Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - inverter

#1
Model 3 / Løstagbart tilhengerfeste - oppbevaring
søndag 09. februar 2020, klokken 15:06
Hei, fikk omsider tilhengerfestet til bilen min, og lurer i den forbindelse på om det skal være noen oppbevaringsboks til dette eller om det bare skal ligge løst og slenge i den boksen under bagasjeromsgulvet bak?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
fredag 05. juli 2019, klokken 01:15
Er det noen som har noen antagelser om hvilke kriterier Tesla benytter for å justere ned SuC hastighet og rekkevidde?

Min 2013 S85 har gått mer enn 181000 km og jeg fikk 371 typ km ved 100 % lading ved 20 amp enfase i forgårs. Jeg fikk 388 typ km når bilen var ca ny. Jeg har sw versjon 2019.20.21.

Har ikke fått testet hastighet på SuC nylig, men sist jeg ladet når jeg var nesten tom mener jeg at jeg fikk 116 kw+ en kort stund....
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
onsdag 12. juni 2019, klokken 20:33
Kan nevne at den nye dc - dc enheten som ble satt inn hadde mulighet for å bytte sikringen ved behov.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
onsdag 12. juni 2019, klokken 15:28
Samme skjedde hos meg også. Begge ble ødelagt av sand og skitt. I tillegg gikk sikringa til kompressoren. Denne sikringa sitter i DC - DC converteren og kunne ikke byttes på gen 1 biler.

Det endte opp med 2 nye "radiatorer" og en ny dc - dc converter.

Tesla fikset dette som en reklamasjon da bilen ikke var fem år når dette skjedde.

Mulig det er lurt å få utført rengjøring av disse 2 "radiatorene" på et uavhengig verksted i ny og ne hvis en ikke gjør det selv?
#5
Noen som vet hvordan status er når det gjelder ladestasjoner i Albania?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Litt skryt må til
mandag 28. januar 2019, klokken 22:26
Min S85 fra slutten av 2013 nærmer seg 170k uten at jeg har hatt noen store verkstedregninger ennå. Det er jeg fornøyd med.
#7
Det hører med til historien at bilen aldri har vært kjørt på grusveier, men med lang kjørelengde mellom servicene og vinterveier som strøs med grus er det mulig at det har bygget seg opp mye fremmedlegemer mellom servicene. Er forresten ikke sikker på at de faktisk fjerner grus rundt radiatorene heller på service...
#8
Hadde kostet ca 20 laken tenker jeg.

Jeg fikk forklart at fremmedlegemer (grus og småstein) hadde kommet inn og ødelagt begge radiatorene foran. Dette hadde gjort at kjølemediet hadde lekket ut og sikringen til AC kompressoren som sitter i dc- dc converteren hadd gått.

På de første bilene som kom er det ikke mulig å bytte denne sikringen, derfor må hele dc - dc converteren byttes.
#9
Min S85 fylte 5 år 30. november. Bilen har gått 165 000 km. Har hatt de vanlige feilene som ble fikset på garanti (i løpet av de to første årene egentlig). Jeg er på min 3. drivenhet som jeg har hatt i flere år nå.

Har byttet "radiatorer" på begge sider foran og dc-dc converter i sommer som var. Dette ble tatt som en reklamasjon.

12 volt batteri ble byttet for et par år siden. Hovedbatteriet har vel hatt en normal degenerering i forhold til alder og kjørelengde. Lader til ca 70 % året rundt.

På grunn av lang ventetid på service sentre har jeg kun hatt service en gang pr år, noe som har fungert greit til tross for lang årlig kjørelengde.

Skal bytte stabilisatorstag foran snart.
#10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Rekkevidde; maks og praktisk
fredag 21. september 2018, klokken 21:39
Daglig bruk av batteriet bør ligge mellom 20 og 80 prosent, men det er ikke noe problem å kjøre 5 til 100 prosent ved behov.
#11
Lading av Tesla / Sv: Lading av Tesla for Dummies -en nybegynner guide.
søndag 02. september 2018, klokken 19:59
Hvor mye superading/hurtiglading batteriet tåler varierer kanskje litt i forhold til hvilken batterikjemi som er brukt.

Min gamle S85 nærmer seg 160 tusen km og lader like raskt på superlader som når den var ny.


Jeg bruker kun superlader/hurtiglader når jeg er på langtur. Lading til daglig kjøring gjøres på 20 A enfase i egen garasje.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjuloppheng og garanti
onsdag 22. august 2018, klokken 11:15
Du bør kunne forvente at den delen ikke skal knekke i løpet av 5 år ----> reklamasjonsrett

Hadde det vært utslitte foringer så hadde det vært noe annet.
#13
Jeg fikk samme feilmeldingen etter sist sw oppdatering.

Etter ca en uke med denne feilmeldingen konstant kom det feilmelding på 12V batteriet som måtte byttes.

Fikk da beskjed fra Tesla at de muligens måtte bytte parkeringsbremsen på grunn av feilmeldingen. Kjent feil.

Etter bytte av 12V batteriet har jeg feilmelding om parkeringsbremsen sporadisk. Tesla skulle sjekker logger å kalle meg inn hvis nødvendig.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fw 2018.4
søndag 04. mars 2018, klokken 15:50
Fikk ny Siw for noen dager siden og etter oppdateringen får jeg uten unntak feilmelding om at parkeringsbremsen ikke har slått seg av når jeg går fra park til drive.

I praksis har parkeringsbremsen selvfølgelig slått seg av. Dersom jeg aktiverer nødbremsefunksjonen et lite øyblikk under kjøring forsvinner feilmeldingen til neste gang jeg går fra park til drive.

Noen andre som har opplevd tilsvarende.
#15
Lading av Tesla / Sv: Hvilken ladestasjon?
fredag 01. september 2017, klokken 11:06
Tesla selger en egen ladestasjon med fast type 2 kabel som ser bra ut.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA