Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Muffinman

Sider: [1] 2 3 ... 854
1
Model S / Sv: Mulig å få satt inn større batteripakke?
« på: Torsdag 13. Mai 2021, klokken 07:50 »
Bare i en kort periode. De første årene var hadde 60-bilene faktisk 60-batteri.

2
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: Mandag 10. Mai 2021, klokken 17:35 »
Ville nå sjekket likevel jeg da. Kostet over 400 sist jeg kjøpte, og en firedobling i pris på relativt kort tid høres drøy ut. Nå skal det sies at de monterer nyere utgave av komplett håndtak for noe over 3k.

3
Model S / Sv: 75D med Raven oppdatering
« på: Mandag 10. Mai 2021, klokken 15:17 »
Det kan du gjøre selv som trådstarter. Du skal se knapp for sletting og låsing.

4
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: Mandag 10. Mai 2021, klokken 10:26 »
Kjøpe hos Tesla vel? Jeg betalte 16kr/stk sist jeg handlet der, men har vel rundet 50 nå. 4-500 for ledningsnett.
Skulle vel slutte å selge deler til disse for lenge siden, men mange har fått kjøpe siden. Alternativet er brukt håndtak som gås over før montering. Om du monterer en versjon ulike den som står i nå ordnes det med redeploy av softwaren via servicemeny på MCU.

5
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: Mandag 10. Mai 2021, klokken 08:21 »
Du kan ta av dørtrekket og nappe ut pluggen til dørhåndtaket, da blir det stille.

6
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: Fredag 07. Mai 2021, klokken 19:52 »
Mistenker at det går trått, men Esben Zimmer har tatt initiativ til det virker det som basert på diverse innlegg på fjasboka. Du kan jo sende ham en PM.

7
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: Fredag 07. Mai 2021, klokken 19:49 »
Sannsynligvis hovedkontaktorer i batteriet. Hvilken årsmodell? De tidlige ryker alle sammen før eller siden.

8
Model S / Sv: 0-100, en teoretisk tilnærming
« på: Torsdag 06. Mai 2021, klokken 09:32 »
Tesla har vel fått smekk på lanken for nettopp dette etter at de drev og markedsførte P85D på samme viset, men i en periode UTEN å oppgi i det hele tatt at akselerasjonen var oppgitt med rollout. I tillegg lovte de at bilen skulle få en oppdatering som gjorde den enda raskere senere, men etterhvert som en del hovedkontaktorer begynte å smelte merket eiere som faktisk målte dette at akselerasjonen ble dårligere. Nuvel, vann under brua men dumt at de fortsetter å balansere på det som må sies å være en hårfin grense mellom hva som er lovlig, og hva som er etisk akseptabelt. Kan hende man heller burde legge energien i å forklare at veldig små forskjeller i akselerasjonstid når man er nede på slike tider faktisk utgjør en stor forskjell sammenlignet med når man snakker om lengre akselerasjonstider ?

9
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
« på: Onsdag 05. Mai 2021, klokken 22:31 »
Nuvel, 4 nye Winrun ligger i stabel i kjelleren her klare til de gamle er utslitte. Såpass fornøyd at det ble gjenkjøp. Denne gangen endte jeg på rundt 6900 inkl frakt, og de smaleste (245/35) var dyrere enn de bredeste (285/30).

Det blir det første dekksettet som kjøres fra start med korrigert camber bak her, spent på hvor stor forbedringen blir. Spår massiv :)

10
Model S / Sv: Fortsatt panel gaps på 2021 refresh ?
« på: Onsdag 05. Mai 2021, klokken 22:28 »
Den bilen der har da så mange grove feil at det overgår omtrent alt jeg har sett på produksjonsbiler. De siste årene har de aller, aller fleste bilene som er levert vært bra.

11
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
« på: Tirsdag 04. Mai 2021, klokken 22:09 »
Kan hende svaret finnes i samme innlegget  :D

12
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
« på: Mandag 03. Mai 2021, klokken 13:26 »
Det vil fungere. Obs på litt større rullediameter på bakhjul hvor hastigheten leses fra, så det vil påvirke speedometeret litt. Jeg prøvde 275/35-21 tidligere og da viste det 3km/t for lite.

Men du vil kanskje spørre deg selv om du ønsker et slik oppsett? Hvis det er originalt Tesla-sett har de skvist innpå 265 på 9" felg bak, og det er egentlig litt for bredt. Regn også med at eventuell kantslitasje som kanskje er begrenset med 19" hjul vil manifestere seg kraftigere her.

Selv har jeg 9" foran med 245. Det passer fint. Har også 285 bak på 10,5", men satt in justerbare camberlinker bak og har redusert den negative camberen mye.

13
75-batteriet eksisterte ikke de første årene, så 60 hadde "ekte" 60 batterier da.

14
Model S / Sv: Erfaringer med erstattet batteri
« på: Fredag 30. April 2021, klokken 20:49 »
Ikke med disse temperaturene. Om problemet var dårlig kjøling skulle ladingen begynt høyt, men trappet veldig raskt ned. AC kjøling av batteriet under kjøring er kun relevant ved veldig høy utetemperatur i kombinasjon med hard kjøring. Har klart å få det i gang en eneste gang; da var det +37 og jeg hadde kjørt i 160-190 over en periode og batteritempen nærmet seg 55 grader når jeg kom inn på superchargeren. I dagens temperaturer er det plenty kjøling tilgjengelig under kjøring selv uten AC-anleggt.

15
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
« på: ſøndag 25. April 2021, klokken 22:12 »
Engasjerende  :laugh:

Sider: [1] 2 3 ... 854