Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Muffinman

Sider: [1] 2 3 ... 839
1
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
« på: I går kl. 17:56 »
Det selges fremdeles LS588UHP rundt om ser det ut som. Vi er på andre settet på ene bilen her.

2
Model S / Sv: Fjerne lukke-varselslyd fra bakluke
« på: I går kl. 17:54 »
Flekk av dekselet og napp ut ledningen. Done :)

3
Model S / Sv: Tips til å feste slepetau
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 12:20 »
Model S, ingen gode steder å feste bak. De fleste bilbergere trekker etter felg. Ikke en god løsning, og vil omtrent alltid gjøre at spissingen bak går ut av stilling med ødelagte dekk noen måneder senere som resultat.

4
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 12:20 »
Eks mva?

Prisen som står i arbeidsrapporten er eks. Mva legges til på totalbeløpet på slutten.

5
Model S / Sv: Merkelig hendelse MCU1
« på: Fredag 18. ſeptember 2020, klokken 20:24 »
Kjent fenomen at enkelte ord får MCU til å tryne :)

6
Lading av Tesla / Sv: TWC + 230V IT nett + Model S 2014 med dobbellader
« på: Fredag 18. ſeptember 2020, klokken 14:03 »
Med dobbeltlader og "riktig" koblet kan du oppnå 8,5kW. Da vil en faseleder se 32A og de to andre rundt 18A.
På 20A kan du oppnå ca 5,3kW.

Tipper elektrikeren har satt opp avtalt sikring, men viktig å ta med seg at karakteristikken som er valgt avgjør hvor lenge overbelastningen kan vare før den løser ut. En 20A vil dermed kunne belastes med 32A en tidsperiode. Hvor lang denne er avhenger av hvilken karakteristikk som er valgt.

Et tips er å sjekke kabeltversnittet; ingen elektriker med vettet i behold setter 40A sikring på 4kv kabel :)

7
Model S / Sv: MCU1 røyk i går, trenger anbefalinger fra forument å få løst situasjonen
« på: Torsdag 17. ſeptember 2020, klokken 18:36 »
Takk for god info :)

8
Model S / Sv: Ujevnt pådrag ved jevn wattpedal i lav hastighet.
« på: Torsdag 17. ſeptember 2020, klokken 15:41 »
Ulik lyd på biler med det gamle bremsesystemet og nyere. Ibooster har en litt skarp summing, mens de eldre er vanskeligere å høre. På sistnevnte opphører lyden litt før bremsene slipper, mens lyden sammenfaller i tid med bremsingen på de nyere.

9
Model S / Sv: Ujevnt pådrag ved jevn wattpedal i lav hastighet.
« på: Torsdag 17. ſeptember 2020, klokken 13:28 »
Dette kom så vidt jeg husker i en softwareoppdatering i 2014, og er slik på alle Model S. Lyden er litt annerledes på biler med Bosch iBooster, men det fungerer likedan. Styrt av temperatur og muligens diverse annet.

10
Model S / Sv: Varseltrekant på regen - feilmelding?
« på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 14:12 »
Hurtigladespørsmålene neste :)

11
Model S / Sv: MCU1 røyk i går, trenger anbefalinger fra forument å få løst situasjonen
« på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 12:53 »
Viktig å ta inn over seg at dette må anses å være på ryktebørsen. Det er ikke noen offisiell informasjon om saken, og TOCN undersøker.

12
Model S / Sv: Varme i bakseter
« på: Tirsdag 15. ſeptember 2020, klokken 20:42 »
Spjeldene til høyre for midtlinja til bilen ja. De på venstre siden stenges ved å kjøre dem helt til venstre. Snodig løsning, men funker greit når man har vent seg til det :)

13
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 22:06 »
Ikke veldig. Skruer og klips under og over, poppe løs sammenføyning mot skjermer. Ledninger til sensorer må kobles av. Hvis du googler litt finnes det guider :)

14
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 19:42 »
Jaja, så lenge du ikke finner folk inni der...

15
Model S / Sv: Fikk ny MCUi 2016, hvilken versjon fikk jeg?
« på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 15:02 »
 Mislykket reparasjonsforsøk er nettopp det, og trigger ikke ny reklamasjonsfrist. Her er det bestemmelsene om avhjelp som gjelder.

Det følger forresten av forarbeidene til fkjl at det løper ny reklamasjonsfrist på vesentlige deler. Hva som defineres som vesentlige deler skal jeg ikke begi meg ut på. Men det finnes en høyesterettsdom om mislykket utbedring av rustskader på en bil. Her kom rusten tilbake etter at bilen var passert 5 år. Kjøper vant frem, ikke fordi det løp ny reklamasjonsfrist på reparasjonen, men fordi det ikke var "gitt en kontraktsmessig ytelse" dvs en varig reparasjon. Tolker det slik at den første utbedringen var å anse som et mislykket reparasjonsforsøk.

Se forresten fkjl § 15/16 om definisjon av mangler, og §27 om reklamasjonsfrister og §29 om avhjelp.

Sider: [1] 2 3 ... 839