Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - chaglen

#1
På nettsiden til Volkswagen (https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/tilkobling/we-charge.html) står det følgende:

IONITY: Kr 1,60/kWh
Recharge: Ladeoperatør sin pris som vist i We Connect ID.-appen
BKK/Lyse: Ladeoperatør sin pris som vist i We Connect ID.-appen
Månedlig avgift: Kr 109/måned

Noen som vet hva prisene/prismodellen er for Recharge, BKK/Lyse, evt. andre ladeoperatører med et We Charge Plus-abonnement?
#2
ID.4 / Sv: ID4 rabatter?
torsdag 07. januar 2021, klokken 20:43
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. januar 2021, klokken 12:33
Snakket med VW selger i går. Han sa det blir ca 30 k tillegg for awd.

@Counterpointer: Hvilken VW-forhandler fikk du denne informasjonen fra?
#3
Smart for two / Bytte ut Type 1 med Type 2 ladeport på Smart Fortwo?
torsdag 17. oktober 2019, klokken 12:04
Hei, er det noen som vet om det er teknisk/praktisk mulig å bytte ut en Type 1 ladeport med en Type 2 i en Smart Fortwo elbil?
#4
Takk for alle svar!  :+1:
#5
Er det siste adapteret lovlig å bruke? Fra nettsiden du henviste til: "Type 2 kontakten på tilførselssiden er modifisert for å kunne tillate denne type kobling."
#6
Noen som vet om det finnes en rimelig/trygg/lovlig måte å få plugget en fastmontert Type 2 ladekabel i en Type 1 ladeport på en Smart Fortwo elbil?
#7
Ja, ble som nevnt fikset til slutt - uten ekstra kostnad.

Ser ut som stripene ble borte, ja. Tesla Bærum (Rud). Leverte bilen i går ettermiddag og var klar etter noen timer samme kveld. Har du også disse stripene fremdeles anbefaler jeg at du legger inn en serviceordre og får fikset det. Men få gjerne en bekreftelse på at det går på garanti slik at du ikke får noen overraskelser.
#8
Model S 2013 - 2022 / Betale for å fikse den gule stripen på MCU?
torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:29
Hei, jeg har tidligere fått byttet ut min MCU (på garanti) på grunn av disse gule stripene rundt skjermen. Så ett år senere dukker disse gule stripene opp igjen på den nye skjermen. Jeg bestiller servicetime og Tesla fikser dette med UV-lys. Får så en faktura for arbeidet.

Er ikke dette fremdeles en garantisak? Tesla mener det nå er "kosmetisk" og at kundene må betale for det.

Av dere som eventuelt har opplevd dette og har fått fikset det med UV-lys, har dere fått samme tilbakemelding?

---

Oppdatering: Ringte Tesla og de ordnet opp. Skal ha vært en feilvurdering. Men alikevel: interessert i å høre om flere har opplevd dette.
#9
16.700,- er en meget god pris for å oppgradere fra Enhanced Autopilot til Full Self Driving (FSD), spesielt hvis det også inkluderer "gratis" oppgradering til AP3 hardware. Man får nok sikkert disse pengene igjen også ved fremtidig salg. Dette bør være en "no brainer" for Tesla-eiere som allerede har AP2/AP2.5.
#10
Tips til hvilke midler man bør bruke for å rense setene med syntetisk skinn ("vegan leather")? Er det standard krem/voks for skinn eller trenger man andre produkter?
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Når kom adaptive lys?
onsdag 07. februar 2018, klokken 16:01
Takk for alle tilbakemeldinger!

"Du må slå på valget (tror det er under Vehicle)." <-- Dette har jeg ikke sjekket ut
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Når kom adaptive lys?
søndag 04. februar 2018, klokken 12:31
Ser ingen endring når jeg vrir rattet til sidene. Finnes det noen bilder med adaptive lys vs. uten?
#13
Model S 2013 - 2022 / Når kom adaptive lys?
lørdag 03. februar 2018, klokken 22:40
Når begynte Tesla å montere adaptive lys (som lyser i retningen man svinger) på Model S? Bestilte/bekreftet 1. august i fjor og trodde bilen skulle komme med dette (har alt utstyr).
#14
Sitat fra: Frøken dings på lørdag 27. januar 2018, klokken 13:59
Vi fikk ny Tesla model s 75d i september.
Superfornøyd med den, men trykket spyledysene er helt elendig. Det er då vidth det pisser en stråle 10-15cm ned på ruta. Så må derfor spyle lenge før det når helt opp i normal høyde på rute. I og med at det spyler ut så virker det vel, men er det sånn hos dere andre eiere - helt elendig trykk?

Vi har vinterpakken om det har noe å si.

Har nøyaktig samme problem. Har sendt video av problemet til servicesenteret på Rud. Avventer tilbakemelding og time for å få fikset.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Umulig varmeapparat, jeg fryser - noen tips?
torsdag 02. november 2017, klokken 23:49
Godt med varme i setene i tillegg hjelper mye.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA