Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mr.Zero

#1
BMW i3 / Ny i3 - nullstille computer
lørdag 05. desember 2020, klokken 09:50
Hei!
Byttet ut 17-modellen med en eskeny i3. Finner ingen steder å huke av som gjør at kjørecomputeren nullstiller seg etter hver tur - som den gjorde på den forrige i3'n. Noen som kan bidra her?😊🚙
#2
Hvit Buddy, km.30.000 med batteritrøbbel, selges. Stått parkert siden i fjor høst. Ring Frank på 99520661 dersom du er interessert. Selges til høyeste bud!
#3
Sitat fra: bjorngb på søndag 19. november 2017, klokken 15:21
Det eneste jeg har hatt av 'problemer' er at ladeluken er litt treg ved åpning. Har ikke nevnt dette til BMW, men regner med å nevne det til første service til neste år.

Min luke (ett år gml bil) var også treg, men tok en WD40-spray, satt i det røde røret og sprayet inn i ved hengselet. Vips så ble det fart i den..! ;D
#4
Bra skrevet, Argi! Livet går videre, men vi x-trillingkara glemmer nok aldri årene i disse søte, rare, små bilene. Særlig da jeg vinterstid ofte måtte kjøre med minusgrader i coupéen for å komme dit jeg skulle. Elsket zalotrikset! De tre timene midtvinters i stillestående kø på Mosseveien pga trailerkrasj ved fotoboksene. Frøys nesten ihjel - var for flaut å spørre fossilbilen på tomgang bak om å få litt varme i kroppen.. Eller da jeg kappkjørte mot en Zoe på Gamle Mossevei og bilen min krenga så mye i dødssvingen at porta potti'n jeg hadde i bagasjen veltet.. Var heldigvis kun sanitærvæske i den...hehe... Ble senking etter den hendelsen. 8)
#5
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 02. november 2017, klokken 19:22
Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 02. november 2017, klokken 17:19
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 01. november 2017, klokken 18:55
Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. november 2017, klokken 16:51
BMW jobber allerede med implementering av 5G i kommende biler, burde bli raskere da :)

Her vel med mer en nedlastingshastighet å gjøre. Hvis jeg forsto mekaniker rett på sist service der bilen fikk ny programvare, så må de bak på bilen og koble fra 12 V ved motor ifm oppgradering til ny programvare. Litt vanskelig å gjøre dette autonomt...

Du forsto mekanikeren galt.. ;) De skrur av metallokket i bagasjerommet og kobler seg på 12v der. Dette fordi det er mere kronglete å komme til i front der 12v-batteriet sitter. Videre gjøres dette da tenning står på i gjerne 1-2 timer under oppgradering og dermed tapper ned 12v-batt.
Min bil fikk ny sw denne uka grunnet klokke som fortner seg. 3-blink ved filskiftbetjening endret seg til 5 etter oppdatering.. Så får vi se om klokka holder seg korrekt. 8)

OK, men har ikke merket noe til flere blink  ;)

Mener i-teknikeren sa at jeg fikk rykende fersk SW.. :)
#6
BMW i3 / Sv: epost: " NB! Kontroller ladenivået på batteriet i bilen"
torsdag 02. november 2017, klokken 17:19
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 01. november 2017, klokken 18:55
Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. november 2017, klokken 16:51
BMW jobber allerede med implementering av 5G i kommende biler, burde bli raskere da :)

Her vel med mer en nedlastingshastighet å gjøre. Hvis jeg forsto mekaniker rett på sist service der bilen fikk ny programvare, så må de bak på bilen og koble fra 12 V ved motor ifm oppgradering til ny programvare. Litt vanskelig å gjøre dette autonomt...

Du forsto mekanikeren galt.. ;) De skrur av metallokket i bagasjerommet og kobler seg på 12v der. Dette fordi det er mere kronglete å komme til i front der 12v-batteriet sitter. Videre gjøres dette da tenning står på i gjerne 1-2 timer under oppgradering og dermed tapper ned 12v-batt.
Min bil fikk ny sw denne uka grunnet klokke som fortner seg. 3-blink ved filskiftbetjening endret seg til 5 etter oppdatering.. Så får vi se om klokka holder seg korrekt. 8)
#7
BMW i3 / Sv: Continental Conti Viking Contact 6
torsdag 02. november 2017, klokken 17:10
Sitat fra: Pit på torsdag 02. november 2017, klokken 13:20
Etter 85k km har jeg nå kjøpt første nye dekksett: Skiftet ut de gamle Bridgestone vinterdekkene med nye av samme type. Stor forskjell på støy mellom de gamle nedslitte og de nye. (Gamle støyer mest).
Litt mindre regen sammenlignet med sommerdekkene, men helt ok etter noen km kjøring. (De første km var regen nesten fraværende, antagelig pga silikonbelegget som nye dekk kommer med.)
Fikk faktisk nybil godfølelse med nye dekk. :-) Betalte kr. 6600.- inkl omlegging.

Håper du kan dele med oss her inne hvor du fikk denne svært gode prisen hen.. De koster jo 18-1900 stk på nett..
#8
BMW i3 / Sv: OBD app
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 22:36
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 22:27
Sitat fra: bobakka på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 18:08
Jeg trenger ikke kabel..

Jeg har en iPhone med Bluetooth og Wifi.
Jeg har en OBD adapter til Bloetooth.
Derfor lurte jeg på om jeg kan bruke eksisterende adapter eller om jeg må kjøpe en ny - og da evnt en rimelig Elm327.

Søk opp tråden «hva har du kodet på din i3» eller no sånt. Der finner du nødvendig info.  :)

Og meld deg inn i i3 owners Norway på facebook. Ser ut til at de fleste bruker OBD-dongle fra Vgate type iCar wifi. Krever ikke at du er på et wifi-nett.. Jeg har en i bestilling til under 200-lappen.
#9
BMW i3 / Sv: OBD app
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 22:27
Sitat fra: bobakka på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 18:08
Jeg trenger ikke kabel..

Jeg har en iPhone med Bluetooth og Wifi.
Jeg har en OBD adapter til Bloetooth.
Derfor lurte jeg på om jeg kan bruke eksisterende adapter eller om jeg må kjøpe en ny - og da evnt en rimelig Elm327.

Søk opp tråden «hva har du kodet på din i3» eller no sånt. Der finner du nødvendig info.  :)
#10
BMW i3 / Sv: OBD app
søndag 29. oktober 2017, klokken 22:16
BimmerCode gjør susen!
#11
BMW i3 / Sv: Varmen blir borte i kupéen etter kort tid
fredag 13. oktober 2017, klokken 22:48
Litt varierende temp på min også. Skal putte en sonde fra et tempmeter inn i luftdysa og følge nøye med fremover..
#12
BMW i3 / Sv: Continental Conti Viking Contact 6
lørdag 07. oktober 2017, klokken 21:34
Vant en dekktest leste jeg, men det var jo selvfølgelig i en heeeelt annen dimensjon... 8)
#13
BMW i3 / Sv: Bytte bremseklosser og skiver selv
mandag 11. september 2017, klokken 22:28
Dette viser jo bare at det faktisk er nødvendig å regelmessig bremse hardt slik at bremsene får kjørt seg litt... Avhengig av føre og årstid setter jeg purka i N og trår til fra høy hastighet til nær null, eller frikobler før lengre bratte utforbakker og dermed pedalbremser med skiver og klosser.
#14
Jeg "oppgraderte" fra en C-Zero til 94Ah BMW i3 sist høst - og du verden... Hadde da hatt snaue fire flotte år i min franske skjønnhet før Helga tok over. i3'n - som den eneste elbil bygget i lettvektsmaterialer og med fokus på miljøvennlighet, er jeg superfornøyd med, men må raskt tillegge at det var jeg jammen meg med trillingen også. Trillingens enkle konstruksjon, lettkjørt og superenkel å få parkert, god sittestilling og ikke minst driftssikker - er gull. Kald coupé vinterstid og kort rekkevidde i den kalde årstid trekker ned.
Mitt behov for økt bilbruk (og da seff elektrisk) gjorde utslaget for kjøp av ny bil. Resultatet er at i3'n brukes til så godt som alt - og det er behagelig å kunne kjøre ca 25 mil på denne årstid uten å tenke på lading. Dessuten er den meget kvikk, har endel fancy utstyr, svindyre dekk (betinger pen kjøring), og som trillingen - et sært utseende. Digger'n! ;D
#15
BMW i3 / Sv: Bilen lader ikke
mandag 28. august 2017, klokken 16:55
Sitat fra: antos på søndag 27. august 2017, klokken 18:03
Takk for tilbakemeldinger. Blir uansett en tur innom forhandler i morgen tidlig.
Noen som vet hvordan lysene under dørhåndtakene aktiveres?

De aktiveres når du låser opp bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA