Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Mobileum

Sider: [1] 2 3 ... 45
1
Sitat
men jeg ville nok valgt Tesla;)

Akkurat!

ps. videoen er 7 år gammel, og er mere en studie for fremtidig bilproduksjon. Det ble bare produsert Phaeton i mindre serier, men alle brukte roboter før Musk ble født. Så dette kan de.

ps. 2: For å få fart på robot-produksjonen, så kjøpte Tesla Grohmann AG. En tysk produsent av roboter med lang erfaring i leveranser til tysk bilindustri.

2
Sitat
Men siden jeg tror at Tesla er mye råere på automasjon/roboter

Tror du det?  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=YlIyDhss4Cg


3
Det er daglige guidede turer på alle tyske bilfabrikker, så det passer kanskje en annen gang hvis ikke merket er viktig?

Thousands of guests visit the Volkswagen Group locations every day. Here they have the opportunity to find out what processes make our cars so safe and how electric drives are changing the vehicles of the future.

Mercedes: This factory tour offers you a detailed insight into the fascinating world of major assembly production for state-of-the-art motorcars – from the raw material through to the finished component.

With a guided tour of the BMW Group's main plant in Munich, you will get to know selected production areas of automobile manufacturing. The main plant is located in the north of Munich, across the street from the Group headquarters, the BMW Museum and BMW Welt.

4
Mener du at det ikke hadde vært artig å tatt en tur innom en splitter ny Tesla-fabrikk hvis du var i nabolaget?
Ja! Jeg har sett VW- og BMW-fabrikker (i embeds medfør), og det rekker i massevis for meg.

5
Da må man isåfall regnes som Supercalifragilisticexpialidocious Tesla-fan!

supercalifragilisticexpialidocious
adjective: supercalifragilisticexpialidocious; adjective: supercalifragilistic
extraordinarily good; wonderful.
"the only word to characterize Kepler's discoveries was ‘Supercalifragilisticexpialidocious’"

6
Musk har laget sitt eget hierarki, og bruker ikke lenger levels. Ser ut som det nå kun er FSD, eller FSD Beta. Han regulerer dette med to kriterier: Hands off eller Hands on.  ;). Da kan han holde på med Beta-utviklingen i årevis helt til den dagen man kan slippe rattet (i en eller annen form). Kanskje innen da helt uten myndighetenes innblanding?

7
Han garderer seg igjen med "Regulators Approval" som han nok kan få store problemer med innen rimelig tid. 

8
Tesla SW og AP / Sv: FSD
« på: I går kl. 10:08 »
Nå kommer "knappen" i USA:

Fra Musk - Twitter:

Good feedback from FSD Beta 10 users! 10.0.1 point release rolling out now.
10.1 rolls out a week from Friday with beta request button.


men:

Beta button will request permission to assess driving behavior using Tesla insurance calculator. If driving behavior is good for 7 days, beta access will be granted.


9
Model Y / Sv: Savner knappen innenfor ladeluka
« på: Torsdag 16. ſeptember 2021, klokken 14:44 »
Noe mer her: (men fra en annen app, da)


10
Tesla SW og AP / Sv: 2021.32.10
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 23:33 »
Den fikk "Surround lyd", eller "Omslutningslyd" med denne oppdateringen. Merker ingen forskjell.

11
Model Y / Sv: Savner knappen innenfor ladeluka
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 15:00 »
Bruker også Home Assistant - med Tesla custom intergration. Kom en oppdatering for noen dager siden som endret autentisering.
https://github.com/alandtse/tesla

Har limt en zigbee-knapp rett bak bilen som låser opp kabelen hvis Home Assistant ser at bilen er hjemme og kablen står i.
Installerte nå, men ble litt skuffet. Bare ca. 50% av mulighetene til kontroller og informasjoner er tatt med. Men det kommer kanskje flere etterhvert.

ps. Bare 21 av ca. 65 muligheter er tatt med.

12
Model Y / Sv: Savner knappen innenfor ladeluka
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 14:13 »
Teslafi har for mitt vedkommende vært veldig bra det siste halve året. Men jeg har testet et halvt dusin andre som er ubrukelige. Homeseer Tesla Vehicle, Watch for Tesla, Teslamate (selvfølgelig da den ikke sender kommandoer) skaper ingen problemer. Tessie er også bra, men den har hardcodet polling-tid til én time. Men for alle gjelder det å ha tungen rett i gapet, da det er ganske mange parametre som influerer.

13
Model Y / Sv: Savner knappen innenfor ladeluka
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 13:52 »
Hvilken Integration bruker du? Den offisielle virker ikke lenger, og er trukket tilbake. Erstatteren venter på en oppgradering. Er det en tredje mulighet?

14
Model Y / Sv: Savner knappen innenfor ladeluka
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 09:26 »
Sitat
Sånn sett er det synd det er kryptert bt fra klokka.

Det er bare telefoen som kan sende kryptert Bluetooth. Klokken kan det ikke. Derfor må den bruke WiFi/LTE.

15
Model Y / Sv: Savner knappen innenfor ladeluka
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 09:03 »
Det skjønner jeg  ;)

Sider: [1] 2 3 ... 45