For min del er det mest irriterende at bilen ikke forstår at den er i tunnel og alltid legger til grunn fartsgrensene i veiene over tunnelen. Dvs fra 100 km/t direkte til 30 km/t
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: ladov på tirsdag 08. februar 2022, klokken 18:09Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. februar 2022, klokken 17:44Tiltredes!
For øvrig veldig god thai-mat på kroa ved Gulsvik SuC (Hallingporten)![]()
Jeg har flere ganger sett på navien at det er fullt på SuC men jeg har ennå til gode å stå i kø selv. Om jeg ser det er fullt kjører jeg bare videre til neste. Det verste som har skjedd meg så langt var da jeg hoppet over brokelandsheia for å lade på Stathelle også var det kø på E18(før den siste ombyggingen). Ikke kø på Stathelle da..
Det at det ligger mange lokasjoner med relativt kort avstand gjør det enklere å spre ladingen utover. Selv om alle drar fra Oslo på likt så vil noen ha pause etter 15 mil, andre etter 20 eller 25 mil osv.
Sitat fra: hELgenen på fredag 04. februar 2022, klokken 21:26...eller Lyngdal i fellesferien. Eller Aurland med besøk av 2 etron nårsomhelstSitat fra: tornaldo på fredag 04. februar 2022, klokken 21:17
Noen som har lest noe om hvordan dette har fungert i Nederland? De har jo testet dette en stund. Er det kaos?
Nei - null kaos ut fra det jeg har klart å lese på nettet.
Men så er vel tettheten av Tesla eller elbiler generelt ikke så stor i Nederland vil jeg anta.
Nebbenes er vel den ultimate testen - fungerer det der til påske så er vel det meste på stell vil jeg vel tro
Sitat fra: geear på onsdag 02. februar 2022, klokken 21:20Jeg var på den delen hvor du kan kjøre inn til ladestolpene fra begge sider. Altså ikke den opprinnelige som åpnet i 2013. Er det flere ladeplasser enn dette i Lyngdal?
Har ladet maaaange ganger i Lyngdal og aldri stått i kø, men på visse utfartsdager kan det nok skje ja. Var du innerst på de nye V3 og sjekket at de også var fulle? Altså helt forbi alle butikkene?
Sitat fra: geear på onsdag 02. februar 2022, klokken 09:17Jeg trenger kun SC på typiske utfartsdager og i ferier. Var to ganger på den nye SC stasjonen i Lyngdal i sommer. Kø begge gangene på grunn av den vanlige sommertrafikken samt at parkeringsplassen egentlig er ganske trang når det er mye kunder på senteret. Sommeren 2022 blir spennende med etron, e-golf, eqc osv i tillegg.
Kjenner ikke til så mange av superchargerene som er åpnet, men kjenner Lyngdal og Asksdal. Begge to er relativt nylig oppgradert med flere staller. Lyngdal var veldig belastet før de oppgraderte med flere V3, men syns det er helt fair at de prøver og ser der nå. Der er det også noe sånt som seks ladestasjoner fra Mer ved siden av. Lillesand har tidvis vært veldig belastet, og er for eksempel ikke åpnet. Det er veldig mange eksempler på tungt belastede ladesteder som ikke er åpnet, så det er nok bevisst hvilke de tester.
Tesla beskriver også hele prosjektet tydelig som et pilotprosjekt, så tror man skal slappe helt av her frem til en ser hvor det går.
Sitat fra: daktari på søndag 05. september 2021, klokken 21:31
EQE350 en rekkevidde 660 kilometer RWD
batteri på 90 kilowattimer.
Bakhjulstyring
Sedan, 430 liter bare (!?)
https://www.tu.no/artikler/mercedes-viser-eqe-og-andre-kommende-elbiler/513139
Sitat fra: boltmeister på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:49
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter