Leverte bilen til Tesla Karihaugen til avtalt time for å få fikset ac feil: « feilmelding: på grunn av systemfeil kan ikke klima beholdes på» Som i praksis ikke gir kald luft.
Etter fire dager fikk jeg en diagnose med forskjellige ting som måtte fikses og fikk beskjed om å finne meg et tredjepart verksted da de bare kunne prioritere biler med garanti pga kapasitet. Pris for diagnose kr 2400.
Noen som vet om bra verksted i osloområdet som kan fikse det som beskrives under og om dette blir en dyr greie?
Diagnose: Performed diagnose and high voltage circuit integrity check.
During diagnostic we found blown A/C compressor fuse in the DCDC/Junction Box due to internal high voltage low resistance of the A/C compressor. This could be caused by wear and it is creating metal scroll in the refrigerant circuit. A flushing procedure is necessary before new compressor installation and A/C refrigerant filling. Also the desiccant filter must be replaced. Noticed also small leaks in some of the AC pipes joints, some O-Rings must be replaced as well to prevent low refrigerant level. When the AC System will be drained for service we will know for sure what amount of refrigerant and oil must be added
Etter fire dager fikk jeg en diagnose med forskjellige ting som måtte fikses og fikk beskjed om å finne meg et tredjepart verksted da de bare kunne prioritere biler med garanti pga kapasitet. Pris for diagnose kr 2400.
Noen som vet om bra verksted i osloområdet som kan fikse det som beskrives under og om dette blir en dyr greie?
Diagnose: Performed diagnose and high voltage circuit integrity check.
During diagnostic we found blown A/C compressor fuse in the DCDC/Junction Box due to internal high voltage low resistance of the A/C compressor. This could be caused by wear and it is creating metal scroll in the refrigerant circuit. A flushing procedure is necessary before new compressor installation and A/C refrigerant filling. Also the desiccant filter must be replaced. Noticed also small leaks in some of the AC pipes joints, some O-Rings must be replaced as well to prevent low refrigerant level. When the AC System will be drained for service we will know for sure what amount of refrigerant and oil must be added