Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ellemann

#1
Kjenner godt til de duggproblemene ja, men de ble borte da vi begynte å la den stå under tak om natten.
#2
Har noen vært borti dette? Noen ganger når jeg låser iMiEVen med fjernkontrollen på nøkkelen, så kommer det TO klikk fra bilen: først låser den seg, og så låser den seg straks opp igjen. Det krever da mange nye trykk eller dobbelttrykk på låseknappen får bilen blir værende i låst posisjon. Problemet kommer og går litt tilfeldig - noen dager er det der, så kan det gå en uke eller to uten. What gives?
#3
Når jeg skifter på vinterdekk drar jeg også på et sånt pelstrekk på rattet. Med trekk pluss setevarme (som bruker lite strøm) går det greit nok uten å bruke varmeapparatet.
Ellers ville jeg vurdert dekkene. Da jeg kjøpte nye contivikingcontact 7 ifjor fikk jeg mye bedre rekkevidde.
(Og selvfølgelig hastighet da: den kjører nok mye lengre i 70 enn i 110...)
#4
Jeg fikk satt på Viking Contact 7 ifjor; veldig fornøyd. Supert grep og tydeligvis veldig lav rullemotstand etter tallene på gjettometeret å dømme.
Bruker originaldimensjon; ellers ville nok en centimeter bredere dekk foran vært å foretrekke (utfra teorien om mere gummi på bakken -> bedre grep), men den dimensjonen lot seg ikke oppdrive.
#5
Jeg har også opplevd å få den meldingen den ene gangen jeg har brukt akkurat den laderen ved Radisson Gardermoen. Har aldri opplevd det noe annet sted. Min lading begynte ved ca. 45% og stoppet et sted på 70-tallet. Jeg syntes det var litt merkelig.
#6
Jeg hadde samme greia med fjernkontroll-nøkkelen til iMieven, skallet begynte å knekke og åpne seg, en gang falt chipen ut (men fant den igjen) og nøkkelen ble etterhvert vanskelig å bruke. Den må være et skikkelig råttent produkt. Og MotorForum Oslo skulle ha nærmere kr 5.000 !?!? for en ny  :-1:
Jeg løste det med å bruke Sugru fra clasohlson. Bare pakket inn hele forparten av skallet i sort sugru og lot det tørke et døgn, og nøkkelen har vært god som ny i flere måneder nå. Når batteriet engang må skiftes tenker jeg at jeg kan bare skjære stuffet bort, skifte batteri og legge på nytt. Anbefales!
#7
Enig med @moso over her. Jeg har alltid brukt de små utsparingene, formet som en krøllparentes: {  (bare vannrett da) i kantene under kanalene. Hodet på garasjejekken min passer perfekt inn i dem i alle fall.
#8
@elekTrond: jeg brukte bare den lokale snapdrive ved jobben, ca 4.600 ferdig på bil. Sikkert ikke det billigste, men det enkleste for meg :)

@tomrh: helt klart, jeg merker allerede at de begynner å rulle bedre  :+1:

(EDIT: rettet opp beløpet, hadde blingset :D )
#9
Jeg fikk skiftet ut de gamle, originale Enasavene med nye ContiEcoContact3 (EP-varianten bak, tilfeldigvis) for noen uker siden. Rullemotstand E, og gikk for 155/60R15 foran som foreslått her på forumet. Erfaringene er:

Veigrep: helt fantastisk! Alt spinn og glipp i regn eller rundkjøringer er borte. Den sitter som støpt, føles tryggere.

Rekkevidde: Toppladet viser gjettometeret 10-15 km mindre enn det gjorde sist sommer, ser det ut til. (Ikke noe problem for mitt bruk)

Ellers: Føles litt seigere, ikke like spretten ut av kryssene (med mindre jeg gir mye pedal da). Lite rullestøy.

I sum er jeg godt fornøyd!
#10
Se vedlegget, kanskje det kan hjelpe.

2012-radioen har dessuten en ekstra, tom kontakt. Jeg vet ikke hva alle pinnene på den er, men i alle fall er de to øverst til venstre aux-inngangen, henholdsvis høyre og venstre kanal; med felles jord er for dem på pinnen nederst til høyre. Man trenger ikke få tak i en hel plugg som passer, det går greit å plugge seg på med kretskortkontakter. Jeg brukte disse: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/elektronikk/montering/kretskortskontakt-med-kabel-2-polet-p37340

Se supre bilder her: https://myimiev.com/forum/viewtopic.php?p=34101
#11
Heisan,
Er nybakt elbilist og har et newbie-spørsmål: Går det greit å vaske MiEVen i vanlig vaskeautomat på bensinstasjonen? Jeg tenker på at i håndboken advares det mot høytrykksspyling under bilen, men de fleste vaskeprogrammer idag inneholder vel "underspyling". Noen som har gode eller dårlige erfaringer her?
(Har søkt i gamle tråder uten å finne noe særlig info på akkurat dette...)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA