Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bagos

#1
bZ4 / Sv: Bagasjerom og førerplass
lørdag 02. april 2022, klokken 09:23
Sitat fra: RemiWM på torsdag 31. mars 2022, klokken 21:54
Også tenker jeg på antall liter; hvor mange ganger fyller man opp bagasjerommet helt opp til taket? Det er ikke ofte for min egen del, så da godtar jeg skrå bakluke.

For min del mange helger på vei til hytta, 4 store duffel bags + matposer og div. Skiboks er et must, som står på hele året (og da ikke vits i panoramatak). Skrå bakluke passer dårlig med slik oppakning. bz4x ha kanskje en mer skrå bakluke sammnelignet med RAV'en?  Må nok få sett på bilen for å vurdere dette. Opplever litt det samme med RAV'en, føles som en stor bil men bagasjerommet oppleves som lite i forhold til størrelsen på bilen. Ikke enkelt å finne den "perfekte bilen"...
#2
bZ4 / Bagasjerom og førerplass
onsdag 30. mars 2022, klokken 20:26
Hei, dere som fikk sett bilen, og kanskje prøvesittet.

Bilen virker for meg nå OK på rekkvidde (bedre enn forventet), og hengervekt kan jeg leve med (ikke ofte jeg kjører tunge lass).
Veldig skuffende lite bagasjeplass, 452 liter. Synd de ikke prioriterte mer plass på en såpass stor bil. Opplevd bagasjeplass kan avhenge av hvordan det er utnyttet (høyde / skrå bakluke ).
Hvordan så dette ut på xz4?
F.eks sammenlignet med RAV4 Phev som jeg har i dag. Ifølge antall liter er det ca 15% mindre plass og RAV'en er mindre enn  noen av de andre elbilkonkurentene i samme segment (Id4 , Enquay etc). Synes RAV'en er OK, men kunne tenkt meg litt større plass på denne også.

Hvordan oppleves førerplassen for dere som er lange? Er selv 190cm og trenger en bil der jeg kan strekke ut føttene og ikke stange i taket. Ble også nevnt et annet sted at det kan være vanskelig å se instrumenter (pga manglende justering?)
#3
ID.4 / Sv: Id4 GTX restverdi / verditap
onsdag 05. mai 2021, klokken 18:14
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:32
Men spørsmålet er om det er lurt å kjøpe GTX nå, eller vente på kampanjer, utvikling i valuta, flere valgmuligheter som passer meg bedre osv.
Jeg tenker jeg venter frem til fristen 9. mai som gjelder for å beholde plass i køen med å ta en avgjørelse. Jeg liker GTX totalpakken, men tenker samtidig at jeg fint kan hoppe på lignende eller bedre deal om 6-12 måneder om jeg vil. Og jeg har ingen hast.

Litt i samme båt her, har ingen hast og kan vente til en kampanje. Eller kjøpe en 1-2 år gammel Id4 som har gjort unna det største verditapet. Og hvis det ikke blir moms på biler under 600' bør ikke det være noe problem her.

Tipper at det uansett ikke er noe å problem å selge en GTX til høsten uten å tape på den hvis man har et relativt lavt kønr (hvis man skulle ombestemme seg)
#4
ID.4 / Sv: Id4 GTX restverdi / verditap
onsdag 05. mai 2021, klokken 18:10
Sitat fra: hELgenen på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:36
Men en GTX med full pakke er uansett et godt kjøp sammenlignet med Q4-etron og Enyaq slik jeg ser det.
Tilsvarende utstyrt Q4-etron ble 150k dyrere for min del - Enyaq en anelse mer - så av disse 3 brødrene/søstrene var ID.4 faktisk den som ga mest bil for pengene - også en tanke å tenke

Ja, kan være at GTX er den av de tre som gir rimelige bilhold pga mindre verditap.
#5
ID.4 / Sv: Id4 GTX restverdi / verditap
onsdag 05. mai 2021, klokken 11:28
Tenker dere at standard verditap i markedet regnes fra listepris, eller fra kjøpsum?
De som får opp til 8% på kjøpet har da "spart" en del av verditapet allerede ved kjøp.

F.eks listepris 480'
Kjøp listepris= 20% tap første år = 384' restverdi. Verditap 96'
Kjøp med -8% rabatt= Kjøpsum 442'  Restverdi 384 (-20% av listepris) . . Verditap for deg 58'
#6
ID.4 / Sv: Id4 GTX restverdi / verditap
onsdag 05. mai 2021, klokken 07:25
Jeg har ikke sett på leasing før og hvordan prisene der viser beregnet restverdi.

Ser Leasingplan har 3990,- / mnd. 100' forskuddsleie inkl service.
Blir det da riktig at tapet er beregnet til 3990*36 = ca 143' ?
#7
ID.4 / Id4 GTX restverdi / verditap
tirsdag 04. mai 2021, klokken 16:58
Hva tenker folket om verditap på en ok utstyrt GTX fremover?

Har mulighet til å bestille med trolig leveranse i september (kønr ca 200, ikke planer om flipping, den tid er nok over)
Normalt taper en nybil seg med 20% første året, noe som ikke har stemt med elbiler de siste  årene (de har holdt seg godt i pris). Hvis f.eks VW og Skoda klarer å levere biler fremover tenker jeg at vi får tilnærmet lik verditap som fossile biler. Eller?

Og hva regnes normalt verditap fra? Listepris eller virkelig kjøpspris?
Hvis jeg får 4% rabatt på listepris, har jeg da fått 4 prosent(poeng) fra verditapet så mitt virkelige tap blir på 16%?

Skjønner at dette ikke er noe nøyaktig vitenskap og at dette er veldig usikkert (men kanskje noen har litt kvalifisert synsing)
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
tirsdag 20. november 2018, klokken 22:29
Sitat fra: Chr1ster på tirsdag 20. november 2018, klokken 22:26
Mener du våren 2020 eller 2019? I følge facebookgruppen så har noen fått tilbud med levering mai/juni 2019.

My bad, skulle være våren 2019 ja :-)
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
tirsdag 20. november 2018, klokken 22:04
Flere som har fått tilbud på 60Kwh utgaven?

Fikk et tilbud fra leverandør i dag, levering mai/jun i 2020, pris ca 402' inkl vinterhjul (dette er en kontraktspris som  kan bli endres hvis prisen blir lavere ved leveranse, dvs de vet ikke nøyaktig prisen enda).



#10
Svar fra Nissan

I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemer med innlogging på Carwings app, kan vi informere deg om at årsaken til feilen er funnet, og at vårt tekniske team jobber på å utbedre denne feilen ved å implementere en fiks i en oppdatert versjon av android applikasjonen for Carwings.

Vi har ennå ikke en dato for når oppdateringen vil være tilgjenglig, men applikasjonen er for øyeblikket i testing fasen.
#11
Sitat fra: BE på søndag 26. mai 2013, klokken 20:17
Bruker du noe spesialtegn i brukernavn eller passord som telefonen kan ha problem med å reprodusere? Kanskje bruk av æøåÆØÅ krøller noe til?


nope, ingen spesialtegn (verken i brukernavn eller passord)
#12
Sitat fra: gyathaar på søndag 26. mai 2013, klokken 00:50
Kommer du inn med den offisielle carwings appen?

Nei, det gjør jeg ikke

Har tatt kontakt med Nissan ang. dette.

Arild
#13
Sitat fra: btt1771 på fredag 24. mai 2013, klokken 10:56
Forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å logge meg inn på appen... Sier at brukernavn/passord er feil. Men når jeg logger inn på hjemmesidene til Nissan Carwings, kommer jeg rett inn uten problemer. Noen som har en viss anelse om hvorfor den ikke vil la meg logge inn på LEAF Manager-appen?

Jeg har samme problem. Kan logge inn på Nissan Carwings, men ikke via app'en. Rimelig sikker på at jeg bruker riktig brukernavn (ikke epost) og passord.

Jeg hadde problem med Nissan Carwings i starten som Nissan måtte fixe før jeg fikk tilgang via you+Nissan (teknisk problem med registrering). Mulig det har noe sammenheng.

Noen som har hatt liggnende problem og funnet en løsning?

Arild
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: -USA Leaf- vs -NY Leaf- vs -NYESTE Leaf-
fredag 26. april 2013, klokken 20:38
Sitat fra: Skalmers på fredag 26. april 2013, klokken 16:09
1) Kjøpe en importert USA Leaf uten garanti til 150-70 000?

2) Kjøpe en ubrukt "ny" Leaf, til 245 000, med garanti, fra forhandler her i Trondheim?

3) Vente til den nyeste kommer og kjøpe den største modellen for 280 000? (?Usikker på pris)


Jeg gjorde samme vurdering som deg. Jeg endte opp med å bestille en Leaf via NAF tilbudet.
Jeg fant US Leaf med lav Km stand, til ca 190'. hvis jeg plusser på vinterdekk (ca 10'), frakt til Trondheim (ca 3'), service i 3 år (ca 12'), 5 års forsiking (ca 9') fikk jeg nesten samme pris som NAF tilbudet. Da var ikke forskjellen verdt ulempene (navi+carwings+radio) . Får man prisen ned til 150' for US Leaf med lav Km blir regnestykket noe annet.

Når jeg sammelignet den nye "euro" leaf fikk jeg en pris på 44' i tillegg sammenlignet med NAF tilbud. (da med den midterste modellen). Synes ikke det var verdt forskjellen (men 10% mer rekkevidde hadde vært fint).

El-golf med lang rekkevidde blir sikkert bra, men jeg hadde ikke lyst til å vente så mye lengre (vet ikke når den kommer).

Frykter at bruktprisene går ned betydelig til høsten, men jeg planlegger å bruke opp Leaf'en :-)

just my 2 cents
Arild
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: NAF medlemstilbud på Leaf
torsdag 25. april 2013, klokken 23:12
Jeg har jeg slått til på NAF tilbudet, da er det bare å vente noen dager på at bilen blir levert.

Sammenlignet med US import og "norske" brukte Leaf som ligger på Finn.no synes jeg dette er et godt tilbud. Differansen blir meget liten og da velger jeg ny bil (hadde ikke trodd jeg skulle kjøpe ny bil noen gang.....)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA