Kan anbefale Rain-x. Det blir ikke 100% prosent med det heller, men hjelper en god del
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitatMEN, det skjer ikke i Norge før om tidligst 20-30 år når selvkjørende biler faktisk når Nivå 5.Ingen av oss vet hva som skjer om 20-30 år. Tredve år tilbake i tid så skriver vi 1990 - det har skjedd en del på datafronten siden 1990. Hadde du sagt 5-10 år så skulle jeg sagt meg enig, men når man sier 20-30 år, så uttaler man seg om en teknologis tidshorisont ingen kan si noe om med høy grad av sikkerhet. Om fem år kan f.eks lidar være i alle telefoner..og biler. Allerede nå finnes det lidar i nyeste iphone 12 pro. Og utover det kan det komme ny sensorteknologi, nye ai-algoritmer osv. Jeg ville blitt veldig overrasket om det tok 20-30 år. Så langt unna (tror jeg) er det ikke.
SitatJeg lader på jobb, forlater ofte jobben til forskjellige tider. Batteriet er ladet til 85% på 2 timer normalt. Hvordan kan jeg skru på slik at bilen varmer batteriet feks siste timen før jeg reiser? Bilen kan være koblet til 11kwh hele tiden. Kupeen er fin og varm, men er jo teit å forlate jobb med varm bil, ladet batteri men kaldt batteri.. forbruket blir jo mye høyere pga kaldt batteri.
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. november 2019, klokken 12:58
Kaldt batteri fører til høyt forbruk, da bilen ønsker driftstemperatur på pakken. I tillegg skal kupeen varmes. Det er helt normalt med høyt forbruk på småturer.
Stikkord er forvarming mens bilen er tilkoblet strøm.
Og, som alltid, lad når du kan - ikke når du MÅ.