Sitat fra: Tai på tirsdag 17. juni 2014, klokken 14:59Hvordan får du det til å gå opp? En hydrogenbasert bilpark mye mer tilpasning enn en elektrifisert bilpark.
Mitt viktigste argument for at hydrogenbiler er levedyktige og en konkurrent er at de krever ingen tilpassing. Har du fossilbil kan du ha hydrogenbil. Det gjelder ikke for batteribiler. Da må du ha en lademulighet, noe mange ikke har.
Du kan ikke bruke eksisterende bensinstasjoner som hydrogenfyllestasjoner uten betydelig ombygning. I praksis må du bygge et helt nytt nett med stasjoner.
Det må lages et nettverk for hydrogendistribusjon til stasjonene. En eksisterende bensintanker kan ikke frakte hydrogen, dermed må det investeres i flere (og dyrere) hydrogentankbiler for å frakte hydrogen ut til stasjonene.
Alle hydrogenbilene må bygges og selges for å erstatte dagens bilpark.
En elektrifisering av bilparken er betydelig enklere å få til. Det er strøm overalt i et moderne samfunn og det er enkelt å bygge hurtigladere selv på relativt øde steder som Gol og Dombås i løpet av under et år!
Har du fossilbil kan du ha elbil. Det er vel det Tesla har demonstrert høyt og tydelig i det året som er gått siden de kom med Model S på det norske markedet.