Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bybil entusiast

#1
Audi e-tron / Sv: Nettilgang i bilen for diverse
torsdag 28. mars 2019, klokken 01:22
Det må være nett i de norske bilene. Ellers ville de ikke vært mulig å få kontakt med bilen når du er lang fra bilen.

Hvem betaler den tjenesten ?

#2
Audi e-tron / Sv: Ladekabel med kladd
torsdag 28. mars 2019, klokken 01:13
Ladekladden med Shuko støpsel benytter kun maks 10A. Det er skuffende når man står på en 16 A kurs.
Ladetid når jeg hadde 12% restbatteri ble da over 50 timer. Det er for tregt..... for en weekend tur på fjellet. På hytta har jeg ikke ladeboks.....
Løsning:
Det følger med en overgang fra ladekladd til blå industristøpsel. Dersom man vil lade med 16A på vanlig stikk kan man bruke den medfølgende overgang til industri blå + en enkel overgang fra industrikontakt til Shuko støpsel. Da kan man lade lokalt på 16A. :) Overgangen er enkel å lage for en elektriker.

#3
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Opel Ampera-E -Hvor lang leveringstid?
mandag 25. februar 2019, klokken 11:03
Mobile i Oslo selger biler fra lager til kunder som ikke har bestilt.
#4
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Opel gjenopptar salget av Ampera-e
mandag 25. februar 2019, klokken 11:02
Opel (Mobile i Oslo) selger nå Opel Ampera til kunder som ikke har bestilt. Bilene blir solgt og utlevert løpende. Prisen er høyere enn det står i kontraktene hos kunder på venteliste. Det er lite lojalt av Opel å gjøre dette.
#5
Det er veldig rart at det selges nye Opel Ampera til kunder som ikke har bestilt. De som står i kø har kontrakt på en lavere pris. Opel (Mobile) selger heller bilene til en høyere pris til kunder som ikke står på venteliste. Det er kynisk og lite lojalt mot oss som venter på bil.
#6
Audi e-tron / Sv: Import av Audi e-tron
mandag 25. februar 2019, klokken 10:50
Norge, Sverige og Danmark har et moms samarbeid som i utgangspunktet gjør at innbyggerne ikke vil få mva fritak. Jeg tror man må handle elbil utenfor  utenfor skandinavia for å få mva fordel.
#7
Hurtiglader på Chevrolet Bolt kan benyttes med overgang på lik linje som tidlige Teslaer. Litt dyr overgang som koster 8000,-

Min bil hurtiglades aldri. Jeg lader når jeg sover eller jobber. Har alltid fulladet batteri når jeg skal noe. Har ikke ønske om å benytte denne bilen på langturer lengre enn en lading rekker. Kjørte 45 mil på mild vinter med full komfort i bilen.
Alle elbiler betinger i prinsippet at du har en god lademulighet hjemme.
#8
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
mandag 27. august 2018, klokken 23:37
Bilen er med stor sannsynlighet salgbar for den prisen dersom han har den tilgjengelig.
#9
I protest til Opel og deres kundebehandling ihht priser og leveringstider har jeg importert en Chevrolet Bolt EV fra USA til meg selv. Super bil med enda mer utstyr en Opel Ampera. Den kom på 355 000 ferdig registrert. Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe en annen Chevrolet Bolt som har gått mindre enn 10 000 km. Den står i USA og kan være her om 5 uker. Den kan jeg selge til noen som venter forgjeves på Opel Ampera. Alt utstyr begge pakker, Hurtigllader type 1, skinn, 360 kamera,
Prisen er kun 329000,-

#10
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Registering av Bolt
torsdag 19. april 2018, klokken 22:31
Det er ingen krav til ombygging av biler fra USA som har vært registrert der. Alle lys er ok. Også røde sidelys.
#12
Bilen er solgt.

Slett dette emnet... Lars
#13
hehe nå er jeg oppgradert til jr medlem.  :+1:
#14
Kamera spyling ?... det må jeg undersøke. Jeg var ikke klar over at det eksisterer.
#15
Kjære brukere av Elbil forum

Pass dere for å komme på kant med Admin Lars. Han vurderer alt du skriver og har i sin egen opphøyde person rett til å tolke og overprøve alle dine utsagn og kommentarer. Det er han som vet alt og bestemmer hva som skal stå og hva som skal slettes.

Hans motiv er ukjent. Jeg blir lei meg når et sunt åpent forum blir styrt av enkeltpersoners egne interesser og besservissere som har påtatt seg en rolle som forumpoliti.

I dag har dette forumpolitiet i ADMIN Lars nedgradert min konto til nybegynner, eller NEWBE.

Jeg vil oppfordre ledelsen til å la brukernes innlegg stå for deres egen regning.

Videre bør ingen få lov til å uttale seg anonymt. Vårt samfunn må ha ryggrad til at vi står for det vi sier og skriver. Det virker som om enkelte opphever sin personlighet når de ikke fremstår med navn.

Bendiks Vik
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA