Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pauf

#1
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
torsdag 10. februar 2022, klokken 10:14
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 03. februar 2022, klokken 09:19
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:29
Sitat fra: Radial på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:23
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:16
Noen som vet om 7pin adapter som fungerer med koblingen til Tesla?

Alle 7-pin skal vel passe? Er jo helt standard 13pins kontakt
Jo, men blir ganske lite plass der. Har et fra biltema som ikke gikk inn.
Det er dårlig passform på en del adaptere, eventuelt (og ikke usannsynlig) er det ikke uniform tilpasning på kontakten på bilen heller.
Prøv med litt smøring av adapteret, silicon, wd40, crc eller lignende.
Er det noen som har funnet et 7-pins adapter som passer? I tilfelle hvor?
Og et passende "verktøy" for å åpne dekslet uten riper?
#2
Jeg har koblet fra/til display og kontakt. Ingen endring. Ladedisplayet viser 32A et øyeblikk i starten, men går umiddelbart ned til 27A.
#3
Nei, ikke det jeg kan se
#4
Har ladet min S 85 fra en 32A kontakt via standard blå kontakt siden september 2013. Lading har hele tiden skjedd med 32A inntil i forrige uke. Da får jeg ikke mer enn 27A. Har ikke gjort noen endringer. Har Tesla gjort noen endringer via oppdatering? Er det andre som har erfart tilsvarende, og hva kan problemet og løsningen være?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: SUDDEN DEATH
lørdag 05. oktober 2013, klokken 14:54
Opplevde totalt "død" bil etter 3 dager uten bruk. Har tidligere kjørt 2500 km i nesten en mnd uten noen problemer. Bilen sto i garasjen tilkoblet schuko lading (i Tønsberg). Ingen av nøklene greide å "vekke" bilen. Ba om hjelp fra Tesla Oslo. Stian kom til Tønsberg og gjorde en kjempejobb. Ladingen hadde stoppet pga feil første dagen, dessuten hadde Tesla startet opplasting av ny FW. Det hadde utløst problemet med 12V batteriet. Stian skiftet nytt 12 V batteri (spenningen var nede på 3-4 V) som han sier skal være bedre enn det gamle. I tillegg installerte han ny FW 5.6. Han sier den skal fikse de fleste problemer opplevd med ladefeil, samt hindre at 12 V batteriet lades ut. Han brukte 5 timer hos meg. Sjekket at alt virket når han dro. Oppdaget jordfeil på ladestikk, måtte snu polene, det ble bedre. Alt virker supert nå. Veldig bra support fra Tesla (Stian).
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
torsdag 26. september 2013, klokken 21:40
Tatt en tur fra Tønsberg til Trondheim og tilbake. Ingen problemer med det. Må imidlertid være litt forsiktig med gassen fra Tønsberg til Lillehammer, det lengste strekket. Bruker en god del mer energi i konstant 100 km/t enn 85km/t, så jeg dempet meg litt fra Drammen. Lading på Lillehammer og Dombås. Morro med skikkelig ladefart. Kjørte på cruisekontroll mesteparten av veien. Holdt stort sett fartsgrensene. Brukte 183 Wh/km fra Tønsberg til Lillehammer, men bare 163 Wh/km videre opp til Trondheim. På tilbaketuren brukte jeg 188 Wh/km på hele strekket Trondheim - Tønsberg, så det er fullt mulig å få brukbar rekkevidde med litt forsiktig kjøring.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Visible Tesla
torsdag 26. september 2013, klokken 21:28
Litt artig erfaring med bruk av Visible Tesla. Skulle ha Perma Shine av bilen. Leverte den til verkstedet på ettermiddagen for vasking og klargjøring, tørking over natta og Perma Shine dagen etter. Fikk liv i Visible Tesla på kvelden og til min forskrekkelse fikk jeg se at bilen kjørte rundt i byen. Kona var ute og kjørte. Ringte henne og fikk henne til å finne bilen. Gjorde det når bilen kom tilbake til verkstedet. 2 mann kom ut, de hadde også hatt med seg andre. Fikk klar beskjed fra kona om at dette likte vi dårlig, at vi kunne følge med alle bilens bevegelser hjemmefra. De ble skikkelige flate, og beklaget og beklaget. Gjorde en veldig god jobb dagen etter, og ga meg en reduksjon i prisen, og sa at de hadde følt seg skikkelig flaue, tatt på fersk gjerning på denne måten. Så Visible Tesla har gitt nytte fra seg allerede. Bilen ble skikkelig fin, den og verkstedet stilte den ut på fortauet før jeg hentet den med plakat og det hele og fikk mye fin PR.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
lørdag 07. september 2013, klokken 21:01
Fikk bilen levert på torsdag. Alt har virket bra, men nå får jeg ingen lyd på radio. Er ikke muted. Ser ikke hva jeg har gjort feil. Skrur volum opp ned. Ingen lyd nå, men igår var alt OK ??
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA