Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gronbjerg

#1
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: 2 eller 3 seter
mandag 12. februar 2018, klokken 14:44
Som jeg husker det står de alle (Buddy classic) registreret som 2 seter
Men der skal stå nederst til høyre i vognkortet at den er godkjent for tre ved bruk av hoftebelte !

Mvh. Andreas
#2
Hei, takk for meldingerne.

Jeg har fået fat i nogle CC'er og behøver ikke flere... (lige nu  :) )

Bedste hilsner
Andreas
#3
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: CityVan
søndag 01. november 2015, klokken 20:36
Puster lige lidt liv i denne post igen :-) der er mere info her: www.citivan.dk
#4
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Peugeot 106 electric selges
torsdag 03. september 2015, klokken 16:27
Elektrolux har lidt ret :-)

Iflg. vores politikere (i DK) skal der afgift på elbiler som vi kender det for de forsile biler (105% af de første 80.000kr og 180% af resten af bilens værdi), da regeringen mener at vi mister alt for mange penge på den manglende afgift.
Vi har idag moms på elbiler men ikke "registrerings afgift"  men per 1. januar 2016 har de varslet at der kommer afgift på elbiler også, hvilket vil stoppe for salget af elbiler, så måske der bliver et lidt andet marked for de brugte elbiler der er kommet ind i landet inden denne dato.
Det skal dog siges at ingen ved hvordan afgifterne skulle komme til at se ud, og om de rent faktisk kommer den 1. Januar, så det er ikke sikkert det er en god ide at opkøbe for mange Tesla'er med den tanke at man kan sælge dem efter den første januar med økonomisk gevinst :-)
se evt. mere her: http://ing.dk/artikel/venstre-dropper-srs-afgiftsfritagelse-elbiler-177243
#5
Hey, hvis der er en der ligger inde med en eller måske flere billig(e) :-) CarControllere til Buddy / Kewet
Evt. defekte
Så send mig lige en besked,

Ps.den skal sendes til DK (altså CarControlleren :-))!

Med Venlig hilsen
Andreas
#6
Tidlige elbiler: PSA / genoplive saft batterier...
lørdag 25. april 2015, klokken 21:00
Hej

Jeg har igang med at renovere en gammel AX'er som har stået i 10 år uden ladning på, og det vides ikke om de var ladet op eller var kørt i bund da den blev sat til side (det ville jo ha' været bedst)
Batterierne er generelt på 0 eller 1 volt og nogle har endda vendt polariteten og er på -1volt
Der er nok  en god chance for at jeg skal kikke efter nye batterier, men inden vil jeg lige høre om nogle erfaringer med at vække de gamle til live igen.
Jeg syntes at det store Internet giver mig blandede bud :-)

Kort sagt er spørgsmålet nok
Høj spænding / lav ampere
Lav spænding / høj ampere
Eller hvad er mon bedst ?

Og så havde jeg tænkt mig at teste dem med en "forbruger" målt over tid og notere spænding for at finde deres kapacitet.

Mvh. Andreas
#7
Vi har stadig lidt tilbage af disse i DK :-)
Den er bygget op som en helt almindelig fossil bil (det var tanken at Kewet også skulle laves i en Benzin udgave med briggs and stratton motor) med en tørplade kobling og fire trins gearkasse med bakgear.
Folk bruger dem på forskellige måde, man behøver jo ikke "koble ud" ved rødt lys da motoren kun løber rundt når du trykker på speederen, så nogle vælge blot deres favorit gear fra starten (høj acceleration og lav tophastighed / eller det modsatte) og undlader at hive i gearstangen under kørsel. Men da disse modeller fra fabrikken kun har en systemspænding på 48volt trækker de mange ampere hvilket slider børsterne hurtigt, der kan man dog få dem til at varer lidt længere ved at skifte gear undervejs.
Jeg vil anbefale at man hæver spændingen til minimum 60volt, men det er selvfølgelig også lidt synd ikke at holde den original.

En god kilde til information er "http://kewet.de" den handler om Kewet generelt, men faktisk meget om de tidlige modeller.

Jeg mener forresten også at VW Golf Citystromer'ne kører med gear

Mvh. Andreas
#8
Hej Elmo

Tak for billede og din ihærdige indsats :-)
sådan her ser det ud på en AX'er: http://www.citroenax.net/CITROEN%20AX%20ELECTRIC.jpg
Hvis du ser på Citroen mærket på toppen kan du se at det går helt op til vangen, på Saxoen er det trukket lidt fri.
Jeg valgte at løsne Sagem boxen så jeg var sikker på at jeg kunne komme til.

Bedste hilsner
Andreas
#9
Tak for hurtigt svar :-)

Jeg er tvunget til at løsne boksen kan jeg se, den kommer ikke ud, uden.
Jeg uploader lige et billede ved lejlighed.

Mvh. Andreas
#10
Kære alle

Kan det passe at man er nødt til at løsne "Sagem" elektronikkassen for at komme til batterikassen med de tre øverste batterier på en AX'er?, jeg mener at man på en Saxo blot kan løfte "låget" af.
Jeg har løsnet "låget" og kan bevæget det frit, men kan ikke få det op imellem Sagem boksen og vangen under foruden.
Og som bonusspørgsmål er vi så enige om at man kan bruge helt almindeligt "blåt" kølervæske til at køle batterierne med, så vidt jeg kan se har den kørt med blå væske til at køle batterierne og rødt kølervæske til varmeanlæg'et

Mvh. Andreas
#11
Hej
Dejligt at høre at du holder liv i en gammel ELjet 2 :-)
Det originale blinklys er et: T4W Hella 6R 01365 A-28-10881
Men du kan bruge mange alternativer f.eks. fra Biltema: http://biltema.no/no/Sok/?query=SIDEBLINKLYS&page=1

Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt af vejen

Bedste hilsner
Andreas
#12
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Vil ikke rikke på seg....
onsdag 02. april 2014, klokken 11:24
Hej Ole

Tillykke med din nye Buddy, som jeg tror du bliver glad for (når du får den igang :-) )
Jeg så den godt til salg, men du fik den før mig :-)

Mit gæt er at den får fejlsignal fra speederen!
Det vil sige måske hænger speeder-pedalen lidt eller også er der noget galt med pot-meteret!

Hvis der bliver trykket på speederen imens du sætter tænding på må den ikke køre før du har haft sluppet speederen.

Prøv evt. at trække speederen tilbage manuelt idet du sætter tænding på for at se om du "slipper af" med den grønne lampe i ECO meteret.

Lykke til.

Andreas
#13
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Billig Buddy kjøpes
onsdag 25. september 2013, klokken 15:17
Tak, den er sendt videre :-)
#14
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Billig Buddy kjøpes
tirsdag 10. september 2013, klokken 13:26
Kære Karoline og  Alf-Egil

Tak for jeres beskeder.

Jeg har være heldig at finde en Buddy Cab billigt i Oslo som jeg har hentet, men jeg sender jeres tilbud videre til de folk jeg kender der kunne have interesse

Elektriske hilsner
Andreas
#15
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Billig Buddy kjøpes
tirsdag 09. juli 2013, klokken 14:46
Kære alle

Jeg leder efter en billig Buddy 10-15.000kr evt. med trætte batterier.
Helst i Oslo da jeg bor i Danmark og skal have den med båden til københavn.
Eneste krav er at den har tre siddepladser.
Defekte har også interesse.

Skulle der mon gemme sig en derude som ikke er havnet på finn.no :-) ?

Kan også fanges på PM

Bedste hilsner
Andreas
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA