Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Takayama

#1
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 20. august 2020, klokken 19:30
Regner med at den går til 2100 før splitten. Da blir det "Funding secured" :D
#2
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
torsdag 18. april 2019, klokken 17:44
Sånn i forhold til påstanden om at biler produsert etter 18. mars kanskje skal kunne dra henger; når er bilene som leveres ut nå produsert? Noen som har peiling på når vi kan forvente biler produsert etter 18. mars levert?
#3
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
lørdag 13. april 2019, klokken 11:03
Klippet fra Statens Vegvesen:

Bilens tekniske begrensninger

Selv om du med klasse B eller klasse B 96 kan trekke tilhenger med tillatt totalvekt over 750 kg etter førerkortforskriften, må du alltid sjekke i bilens vognkort hva som er "tillatt hengervekt", dvs. maksimal aktuell totalvekt for tilhenger etter denne bilen. Den vekten er fastsatt av bilfabrikanten, og må ikke overskrides uansett hvilken førerkortklasse du har. Resultatet kan bli at du kan trekke tilhengeren, men ikke med full last. Bare når bilens tillatte hengervekt er lik eller høyere enn tilhengerens tillatte totalvekt, kan tilhengeren lastes fullt opp.

Du må heller ikke overskride bilens "tillatte vogntogvekt", dvs. summen av bilens og tilhengerens aktuelle totalvekter.


Det er aktuell totalvekt, altså vekten for hengeren med last som gjelder for hva du kan trekke, ikke tillatt totalvekt. Du kan altså fint trekke en henger med f.eks. tillatt totalvekt 1300 kg dersom denne kun er lastet slik at den veier maks. 910 kg. Jeg har en slik Gaupen-henger jeg tenker å trekke med Model 3. Hvis den kommer med mulighet for ettermontering av hengerfeste da...
#4
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
tirsdag 31. juli 2018, klokken 18:38
#5
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
torsdag 19. oktober 2017, klokken 12:47
Disse tyskerne har skjønt behovet:

"Også etterlengtet i elbilmarkedet – og sikkert veldig interessant i Norge: Sion kommer med tilhengerfeste. Per i dag er det ikke avklart om det blir 750 eller 1.300 kilo trekkapasitet. Men festet tåler i hvert fall 80-100 kilo last, som betyr at man kan montere sykkelstativ."

http://elbil.no/provekjort-den-crowdsourcede-sion-elbilen-fra-sono-motors/
#6
Disse tyskerne har iallefall skjønt at verden trenger hengerfeste!

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48356

#7
Model 3 / Sv: Standard eller long-range?
lørdag 12. august 2017, klokken 20:01
Satser på long på TSLA  og short på M3.  8)
#8
Prosjektet ruller videre. Det rapporteres til og med om hengerfeste og 750 kg vekt for tilhenger!

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48356
#9
Model 3 / Sv: Hund i Model 3?
søndag 23. juli 2017, klokken 21:11
Krysser fingrene for 40/20/40- deling av bakseteryggen. Det hadde virkelig vært stort. Jeg har ikke engang våget å drømme om det, men utfra bildene kan det kanskje være et lite håp likevel?
#10
Model 3 / Sv: Hva kommer i Unveil Part ≡ ?
torsdag 30. mars 2017, klokken 14:58
BMW Z8 hadde sentralt plasserte instrumenter. Og den var vel en slags "drivers car" også?
#11
Model 3 / Sv: Hva kommer i Unveil Part ≡ ?
onsdag 29. mars 2017, klokken 09:35
Når du kjører i rånestilling med venstre hånd på toppen av rattet og høyre hånd hvilende på girspaken  evt. godt plassert på midtarmelenet så oppleves instrumenter bak rattet bare knotete. Blir nødt til å løfte/flytte hånda for å se på instrumentene. På Leaf oppleves plasseringen av speedometeret over rattet som mye bedre enn tradisjonell plassering bak rattet fordi man kan se farten uavhengig av hvor hendene er plassert. Det samme har jeg kjent etter å ha kjørt Peugeot 807 med midtplasserte instrumenter. Det er rett og slett bedre enn gjemt bak rattet.
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Treg autolys funksjon
onsdag 24. august 2016, klokken 12:10
Også er det vel slik at hvis man slår på lyset konstant så går også dashbord-lys og navi i nattmodus?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
fredag 01. juli 2016, klokken 08:43
Noe så billig som nye Citroen C3 kommer nå med originalmontert Dashcam. Hadde vært fint om Tesla også kunne kommet med dette. Kan det fikses med software-update tro?

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=46277
#14
Carwing / Sv: Kartoppdatering for Leaf
onsdag 29. juni 2016, klokken 13:57
Sitat fra: Rekkeviddeangst på onsdag 29. juni 2016, klokken 12:31
Vel, hvis noen vet hvor i de lite brukervennlige menyene man slår av den fordømte fotoboksvarslingen (som pøser på med minst 50% høyere volum enn radioen), setter jeg stor pris på tips...
Jeg har vært på kryss og tvers i menyene, men finner ikke dette. Vi har 2014-modell

På 2015-modellen finner du det i hvert fall slik:

- Trykk på "Menu"-knappen
- Velg "Navigasjon" på skjermen
- Bla ned med piltast på skjermen
- Velg "Sikkerhetsguideinnstillinger"
- Velg "Innstillinger for sikkerhetskamera"
- Deaktiveres når valget "På" er grått.
#15
Carwing / Sv: Kartoppdatering for Leaf
onsdag 29. juni 2016, klokken 11:38
Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 28. juni 2016, klokken 14:55
Har hørt at det koster mye å oppdatere.
Hva gjelder fotoboksvarsler kan du slå av dette, eller rettere sagt, ikke ha lyden på.
Da mister du vel og "om 300 meter, sving venstre".
Har ikke funnet mulighet for å slå dette helt av, hver gang jeg passerer fotoboks uten rute satt, setter den kraftig ned volum på radio..

Det er mulig, iallefall på 2015 modellen, å slå av varsel for fotoboks uten å måtte dempe lyden. Finnes et eller annet sted i menysystemet... Har selv slått av dette. Var også mulighet for å ha valgt at varsel om fotoboks kun skal være på når navigasjon etter rute er aktiv.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA