en annen Teslaeier i Tromsø. Det er ikke tilfeldigvis noen av dere som både befinner dere i Tromsø og har en slik adapter eller kjenner noen som har? Evt vet hvor jeg får kjøpt en som ikke må reise verden rundt.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garantiutløpskontroll TMS 2013
mandag 23. august 2021, klokken 12:31
Jeg får kontakt med adapteren. Torque får lest den men henter ikke noe fornuftige data da den er tilpasset fossil. Scan my Tesla får kontakt men stopper på "Getting DC Charge total.."  [ You are not allowed to view this attachment ]  
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garantiutløpskontroll TMS 2013
mandag 23. august 2021, klokken 11:02
Takk for tilbudet magnussen01, men ~2000 km blir i lengste laget. Fikk tilbud fra en her i Tromsø om å låne ODBII'en hans. Jeg prøvde med ODBII'en + Scan my Tesla-appen men fikk bare feilmeldinger. Er det noe man må låse opp for å få tilgang til å scanne teslaen?
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garantiutløpskontroll TMS 2013
fredag 20. august 2021, klokken 11:52
Jeg tenkte på bærearmer og skruer her og der. Takk for tips til mange gode sjekker jeg bør gjøre.

Jeg hørte en ulyd fra bilen her om dagen, der frekvensen på ulyden varierte med turtallet/hastigheten, men jeg klarte ikke å lokalisere den og ulyden forsvant etter at jeg stoppet for å sjekke om det satt fast noe vegetasjon nært hjulene. Tenkte først det var et strå eller kvist som hadde kilt seg i nærheten av bremseklossene og sto mot eikene, men jeg kunne ikke finne noe der. Hvis det er et eller annet løst i forbindelse med drivverket håper jeg at jeg oppdager det før 24.9.

Jeg mistenker ikke nevneverdig svekket batteri (tipper det er 95% som originalt), men nå kan de jo ha justert beregnet forbruk i programvaren sånn at det har blitt mindre reelt med årene. Så det hadde vært greit å få sjekket ut. Er det bare en standard OBD2 og Torque-appen som trengs?
#13
Model S 2013 - 2022 / Garantiutløpskontroll TMS 2013
torsdag 19. august 2021, klokken 13:28
Da nærmer det seg garantiutløp med stormskritt (8 år på batteri, motor og rust). Har NAF det som trengs for å sjekke tilstanden på batteriet og motoren? Jeg mistenker en del rust og lurer på om det er spesielle problempunkter som bør sjekkes nøye i forhold til garantien?
#14
Kartet er en vits for oss som bor langt mot nord. Skjønner at Ionity er et merkenavn jeg bare kan glemme ved nåværende og neste bileierskap. Hvordan melder jeg meg av oppdateringer fra denne tråden?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Verdivurdering av min P85
lørdag 05. juni 2021, klokken 14:36
Hei, beklager at jeg ikke har svar på PM. PM-løsningen her er håpløs, men jeg var i første omgang bare ute etter en verdivurdering og tråden er ikke ment som noe salgsframstøt. Men det ser ut som det går mot en løsning for min del. Har fått et konkret bud på 120k.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA