Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ojaa

#1
Zafira-e Life / Sv: Får ikke ladet fult kun 75%
fredag 04. mars 2022, klokken 12:38
Hei
Skal ta bilde å legge ut takk så langt
#2
Zafira-e Life / Sv: Får ikke ladet fult kun 75%
onsdag 02. mars 2022, klokken 14:25
Hei
Ja jeg vet hva vi bruker eco til ellers har noen år på baken med ev ( Siden 1997) , men det står i displayet at eco mod er aktivisert finner ikke noen sted for å øke ladingen til fult :-)  og eco er av  ved kjøring av bilen :-)
får smøre meg med tålmodighet har bestilt ny instruksjons bok på norsk
#3
Zafira-e Life / Får ikke ladet fult kun 75%
mandag 28. februar 2022, klokken 11:10
Hei
Får ikke ladet bilen fult kun til 75% har forsøkt å få den ut av eco modus som det kommer opp at er aktivisert men får det ikke til er det noen som har en enkel oppskrift her?
#4
Euniq 5 / Sv: Tester
fredag 12. mars 2021, klokken 15:30
Synes det høres rart ut jeg har kjørt snart 7000 km med min Euniq, å har kun en gang ikke fått ladet på fortum da ringte jeg til fortum å vips så ladet den
har heller ikke  noen utfordring med krabbe modus da jeg lader før det sikkert :-)
#5
Euniq 5 / Sv: Tester
onsdag 16. desember 2020, klokken 09:35
Jeg er imponert  etter 146,1 km med snitt på 72 km ble forbruket 1,9 pr mil parkerte bilen med 48 % gjenværende batteri   det vil jo si 270 km på regnvåt dag, hvor vindus pusser gikk konstant og full varme. Turen var på riksveier i Østfold i mellom indre og ytre, lade hastighet er ikke den største utfordringen da de fleste rundt meg ikke gir mer en 50 kw/h, sete passer meg meget godt fin kjørestilling, støynivå er ikke noe jeg tenkte på i det hele tatt, mye lavere en på feks e Nv
test til jobb i dag på e18. 67 km med snitt på 82 km for bruk på 2,03  rest på batteriet 74 %  med kun 22 km med 80 sone og resten med 100 sone og en hastighet på 116 km på bilen  Dette er mye bil for penga :-)
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: mode 3 lader- nissan leaf tekna
tirsdag 19. mai 2015, klokken 14:43
På flere av de offentlige lade punktene har du muligheten til å bruke mode 3 kabel type 1 til 2 det er fremtiden (det er det som blir utbygd fra Fortum osv nå for tiden )da vil du kunne få 16 amp om du har en vanlig LEAF eller 28 amp om du har bestilt en LEAF med 6,6 kw. Det er en bedre lade løsning en vanlig stikk kontakt. 
#7
Nissan / Sv: Leaf som eneste bil.
tirsdag 10. mars 2015, klokken 16:49
Leaf ( Japan modell ) er eneste bil med 5 i familien og hund, kjøre 30.000 + i året fungere helt bra, blitt flink til og planlegge kjøring og har infrastruktur på plass hjemme, bruker hurtig lader når det trengs men ikke ofte. spare på pendling a lene underkant av 5.000 kr pr mnd
#8
Elektriske utfordringer / Sv: Måtte "drepe" Leafen
tirsdag 03. desember 2013, klokken 21:00
Antagelig så hang relet pga av lav spenning, ikke noen kjent feil men Leafen din har antagelig lagret feil code så det går Ann og sjekke ut.

Går mye strøm opp Ørje bakkene selv i lav hastighet er min erfaring. Hurtig laderen kommer snart men de har ikke startet med fundamentet ennå dessverre
#9
Carwing / Sv: forvarming
tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:49
Vitsen med to styringer er feks en tid i ukedagene å en annen tid i helgen
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:13
25.000km siden februar 2013
#11
DRIFTSBATTERI / Sv: Varmepakke vs uten varmepakke
tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:34
Det er ikke bare varmeseter og ratt som er i den såkalte varmepakken, biler som er beregnet for nordiske land har også varme teppe rundt batteriet  noe som også har med kjørelengde vil jeg tru
#12
Ingen problem med å hurtig lade euro leaf, gjør det nesten daglig på BNH Ski
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA