Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - emphezis

Sider: [1] 2 3 ... 17
1
Tesla SW og AP / 2020.44
« på: Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 02:08 »
Sitat
Software version 2020.44 was just detected on a Tesla Model 3 Performance DM in California United States.

2
Tesla SW og AP / Sv: Navigation data, hvilken versjon?
« på: Tirsdag 13. Oktober 2020, klokken 21:40 »
Ser på Facebook at en del får 2020 igjen nå. Noen her som har fått det?

3
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
« på: Mandag 12. Oktober 2020, klokken 14:12 »
Sett igjennom eksisterende APIer, og det finnes ingen for "WINDOWS UP" foreløpig (S/X).

Jeg vet det funker å ta vinduene opp i 3. partsapp'er på Model X, så at "Windows up" ikke ligger i API kan ikke gjelde X. Men på S fungerer det tydeligvis ikke.

4
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
« på: Fredag 09. Oktober 2020, klokken 15:26 »
Sett igjennom eksisterende APIer, og det finnes ingen for "WINDOWS UP" foreløpig (S/X).

Kan bekrefte at åpning funker, men at lukking fra 3. parts app’er heller ikke funker. Så måtte gå ut i bilen og lukke nå gitt.  ::)

5
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
« på: Fredag 09. Oktober 2020, klokken 01:43 »
Syns det er rart man kan ventilere fra mobilen, men ikke lukke dem etterpå.

Antar man kan lukke vinduene med 3. parts app’er slik man kan på Model X. Skal teste imorra.

6
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
« på: Mandag 05. Oktober 2020, klokken 13:06 »
Er jo ikke noe problem å kjøre Model S og X uten fob. Når jeg trener har jeg ikke engang med meg mobilen. Bruker bare klokka (Apple Watch) til å låse opp og starte min Model S.

Joda, men du er i motsetning av TM3 avhengig av internett forbindelse. Så det er litt risikosport.

Det stemmer. Så hadde ikke gjort det 10 mil utenfor allfarvei eller reist på ferie uten FOB nei. :) Elon lovte jo for 1 års tid siden at Model S og X skulle oppdateres med samme nøkkelløsning som Model 3, men sett lite til det...

7
Tesla SW og AP / Sv: Tesla kommer med Fuglesyn (Bird’s eye view)
« på: ſøndag 04. Oktober 2020, klokken 21:26 »
Antar han mener ala løsninger som vi finner i BMW og Audi når han skriver vektorbasert birdseye view da.

https://youtu.be/q43umm8UgYM

8
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
« på: ſøndag 04. Oktober 2020, klokken 13:17 »
Er jo ikke noe problem å kjøre Model S og X uten fob. Når jeg trener har jeg ikke engang med meg mobilen. Bruker bare klokka (Apple Watch) til å låse opp og starte min Model S.

Ikke like sømløst som på Model 3, men lar seg fint gjøre.

9
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
« på: Torsdag 01. Oktober 2020, klokken 08:24 »
Sitat
For Model S (global incl. Norway): You can now vent all of your windows from the Tesla mobile app.

Note: this feature requires the Tesla mobile app version 3.10.0 or later.

Men om de kan lukkes er vel en annen sak kanskje? Hører folk bruker 3. parts app'er til slikt på Model X blant annet.

10
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
« på: Onsdag 30. ſeptember 2020, klokken 23:56 »
Regner med det kommer ytterligere oppdateringer der skiltgjenkjenning også registrerer opphevelse av fartsgrense-skilt (skråstilte streker) samt LED-skilt (som det blir flere og flere av her i Norge).

Opphevelse av fartsgrense leser den allerede. Men så som så. Ofte blir de oversett OG andre typer skilt med grå skråstilte streker blir avogtil lest som opphevelse av fartsgrense, selv om det ikke har noe med fart å gjøre.

LED sliter den stort med. Har fått den til å lese det en sjelden gang, men som regel blir de forbigått i stillhet. Kan delvis forstå det, en del av de lysskilt-trafikkskiltene er helt håpløse med digre "pixler" og altfor sterkt lys.

11
Tesla SW og AP / 2020.40
« på: Onsdag 30. ſeptember 2020, klokken 10:07 »
Sitat
Software version 2020.40.0.1 was just detected on a Tesla Model S 75D in California United States.

12
Model S / Sv: Låsebolter ifm. dekkskift
« på: Tirsdag 29. ſeptember 2020, klokken 10:39 »
Hadde det selv tidligere med ødelagte hjulmuttere og skrammer på felg som resultat. Er innleid arbeidskraft i pressperioder med lite erfaring, som oftest. 😟

Ser den. Får ta før-bilder... Og satser på at pressperioden ikke er helt i gang enda, de som ikke skal over fjell tror jeg venter et par uker enda. :)

13
Model S / Sv: Låsebolter ifm. dekkskift
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 19:37 »
Sykt enkelt å bytte selv, da. Tesla er den enkleste jeg har byttet på, foruten i3en da med sykkelhjul.
 
Har du jekk så anbefaler jeg at du gjør det selv, så slipper du ødelagt felger og dårlig behandling av hjulmuttere som strammes for hardt.

21mm kopp, momentarm + en totonns jekk er det du trenger.

Bytte dekk selv har jeg ikke gjort siden jeg punkterte Oslo-Trondheim i 2001. Har ikke tenkt å begynne med det nå. Dekkene bor dessuten på hotell. 😇

14
Model S / Sv: Låsebolter ifm. dekkskift
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 10:42 »
Er bare vanlige hjulmuttere som standard. Tesla har aldri levert muttere med spesialnøkkel som tilleggsutstyr.

Antok og håpet på det ja. Da er det vel bare tut og kjør for dekksjappa antar jeg. :)

15
Model S / Låsebolter ifm. dekkskift
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 10:01 »
Skal legge om til vinterdekk på bilen denne uka fordi jeg skal kjøre over et par fjelloverganger i høstferien.

Lurer i den forbindelse på om noen vet om det er låsebolter som standard på felgene til Tesla? Bilen er levert med Arachnid-felger. Ser boltene ligger under plastdeksel, så tenkte å spørre her før jeg begynner å pirke noe borti det selv. Har time til dekkskift på onsdag, kjipt å dukke opp der og så viser det seg at boltene er låst.

Og nei, har ikke fått med noen form for utstyr til dekkskift.

Sider: [1] 2 3 ... 17