Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Mobileum

Sider: [1] 2 3 ... 39
1
ID. 3. / Sv: VW i.d Neo tråden
« på: Lørdag 08. Desember 2018, klokken 16:29 »
Regner med at eksisterende Tesla-eiere ikke har følelser igjen i tærne. Fint om vi ellers kunne holde denne tråden fri for Tesla-kommentarer.

2
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
« på: Torsdag 08. November 2018, klokken 23:40 »
Sør Import Mandal AS

3
74% av Russland er urban. Med 144 millioner innbyggere, vil det si at 106 millioner bor i byer, og de fleste i den vestre delen hvor Tesla skal sette opp 5 ladestasjoner. Er redd det blir litt kø.  :D

BMW og andre leverandører av biler med eksosrør kan ta det helt rolig i maaange år når det gjelder Russland.

4
[quote author=Espen Hugaas Andersen lDe rikeste delene av befolkningen er også konsentrert rundt Moskva og St. Petersburg. Og det er altså der man har størst salg av BMW. Tesla er allerede langt hvis de realiserer de superladerne de har planlagt på kartet sitt: https://www.tesla.com/no_NO/supercharger

[/quote]

Etter det jeg kan se, så er det planlagt 5 Superlader-plasser i den vestre delen av Russland.... That is all.


5
Nå tror jeg du må ta av deg Tesla-hatten  :D. Russland er enormt, og Tesla skal ikke sette opp Superladere i byer, men på hovedveier. Slik som hovedveien mellom St. Petersburg og Vladivostok. Ca. 10.000 kilometer. Trenger vel et par atomkraftverk i tillegg til Powerpacks.

6
Selv Tesla er avhengig av offentlig infrastruktur.

7
Bare i Russland er de 40 millioner biler. Og Putin bygger heller et par tre hangarskip før han tenker på lade-infrastruktur.

8
Trenger ikke å dra til indre Mongolia:

In 2015, about nine million vehicles were registered in Bangkok and surrounding provinces, but the existing road system can accommodate only 1.5 million vehicles.

9
Rart at det er så mange her som tror de har bedre kunnskap enn store bilprodusenter. At ekspertisen til disse selskapene skal overgås i et lite forum i ett av verdens minste land er veldig, veldig usannsynlig.

Hvordan er for eksempel lade-infrastrukturen i Afrika, store deler av Asia, Russland, etc. Det tar flere ti-år før denne er på plass disse stedene, og det er samtidig et marked for titalls millioner av biler årlig. Det produseres idag mellom 80-90 millioner biler i året, og selv om bittelille Tesla skulle klare å komme opp i en produksjon på 7-800.000 biler om 3-4 år, så vil det fremdeles bare utgjøre ca 1% av behovet for nye biler. Elbilproduksjon er ikke "rocket science". Det er vel kun batterier som kan bli en utfordring. Ikke når det gjelder å bygge fabrikker, for det kan alle gjøre, men derimot  tilgangen til råstoffer.

10
Lading av Tesla / Sv: Superchargere og flom (Bismo/Skjåk)
« på: ſøndag 14. Oktober 2018, klokken 20:22 »
Trådstarter kommer med et spørsmål det nærmest er umulig å svare på. Ingen vet hvor store skadene er på infrastruktur og/eller ladeinstallasjoner, hvis noen, og heller ikke om det er noen sammenlignbare tilfeller før man vet omfanget. Synes reaksjonen til Whatwatt gjerne hører hjemme i denne tråden, og var jo også noe trådstarter forventet.

11
Elbiler i media / Sv: TU.no: VW besøker batteriprodusenten annenhver uke
« på: Lørdag 13. Oktober 2018, klokken 18:17 »
Tror ikke den vil finnes til 35K USD, og hvis så skulle være tilfelle, så blir det lenge til.

Eller for å bruke dine egne ord: Tror det ikke før jeg ser det.

12
Elbiler i media / Sv: TU.no: VW besøker batteriprodusenten annenhver uke
« på: Lørdag 13. Oktober 2018, klokken 17:35 »
Bra skrevet. En liten korreksjon. VW kommende bil vil hete Neo. Så lurer jeg på om Tesla SR i sin nåværende konfigurasjon i det hele tatt vil bli levert. Antar at man får en opsjonsliste med hyggelige priser, men som Tesla tjener godt på, og som potensielle kjøpere kommer til å velge. Opsjonene vil koste Tesla minimalt, men øke fortjenesten betraktelig. Tipper snittpris på mellom 400-450K.

13
Bestilling og levering / Sv: Levering nov/des
« på: Fredag 12. Oktober 2018, klokken 07:44 »
Stemmer. Vanligvis tog til Baltimore, båt til Zeebrugge, båt til Drammen, ofte via Bremerhaven. Sånn cirka.... :D

14
Elbiler i media / Sv: TU.no: VW besøker batteriprodusenten annenhver uke
« på: Fredag 12. Oktober 2018, klokken 07:26 »
Og hvem er så den beste elbilprodusenten idag som har gjort alt riktig? Som tjener penger, leverer kvalitet i alle ledd, og egentlig bare gjør det for å redde verdens klima? Finnes ikke!

15
Elbiler i media / Sv: TU.no: VW besøker batteriprodusenten annenhver uke
« på: Torsdag 11. Oktober 2018, klokken 22:17 »
Trodde det var viktig å fremme muligheten for et bedre klima uansett hvem som bidrar, eller er det ikke så viktig lenger?

Sider: [1] 2 3 ... 39