Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hhartes

#1
Model S 2013 - 2022 / Electric GT world racing series
onsdag 06. april 2016, klokken 08:30
Jeg jobber litt med å kartlegge om det finnes noen norske førere som er aktuelle for Electric GT-sirkuset (mer info om dette i link nederst). Det skal være 10 team / 20 profesjonelle førere totalt. For å få et godt publikum i Norge, tror jeg at en av dem som kjemper i toppen bør være norsk. Har dere noen tips?

I tillegg til vanlige racing-egenskaper bør det nok være en ekstra porsjon brains, siden det krever taktiske egenskaper for å få mest mulig ut av bilen (varmgang/power limit). I tillegg ser de etter førere som kan promotere sporten. Jeg regner faktisk med at de skal prate litt med publikum under veis i løpet.

Her er et lengre intervju med CEO for EGT, hvor han forklarer veldig bra hvordan serien blir:

https://www.youtube.com/watch?v=pLKSO7osF_w
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?
onsdag 12. november 2014, klokken 19:02
Jeg tror nesten problemet er løst! Lenge siden sist nå
#3
Det gikk helt fint :) jeg fyrer fra hofta og da må jeg regne med litt tyn hvis jeg er helt på villspor.
#4
Ja ikke vet jeg hvordan den roterende energien ble omdannet til strøm fremme når vi slipper gassen. Antok bare at det måtte være en generator av noe slag. Tenkte at hvis det kun er bakhjulene som gjorde susen, så ville det gjort noe med kjøringen på glatt underlag. Men, har ikke sjekket at det faktisk stemmer.
#5
Sannsynligvis ikke. Litt for godt til å være sant, men i motsetning til alle andre bilmerker i verden Er det ikke totalt urealistisk å tenke at sånne bonuser kan dukke opp etterat bilen er kommet i hus.
#6
Ingen som vil kommentere på ide om at generator(er) fremme kan brukes som hjelpemotor? Syns den var god jeg og passer med mange hint. Den er allerede der, inneholder magnet, gir dual drive, folk er på sporet men har ikke helt nevnt dette osv.
#7
Skudd i mørket: Hvordan regenereres bremseenergien fra framhjulene? Kan det reverseres?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: NRK P2 på internettradio
onsdag 08. oktober 2014, klokken 22:13
Er det forskjell på hvor stor båndbredde du må ha for å kunne ta inn ulike kanaler? Ser for meg at 4g kan vise seg som et stort savn i bilen etter hvert som radio og streaming blir tilgjengelig i høyere kvalitet.
#9
Model S 2013 - 2022 / NRK P2 på internettradio
onsdag 08. oktober 2014, klokken 16:19
Er det flere som har dårlig signal på NRK P2 og noen som vet hva det skyldes (kun nettradio)?

Hos meg høres det ut som om høyttalerne har dårlig kontakt. Det er lav lyd og innimellom høye spikes. Hører det veldig tydelig om morgenen når AlltidNyheter og P2 har samsending. Helt annen kvalitet på førstnevnte. Feilen dukket opp i sommer/høst. Tesla selv hadde ingen forklaring, men klarte tydeligvis å gjenskape problemet i andre biler.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
torsdag 11. september 2014, klokken 21:50
Noen som har skjønt poenget med å gi bilen et navn. Kun for de som har en armada med biler å holde styr på?

Har testet ut høydestyring. Kjekk sak. Kobler inn et stykke før der man aktiverer første gang eneste. Dermed heiser den seg også om jeg bare kjører forbi krysset den var satt opp på (selv om jeg trykket 30 inn på den nye veien). Den tar selvsagt heller ikke hensyn til om man kjører inn eller ut av stedet man ønsker heving. Ikke et stort problem, må bare raskt opp i 60, men ville det vært smart med litt mer presis og retningsbestemt aktivering?
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Baksetespeil til Tesla
tirsdag 02. september 2014, klokken 13:16
Jeg er godt fornøyd med speil fra NAF-butikken. Det er festet på en bøyle som du henger over toppen av seteryggen. Du sikrer det ved å feste medfølgende stropp til innfestingsbøyle på baksiden av setet. Speilet er såpass stort at du ser ungen godt. I tillegg har den lys og fjernkontroll til denne, som er hendig når du skal sjekke status når det er mørkt ute. Nettbutikken er lagt ned, men dette er modellen: https://www.catalystpdg.com/portfolio/diono-easy-view-plus-baby-car-mirror/
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lademulighet Costa Blanca og Costa Calida
søndag 17. august 2014, klokken 19:24
Kan vel regne ut sånn noenlunde hvor raskt man kan komme ned. 2900 km er raskeste. Hvis man legger til cirka 10% for omvei til SC er man oppe i 3200 km. Snittfart 80 - 120 km/t? Da har vi 27-40 timer kjøretid. Det er SC hele veien nå. Hvis vi lader med 320 km/t i gjennomsnitt går det 10 timer til lading. Dermed blir turen 37 - 50 timer. Og så er det tusen ting som kan dra opp eller ned, men 48 timer er travelt dog mulig.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Duplisere ladelukeåpner
torsdag 14. august 2014, klokken 13:40
svarer før jeg har sjekket, men får man ikke løsnet kabelen med å trykke på taket på nøkkelen?
#14
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 14. august 2014, klokken 13:38
Da er denne listen standard på disse dekkene og det er ikke noe problem å legge alloygators utenpå?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lademulighet Costa Blanca og Costa Calida
torsdag 14. august 2014, klokken 11:24
jeg mener at Parador de Tortosa, Castillo de la Zuda, s/n, 43500 Tortosa, Tarragona, Tarragona, Spania skal ha 22 kW (rød 32 A).

Samme med Parador de El Saler, Av los Pinares, 151, 46012, Valencia, Spania

Jeg har ikke testet disse selv, så ta en telefon først for å få det bekreftet. Så lenge man kjøper seg noe mat eller overnatter, er det som regel gratis å lade på paradorene. Jeg anbefaler å alltid avtale på forhånd, og be dem om å holde av parkeringsplassen, så du ikke risikerer å finne en bensinbil der.

I Spania er rødt adapter og overgang til 32 A og evt 63 A det viktigste ladeutstyret. I tillegg bør man ha en portabel wallbox for å utnytte kapasiteten på trefasen (kan leie min). Det finnes noen få type 2, men de jeg så hadde ikke 22 kW. Uansett behøves type 2 hvis du bruker wallbox. Type 3c kan jeg ikke tenke meg at du får bruk for i Spania. Jeg brukte heller aldri noe av det andre i adaptersettet i løpet av 3 måneder, utenom skjøteledning.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA