Tror det er så enkelt som at dersom master er røket, så får du ikke ladet. Dersom slavelader er røket, får du ladet med master, men da bare halv effekt av hva du kan med begge laderene.
Jeg har samme problem på min 2013 Model S med dobbeltlader:
- ok på 400V (32A/22 kW)
- ok på 230V med blått adapter og UMC eller ladeboks type 2 tilkoblet 3-fas (testet Easee, 32A/7,4 kW)
- ikke ok på 230V type 2 tilkoblet 1-fas (får maks 16A/3,7 kW selv om 32A er tilgjengelig)
230V 1-fas type 2: ladingen starter normalt og stiger til 16A, så kommer feilmelding om at det ikke er mulig å lade. Lading fortsetter på 16A.
Er dette beskrivende for ditt problem også? Jeg er avhengig av offentlig lading og vurderer å bytte slavelader med brukt, mest fordi det er mye tidsbruk knyttet til lading når en må lade 2 økter for fullt batteri heller enn én.
Jeg har samme problem på min 2013 Model S med dobbeltlader:
- ok på 400V (32A/22 kW)
- ok på 230V med blått adapter og UMC eller ladeboks type 2 tilkoblet 3-fas (testet Easee, 32A/7,4 kW)
- ikke ok på 230V type 2 tilkoblet 1-fas (får maks 16A/3,7 kW selv om 32A er tilgjengelig)
230V 1-fas type 2: ladingen starter normalt og stiger til 16A, så kommer feilmelding om at det ikke er mulig å lade. Lading fortsetter på 16A.
Er dette beskrivende for ditt problem også? Jeg er avhengig av offentlig lading og vurderer å bytte slavelader med brukt, mest fordi det er mye tidsbruk knyttet til lading når en må lade 2 økter for fullt batteri heller enn én.