Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bårdk

#1
Polestar 2 / Sv: Lufttrykk i dekkene og rekkevidde
tirsdag 15. februar 2022, klokken 12:56
Sitat fra: E-Trond på tirsdag 15. februar 2022, klokken 00:31
Sitat fra: bårdk på mandag 14. februar 2022, klokken 18:53
Noen som vet om hvor mye større rekkevidde en får om en går fra det som er standard (4.1) til eco (4.5)?

Viktig å ha de riktige spesifikasjoner og begreper på plass før en fyller luft.
4.5 bar er hele 65 psi,da kan du faktisk risikere eksplosjon i dekket.

Standard luftrykk med 19 er på 41 psi/2.8 bar
Eco er                                     45 psi/3.1 bar
Det er også bare bak de anbefaler å øke trykket litt,så det er vel begrenset hvor mye det utgjør på strømforbruk.

Bomma litt mellom psi og bar. Skulle stått 41 og 45 og ikke 4.1 og 4.5  :). Det er de verdiene som står i "dørkarmen".
#2
Polestar 2 / Lufttrykk i dekkene og rekkevidde
mandag 14. februar 2022, klokken 18:53
Noen som vet om hvor mye større rekkevidde en får om en går fra det som er standard (4.1) til eco (4.5)?
#3
Har flyttet inn i lelighetskompleks hvor det er ganske trange parkeringsforhold. Det piper og lyser rødt uten at jeg er i nærheten av bulke. Derfor er jeg interessert om det er mulig justere dette.
#4
Polestar 2 / Sv: Polestar 2, app og andre ting.
søndag 07. november 2021, klokken 13:44
Du kan styre klima fra appen og det fungerer bra så lenge appen fungerer. Selve appen er derimot litt ustabil, men svenskeknappen fungerer greit (slå av og på smart-telefonen)  :)
#5

Skal du bare ha 1 pakke er pilot etter min mening mer fornuftig pga matrix lysene og 360 kamera.
[/quote]
Takk for tipset. Visste ikke om det med automatisk fjernlys. Genialt  :)
#6
Tusen takk for svar. Måtte trykke ned nøkkelen på adapteren for å få den til å bryte strømmen - da løste deg seg.
#7
Sitat fra: elektrolux på torsdag 23. september 2021, klokken 08:55
Høres ut som om du har en billig/dårlig/usertifisert kopi av vår overgang fra Mode3 til Mode1:

https://www.elbilhjelpen.no/shop/product/type-2-lang-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler

Du må nok kutte strømmen til ladestasjonen for å få ut pluggen og så montere en avbryter på signallederen.
Har denne fra https://www.elbilgrossisten.no/products/type-2-til-schuko-adapter-nokkelbryter?utm_campaign=order-confirmation-email&utm_medium=email&utm_source=OrderlyEmails&utm_content=product fra Elbilgrossisten. Får skjekke med Easee hvordan jeg skrur av strømmen i appen.
#8
Sitat fra: Tellus på onsdag 22. september 2021, klokken 22:18
Har skjedd et par ganger kabelen fortsetter å være fastlåst etter at lading er avsluttet. Har da gått inn på appen og trykt først på lås kabel og deretter lås opp. (låst/ulåst står det vel). Da har i hvert fall kabelen løsnet.
Problemet er å jeg ikke får tilgang til å låse opp via appen. Forstår ikke hvorfor den står fast på låst.
#9
Hadde tidligere en Zoe med ladebøtte og da sameiet gikk over til ladebokser fra Easee kjøte jeg en adapter fra type 2 til schuko. Etter å kjøpt ny elbil med type 2-kontakt får jeg ikke fjernet adapteren. Tipset fra support@easee.no er å drille et hull i dekslet til laderen, men jeg har pt ikke tilgang til drill. Noen som har vært ute for det samme og har en annen løsning?
#10
Polestar 2 / Sv: Rekkevidde: DTE vs. WLTP
tirsdag 21. september 2021, klokken 20:20
Overrasker meg ikke at Polestar 2 bunner lista, dessverre. Synd at journalistene ikke har forsøkt å få importørene til verstingene i tale.
#11
Polestar 2 / Sv: Single motor - test/erfaringer
fredag 17. september 2021, klokken 19:00
Ikke så gal rekkevidde det sammenliknet med min dual motor med 360 km på 90 prosent.
#12
Polestar 2 / Sv: Rekkevidde: DTE vs. WLTP
fredag 17. september 2021, klokken 17:49
Helt enig, hELgenen.
#13
Polestar 2 / Sv: Rekkevidde: DTE vs. WLTP
fredag 17. september 2021, klokken 12:19
Jeg hadde foretrukket WLTP. Hadde Renault Zoe som bil nummer to med WLTP på 300 km og den var veldig presis. Dvs. ca 200 km på vinterstid,  mens mellom 280 og 330 på sommeren når den var fulladet. Den ga i alle fall lovet rekkevidde ved gode kjøreforhold, det gjør ikke min Polestar 2 - og ganske langt der ifra.
#14
Polestar 2 / Sv: Rekkevidde: DTE vs. WLTP
torsdag 16. september 2021, klokken 20:53
Alle estimater er jo "grove". Det burde uansett være mulig å oppnå WLTP under optimale forhold. Eller?
#15
Polestar 2 / Rekkevidde: DTE vs. WLTP
torsdag 16. september 2021, klokken 16:58
Hei
Rekkevidden i min dual modell viser 360 km på 90 prosent og 410 på 100 prosent. Kundeservice fortalte meg at det som vises i bilen er DTE (distance to empty), men jeg finner ikke noe om dette i bruksanvisningen. Under optimale forhold skulle det jo være mulig å få DTE til å vise det samme som WLTP på 470-480 km.? Noen som kan gjøre meg klokere?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA