Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Muffinman

Sider: [1] 2 3 ... 799
1
Har vært gjennom samme mølla selv, men det fungerte helt smertefritt. Kontaktet servicesenter, fikk en epostadresse og ble kontaktet av en hyggelig mann i Nederland som gjorde diagnose mens boksen var tilkoblet bilen. Han sendte deretter en ny boks som ankom etter et par dager. Den gamle fikk jeg beskjed om å levere inn på servicesenteret neste gang jeg var innom.

Jeg fikk ingen kostnader på selve byttet, men om noen lurer: se fkjl §30, første ledd:

Sitat
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Men da må du hevde reklamasjon og ikke la selger "komme unna" ved å vise til garanti. De har for øvrig ikke lov til å kalle det garanti om det stiller kjøper dårligere enn minstekravene i forbrukerkjøpsloven.

2
Model S / Sv: Tesla model S P85 runder 1 000 000 km
« på: I går kl. 11:59 »
Nå er det ikke originalt batteri i den da, men det som står i nå har gått veldig langt :)

3
Model S / Sv: Tesla model S P85 runder 1 000 000 km
« på: I går kl. 09:53 »
Når man tenkte at det kanskje brukes litt for mye tid å henge på Elbilforumet  :D

4
Model S / Sv: Tesla model S P85 runder 1 000 000 km
« på: onsdag 20. november 2019, klokken 14:37 »
Hmm. Hvor mange batterier og driveunits har han brukt opp?

Mest interessert i hvor langt den nyeste DU`en har holdt, og hvor lenge det holdt etter batteribytte.

(Batteriene brukes vel ikke opp, men mange får etterhvert en feil som gjør at de byttes med nye eller rekondisjonerte).

5
Model S / Sv: Død MCU
« på: tirsdag 19. november 2019, klokken 21:39 »
Det er ikke mulig å ettermontere MCU2 i følge Tesla. Grunnleggende forskjellig. Privatpersoner over there har greid å trikse det til, men ikke uten også å bytte instrumentclusteret. Og mye annen "magi".

EDIT: Etter hva jeg leser får clusteret bilde fra MCU2. Skulle dermed tro at om MCU2 dør får man sort instrumentcluster også?

6
Model S / Sv: Død MCU
« på: tirsdag 19. november 2019, klokken 20:34 »
Da ble det ny MCU og fungerende bil igjen. Som vanlig flott levert av gjengen i Skodje som presset meg inn på kort varsel.

Turen nedover uten varmeapparat vil jeg nok huske en stund, for varmen kom ikke tilbake i skrotten før flere timer senere. De som eventuelt så meg fikk seg sikkert en god latter; en fyr i elbil med åpne vinduer for å begrense neddugging med lue, ullgenser og pledd. Selve billedliggjøringen av rekkeviddeangst  :D

7
Tesla SW og AP / Sv: MCU krasjer hele tiden!!!!
« på: mandag 18. november 2019, klokken 17:49 »
I følge Tesla er ikke bytte fra MCU1 til MCU2 mulig, selv om det finnes  privatpersoner som har fått det til. Mye som må til for å få det til å fungere. Blant annet må instrumentclusteret også byttes.

8
Model S / Sv: Høyde på Model S med luftfjæring
« på: mandag 18. november 2019, klokken 17:21 »
For så gamle biler er det nok Continental som må ha løst problemet, for det er de som er leverandører av luftfjæringssystemet. Fra facelift er det vel Firestone.

Det er mange tikkende bomber på TMS, og luftfjæringen er langt fra den som bekymrer meg mest :)

9
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: mandag 18. november 2019, klokken 13:35 »
Merk at det kreves en god del høyere temperatur for å i det minste oppnå effekten som er mulig, og bilen vil ikke hjelpe batteritempen over 32 grader selv ved å navigere til suc. Selv etter at man har plugget inn slår batterivarmeren av ved ca 30 grader.  Håper i det minste det rettes i software snart. TM3 varmer jo batteriet noe helt vilt når det skal lades.

10
Model S / Sv: Høyde på Model S med luftfjæring
« på: mandag 18. november 2019, klokken 11:24 »
Forskjellen blir større ved at bilen med luftfjæring holder konstant bakkeklaring når man laster opp med personer og gods, mens den med stålfjærer siger sammen. Den siste vil også sige noe etterhvert som fjærene blir eldre.

11
Model S / Sv: Død MCU
« på: mandag 18. november 2019, klokken 09:31 »
Snodig, bilen driver og kjører batterivarmeren minst en gang i døgnet når den står med død MCU, til tross for at range mode var påslått før havariet. Stod parkert 2 døgn på flyplassparkering i helgen og den startet vedlikeholdslading 3 ganger i løpet av tiden pga at batterinivået sank. Jaja, det er jo eneste varmen tilgjengelig så jeg burde vel si takk :)

12
Model S / Sv: Høyde på Model S med luftfjæring
« på: mandag 18. november 2019, klokken 07:40 »
Var noe der ja. Mye skriverier om at biler levert våren 17 på stål tok nedi "over alt". Man fikk vel heller ikke kjøpt 75 med luft en periode.

13
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: mandag 18. november 2019, klokken 07:38 »
Snittet for 10%-90% var så langt jeg kan tyde 55,5KW/h. Og litt mer aktuelt for meg: 10%-80% 60KW/h. Legger ved bilde av testresultatene for de som skulle være interessert.

Pirkemodus :)
Effekt måles i kW, mens energi i kWh. Lader du med 50kW i en time blir det 50kWh :D

14
Model S / Sv: Innføring av "One pedal driving" i versjon 2019.36.2.1.
« på: søndag 17. november 2019, klokken 06:29 »
Tms har hatt bremsetørking  siden en ota oppdtatering for flere år siden. Fungerer bra.

15
Model S / Sv: Noen med erfaring med vinterdekket Roadcruza?
« på: lørdag 16. november 2019, klokken 21:17 »
Sottozero 2, men poenget ditt står seg selv om 3 i følge de som har kjørt begge fungerer vesentlig bedre som vinterdekk enn forgjengeren.

Sider: [1] 2 3 ... 799