Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - takktakk

#1
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Pris på 21" turbine felg?
fredag 06. mai 2016, klokken 11:25
Takk for tips!
#2
TMS Hjul, dekk og felg. / Pris på 21" turbine felg?
fredag 06. mai 2016, klokken 00:39
Se det.

Da har fruen vært ute og kjørt bil. Høyre fremre felg bærer behørig preg av det.

Noen som vet hva prisen på èn ny mørk grå turbinfelg er?
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Norske priser er ute!
lørdag 05. mars 2016, klokken 00:43
Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. mars 2016, klokken 14:02
Jo, dette både et ledelsesproblem og et problem i organisasjonskulturen. Og det er så rav hakkende feil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne men gjør et forsøk på å trekke opp linjene ekstremt grovt og uten detaljer.

1. Sjefen sjøl tester bil, neppe i tråd med etablerte prosedyrer for gjennomføring av test og systematisering av data, samt kanalisering inn i systemet.

2. Hvordan skal informasjonen som dette avstedkommer brukes? Her er det sannsynligvis store avvik i metodikk og dataene er neppe brukbare - eller sammenlignbare - med de som kommer fra tester utført etter gjeldende prosedyrer for slikt.

3. Resultatet, med amerikansk lederkultur hvor det sjelden lønner seg å motsi sjefen eller melde fra om feil i bakhodet, er sannsynligvis at CEO sine tilbakemeldinger brukes uavhengig av kvaliteten. Og dette implementeres gjerne utenom vanlige rutiner for kvalitetssikring siden sjefen krever at ting går raskt, og han har "alltid rett".

4. Toppledere burde ganske enkelt ikke ha ledig tid med å drive med slikt. Det er kapasitet de heller burde bruke på å utøve sunt lederskap.

Dette blir litt som om konsernsjefen i Transocean skulle ta et og annet skift på boredekket når han hadde tid.

Jeg har ett navn til deg: Steve Jobs. Øvrige kommentarer anses å være overflødige ;)
#4
Model S 2013 - 2022 / Noen som vet når Summon kommer til Europa?
tirsdag 09. februar 2016, klokken 13:03
Hei.

Jeg synes det er uhyre stille fra Tesla knyttet til en eventuell ytterligere ekspansjon av Summon.

Noen som har fått med seg noe?
#5
Sitat fra: rmr på tirsdag 22. desember 2015, klokken 20:58
Ingen som har erfaring med Whispbar WB300?

Fikk svar fra Autoload , og de anbefalte Whispbar WB300, mest grunnet veldig bra kvalitet.

Tja... Hvis du ser litt lenger opp i tråden så har jeg vel svart at det er den rette løsningen i mine øyne. Har hatt det på bilen en tur til fjells og det var helt strålende. Av latskapsårsaker står det på ennå, men jeg tar det nok av og på dersom det går noen uker mellom hver tur. Fort gjort - og det er da ikke nødvendig å demontere WB300. Du tar bare av selve barene på bilen og lar stativet bli sittende på. Da slipper du også å justere posisjon i forhold til hverandre fra gang til gang.

Jeg er spesielt fornøyd med at luftmotstanden er så lav at denne løsningen knapt lager lyd, både med og uten ski. Når det er ski i stativet og en (slalom)binding vender nedover så kan du nok ikke åpne soltaket, men det kan fint brukes selv om stativet er på bare det ikke vender bindinger nedover. Med langrennski vil jo ikke dette være tema, og med bare noen få ski kan alle bindinger vende oppover. Det er vel uansett mer et tema til påske enn det er nå.

Jeg mener WB300 er en strålende løsning og anbefaler det. Selges hos VW for 1 795 nå. Det var rimeligere enn hos Autoload sist jeg sjekket.

Lykke til med valget!
#6
Er det ikke smartest å bruke Whispbar sitt eget da? Det som heter WB300?

Det har i alle fall jeg montert på, og det fungerer helt strålende og er svært stille (i følge produsent det med minst luftmotstand på markedet).

Du får WB300 hos VW forhandlerne for godt under 2 000 kroner.
#7
Model S 2013 - 2022 / Rdio stenger tjenesten
onsdag 16. desember 2015, klokken 07:25
22. desember stenger Rdio sin tjeneste etter at de har blitt kjøpt opp ab Pandora. Noen som vet hva som skjer da?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
fredag 20. november 2015, klokken 20:29
Sitat
Har nå vært nede og prøvd helt spesifikt på problemstillingen din.
Når bilen står i "Drive" så kan passasjerdøren åpnes både fra innside og utside.
Når førerdøren åpnes fra innsiden går bilen direkte i "Park".

Er det noen spesielle forutsetninger for at den går i park når døra åpnes? Min gjør ikke det...
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 08. november 2015, klokken 23:55
Sitat fra: dosmont på søndag 08. november 2015, klokken 23:21
Noen med nyere bil som har fått aktivert LTE/4G på bilen sin?

Spette ny bil. Det vil si èn måned ca. Aldri sett annet enn 3G dekning.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Center Console
onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:44
Sitat fra: BMW850 på onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:37

Har forøvrig nå en kvalitets-toalettveske i sort skinn som funker bra inntil videre :)

Herlig!  8)
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Center Console
onsdag 28. oktober 2015, klokken 11:42
Hei dere.

Er noe i tvil om dette med center console. Hadde det noen uker i forrige bil før den ble solgt, men i den nye er det oppgradert interiørpakke og altså yacht floor i midten. Med glossy tre som jeg har da. Det ser jo ganske bra ut, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil dekke til det eller ha det åpent.

Andre som har tanker om do's and dont's på dette?
#12
Sitat fra: MeTesla på lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:21
Ingen vet hvorfor. Jeg er veldig fornøyd med mine.

Joda - vi vet hvorfor. Setedelerne (de forede elementene som stikker opp på Next Gen bak) gjør at setene ikke legger seg flatt, det vil si enda mindre flatt enn ikke Next Gen seter når du slår dem ned. Det klarte ikke vår i dette tilfellet sære amerikanske venner (kunder) å forholde seg til, og klaget massivt over det. "Really? Fuck it then!" eller noe liknende har blitt sagt på et styrerom hos Tesla, og borte var de. Skulle gjerne hatt dem selv.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 25. oktober 2015, klokken 14:51
Sitat fra: hoffa på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:43
Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:56
Sitat fra: Gusse på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:22
Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)
Synes den virker litt...enkel på en måte.

Nei, det er ikke bare du. Jeg synes det flate layout virker billig.

Enig. Den nye trenden med 2D har jeg ikke sansen for. Jeg savner fortsatt 3D looken som var dashen før sommeren 2014.

Hva man liker og ikke liker blir jo nødvendigvis subjektivt. De har i alle fall innført flatt design, som er helt tidsriktig. Personlig liker jeg det. Både iOS og Android går i samme retning. Synes dette ser langt mer moderne ut enn det vi hadde før.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 18. oktober 2015, klokken 07:45
Tror ikke den rygger inn i garasjen for deg ennå. Selvparkering er foreløpig kun gatelangs. VW eks parkerer jo også i horisontale luker. Det gjør foreløpig ikke Tesla. Utstyret for å gjøre det er der, så vi kan håpe.
#15
Hjul, dekk og felg. / Sv: Hvilke vinterdekk bør monteres hvor?
lørdag 10. oktober 2015, klokken 18:10
Takk for input.

I mellomtiden har jeg funnet at Tesla sin manual faktisk sier noe om dette:

Fra side 122 i brukermanualen: "Merk: Når kun to dekk skiftes ut, skal de nye dekkene alltid monteres på bak."

...og dermed er vel det besvart endelig :) Takk uansett!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA