Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Cowboystrekk

Sider: [1] 2 3 ... 131
1
I.D. Neo / Sv: Reservasjon I.D.
« på: I går kl. 10:58 »
@TM: Klager ikke på prisen. Selvfølgelig må Møller tjene penger. På sikt skal de visst nok over på kun elbiler i personbil segmentet og har som mål å være blant de første der.

Ble bare litt dumt at det ikke ble mulighet for taklast nå. Hadde tenkt å bestille ID.3. Er avhengig av å kunne bruke lastestativ.
Om du trenger det til ski kan du bruke skistativ på hengerfeste, litt klønete, men om vi skal ha ID3 blir det den løsninga på oss. En annen løsning er sugekoppstativ.

2
Model S / Sv: Kjøp av brukt Tesla | Model S
« på: onsdag 16. oktober 2019, klokken 10:51 »
Så lenge du ikke kjøper en TMS 60 fra 2013/2014, så er det 8 års garanti på drivenhet og batteri uansett hvilken Tesla du kjøper.

Og så må du ikke blande sammen garanti og reklamasjon.

Reklamasjonretten i Norge er 5 år, uavhengig av kilometerstand.
Garanti-tiden til Tesla er 5 år, men begrenset til 100 000 km.

Husk at hvis du kjøper en bruktbil, så har du 2 års reklamasjonsrett fra din kjøpsdato hvis du kjøper av privatperson, og 5 års reklamasjonsrett hvis du kjøper av et foretak.
Du har 8 års garanti på batteri\DU i S60 og, men den er begrensa til 200 000km. Finner du en S60 med lav km-stand kan det være et bra kjøp det og :)

3
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
« på: onsdag 16. oktober 2019, klokken 07:32 »
Jeg fikk et forbruk på langt over 400. Fikk tatt bilde på 410, det var mye høyere før bildet ble tatt::)
Da blir det kort mellom ladestoppene :laugh:
Hadde du navi til ladestopp og klima på HI? ;)

4
Model 3 / Sv: Regen i kulda?
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 15:51 »
Både Leaf og ID3 har sykkelkrok bak, men ekte hengerfeste hadde vært et pluss. Kjøpt oss et dyrt hus etter at vi kjøpte TMS så LR blir for dyr :)

5
Model 3 / Sv: Regen i kulda?
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 14:06 »
Står mellom 3 sr, Leaf 62 og ID3. Vil ha sykkelfeste bak, S er en stor og tungvindt bil på mange måter, men totalt sett fornøyd med den. Å dra henger kan være kjekt, men sykkelkrok er viktigst. Model 3 er litt dyr med tanke på litt kortere vinterrekkevidde enn de andre pga mangelen på varmepumpe, dårlig servicesituasjon der jeg bor, lav lasteåpning/høyde i bagasjerom trekker og ned, men bra app, kjøreglede og ladenettverk trekker opp.

6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: NAFs elbiltest
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:42 »
Litt rart at Naf skriver at forbruk var 1.52Wh\km, mens det står 1.41Wh\km i bilen...
Kan være de har nulla måler på et tidspunkt.
Mulig det, men rart allikevel da de ikke har nulla triptelleren. For flere av de andre bilene oppgir de samme forbruk som bildet viser, men både 40 og 62 Leaf står oppført med 1.52Wh\km, mens på bildet står det at de har bruk 1.29 og 1.41.

7
Model 3 / Sv: Regen i kulda?
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:37 »
Min erfaring sålangt er at Model 3 har bedre regen vs model S når det er kaldt. Men jeg har lite testgrunnlag foreløpig (bare hatt model 3 i 4 uker).

Har ikke vært skikkelig kaldt ennå her i Drammensdistriktet.
Ok, det er bra å høre :) Gjør den litt mer aktuell :)

8
Nissan / Sv: Passivt kjølte batterier
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:29 »
I Norge med våre temperaturer funker passivt kjølte batterier betydelig bedre enn i store deler av Australia og sørstatene i USA. Gjennomsnittstemp gjennom året blir lav og det trives batteriene godt med.

9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kraftig salgsnedgang for Leaf - store rabatter innrømmes
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:27 »
Pr nå trenger ikke 62kW aktiv kjøling for de fleste siden chademo uansett lader meget tregt. For de aller fleste blir ikke rapid-gate noe problem. Håper dog de får redusert forbruket, åpner opp for CSS og vanlig hengerfeste på neste generasjon\facelift.

10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Spikeren i kisten for Leaf 62?
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:25 »
Mangelen på takstativ, litt mindre bagasjerom og ikke ryggekamera på laveste utstyrsnivå trekker ned med ID3 for vår del. Litt lengre rekkevidde, flere uavhengige verksted å velge mellom, litt lavere pris, bedre lademuligheter og litt mindre ytre mål selv med ganske like indre mål trekker opp.

11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: NAFs elbiltest
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:22 »
Litt rart at Naf skriver at forbruk var 1.52Wh\km, mens det står 1.41Wh\km i bilen...

12
Model 3 / Sv: Kan man slå av «vampire drain» på model 3?
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:21 »
Slå av sentry, ikke sjekk appen. Er det noen "always Connected" eller "energy saving" funksjon i model 3 som på S og X?

13
Model 3 / Regen i kulda?
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:20 »
Sikkert flere her som har opplevd minusgrader nå de siste ukene. Om bilen har stått uten i noen minus uten å lade\forvarme, forsvinner all regen som på Model S og X eller tåler batteriene i 3 kulda bedre? "Regen disabled" tvert det er såvidt under 0C er en av tingene som irriterer meg med S og X. Kjørt mye Leaf og Soul og de tåler litt regen selv om det er noen minusgrader uten forvarming\lading. Mye kuppert der jeg kjører så må enten belage meg på å alltid lade\forvarme eller få vesentlig høyere forbruk pga null regen i vinterhalvåret. Prøvd å lese litt på TMC, ser noen skriver at de har litt regen selv etter mange timer i -5C uten varming\lading på TM3 så om det stemmer med norske eieres erfaringer og er det bra :)

14
I.D. Neo / Sv: I.D.3 på TV2 hjelper deg nå og BROOM journalist tror mest solgte bil i 2020
« på: lørdag 21. september 2019, klokken 11:35 »
Nevnte vel ikke at taklast mangler og må kjøres nesten som fossilbil da man ikke kan velge full regenerering med effektpedalen.

Man må flytte foten over på bremsen..... Det som fungerer så fint på e-Golf og e-up!. Til og med fire nivåer å velge mellom.

Er det nivåer på ID.3 eller er det kun simpel av/på med regenereringen?
Er vell 0.15G som max i B-modus, max 0.3G ved samtidig bruk av pedal.

15
Model 3 / Sv: Økt pris på SR+?
« på: mandag 16. september 2019, klokken 09:42 »
Gikk opp 23k prisen på konfigen jeg vil ha :/ Håper de dropper autopilot fra pakka slik at vi som ikke ønsker noen av funksjonene kan bestille uten og heller få en del lavere pris om vi vil ha.

Sider: [1] 2 3 ... 131