Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Muffinman

Sider: [1] 2 3 ... 850
1
Model S / Sv: Lavt kjølevæskenivå - ingen reparasjon
« på: I går kl. 21:18 »
De tømte ikke beholderen og fylte på ny før de koblet på lufteren da? Så de ikke skulle trenge å trekke all den gamle gjennom systemet?

2
Model S / Sv: Bil vask i vinter
« på: I går kl. 09:43 »
Biler leveres med hurtigvoks i de fleste tilfeller som uansett er borte etter en vask eller to. Blank ved levering og mist mulig tidsbruk til klargjøring er det som gjelder der, og da er lakken uansett ubeskyttet etter kort tid. Det er ikke en bra tilstand, avfetting eller ei. Antar de fleste som er interessert i hvordan bilen bør vaskes også har et forhold til å beskytte lakken, og har lagt en eller annen form for beskyttelse. Uansett er det tullete å anbefale å ikke bruke kjemi for å fjerne mest mulig smuss, for det innebærer mer mekanisk arbeid for å gjøre det samme. Og da blir hele bilen full av riper etter svært kort tid. Jeg vil påstå at det er et såpass grunnleggende prinsipp at man ikke trenger å være detailer for å ha et forhold til det.

3
Model S / Sv: Bil vask i vinter
« på: I går kl. 07:54 »
Sikkert endel detailere som vil være uenig med meg, men avfetting bør begrenses til maks 2 ganger i året, og da kun når du har tenkt å vokse og polere opp bilen igjen. Avfetting fjerner det ytterste beskyttende laget, og bilen vil lettere bli skitten og matt om man ikke avslutter med voks og polering.
Det finnes da flust med LSP som tåler det meste av avfetting, så det der stemmer ikke nødvendigvis. Bruker man coating eller sealer som f.eks. Fusso kan man avfette med omtrent alt som finnes hele vinteren uten at det forsvinner.

Det er også meningsløst å polere fordi man avfetter. Polering gjør man for å fjerne riper og swirls og det gjøres ved å fjerne litt av klarlakken for hver gang. Faktisk bør man bruke kjemi for å fjerne mest mulig av dritten for å unngå riper og dermed behov for ny polering. Det innbefatter avfetting så ofte som nødvendig. I vinterhalvåret innebærer det gjerne ved hver vask.

4
Model S / Sv: DIY Installere 35W pærer og ballast
« på: Mandag 22. Februar 2021, klokken 10:52 »
Det er ikke en sensor, men antennen til det gamle TPMS-systemet fra Baolong. Hvis Tesla har oppgradert bilen din til Continental-system er ikke den antennen lenger i bruk. Du ser om bilen er oppgradert om du kan lese av individuelt dekktrykk i instrumentclusteret.

Normalt klipper Tesla disse vekk når de oppgraderer.

5
Model S / Sv: Ladeproblem Tesla S
« på: Mandag 22. Februar 2021, klokken 10:49 »
*Spørsmål om ting Muffinman ikke har greie på*
Beklager :)

6
Lading av Tesla / Sv: Lader Tesla fra ujordet stikk?
« på: Torsdag 18. Februar 2021, klokken 21:58 »
Måtte lade fra ujordet stikk i Spania i 2017. Fungerte helt fint med gammel UMC. Fungerte ikke med Mennekes kabel.

Bruker også samme oppsett for å testkjøre aggregatet mitt. Dårlig med jording, men knallfint å kunne regulere strømtrekket for å teste ulike belastninger :)

7
Model S / Sv: Ladeproblem Tesla S
« på: Torsdag 18. Februar 2021, klokken 21:55 »
Batteri- og driveunitgarantien er skarpt avgrenset til nettopp disse komponentene. Batterivarmeren er ikke en del av batteriet og dekkes ikke. Ikke en gang simmeringen på utgående aksling fra driveunit dekkes. Og den begynner å lekke når den får litt kilometer på nakken.

8
Model S / Sv: Problemer med passasjer vindu
« på: Torsdag 18. Februar 2021, klokken 09:59 »
Silikon på pakninger og ei stripe nederst på yttersida av glasset er også å anbefale. Hjelper i tilfellene man ikke har fått forvarmet nok.

9
Model S / Sv: Problemer med passasjer vindu
« på: Onsdag 17. Februar 2021, klokken 20:16 »
Prøv å kjøre ned og hold i 10 sek, kjør opp og gjør tilsvarende. Hvis det ikke løser det tror jeg kanskje du har en feil i mekanismen.

10
Model S / Sv: Etter 3G ble skrudd av: Er Edge borte også nå?
« på: Onsdag 17. Februar 2021, klokken 12:20 »
Virker her.

11
Model S / Sv: Luftfjæring som sakte slipper ut luft
« på: Tirsdag 16. Februar 2021, klokken 14:01 »
Releet svis før kompressoren ser det ut til. Når det er brent får kompressoren lavere spenning og går på lavere turtall enn den skal. Kan hende det er en faktor.

12
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: Mandag 15. Februar 2021, klokken 17:59 »
Det kan vi neppe forvente. Det er noen som har kompetanse på området som heller mot at nettopp reduksjonen i ladehastighet + endring av kjøling har sammenheng med nettopp disse brannene, selv om capping av batteriet ikke har det. Vil ikke nevne hvem siden jeg ikke vet hvor mye jeg har lov å videreformidle. Kan hende han kommer innpå her :)

14
Så de foreslo at de skulle kjøpe seg ut av avtalen de selv hadde utformet, solgt og signert som den sterke parten fordi de ikke er fornøyd med innholdet?

Flott du kjører på, men et sannsynlig utfall her er at de venter til tett på rettsbehandlingen og tilbyr forlik mot at du signerer en NDA. Det har de gjort flere ganger tidligere. Jeg håper at noen faktisk ikke aksepterer et slik tilbud slik at man kan få en rettslig avgjørelse. Uten det kan de bare fortsette samme praksisen mot andre kunder.

15
Model S / Sv: Har Tesla overhodet et delelager i Norge eller i nærheten?
« på: Lørdag 13. Februar 2021, klokken 22:18 »
Leser ihvertfall til stadighet om slike tilfeller. Min bil måtte på flatbed. Nekter å starte når det er noe feil med 400v systemet. Tipper intern lekkasje i varmeren.

Sider: [1] 2 3 ... 850