Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PerG

#1
Hyundai KONA / Sv: Lading av Kona
fredag 15. februar 2019, klokken 06:30
Sitat fra: borge på torsdag 14. februar 2019, klokken 15:04
Hvordan skifter jeg mellom 8amp,10amp eller 12amp,på huyindai ladekladden som følger med kona?

Trykk på knappen på baksiden av ladekladden og se på displayet at den veksler.
#2
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
fredag 04. januar 2019, klokken 22:05
Sitat fra: PerG på fredag 19. oktober 2018, klokken 08:08
Kønr. 267x, før mars 2019, nå februar 2019.
Acid Yellow-Skinn

Brått kommet til Bergen, skal hente når jeg får mulighet.
#3
DRIFTSBATTERI / Sv: Är mitt huvudbatteri ödelagt?
onsdag 28. november 2018, klokken 22:46
Vi har liknende symptom på vår 2012 leaf 2 ganger. Første gangen var det et rele som ble skiftet etter svært lang feilsøking. Ble en forholdsvis dyr fornøyelse. Andre gangen så jeg for meg det verste, men så var det 12 volt batteriet som var begynt å bli dårlig og det var nok å skifte det, så jeg slapp billig unna den gangen. Ellers er dårlig kontakt diverse steder noe som kan skape slike symptom etter det jeg har forstått.
#4
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
fredag 19. oktober 2018, klokken 08:08
Kønr. 267x, før mars 2019, nå februar 2019.
Acid Yellow-Skinn
#5
Mistet første strek i sommer etter litt mer en 6 år og ca 82000km.
#6
Hyundai KONA / Sv: Bestillingsfrist for de på liste over?
lørdag 08. september 2018, klokken 16:14
kona.no står det "Oppdatert informasjon om forventet leveringstid for den enkelte kunde/bil distribueres alle forhandlere fra september 2018, så snart alle kontrakter og bestillinger er prosessert, verifisert og behandlet."
#7
Hyundai KONA / Sv: Lading av Kona
onsdag 05. september 2018, klokken 21:25
Maks. effekt (kW) 7,2 (1-faset). For å utnytte det trenger du 32A kurs, med 20A får du max omtrent 4,6 kilowatt på 1-faset.
#8
Hyundai KONA / Sv: Hva er smertegrensen på pris?
fredag 13. april 2018, klokken 20:01
Har vel satt 350 inkludert vinterdekk som smertegrense. Blir det over det tenker jeg meg ganske mye om før jeg kjøper. Er prisen ned mot 300 kjøper jeg garantert.
#10
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Status for hurtiglader på Trengereid
torsdag 12. februar 2015, klokken 08:38
På BKK sine sider står det Q2 2015 for åpning av hurtiglader på Trengereid.
http://www.bkk.no/privat/kundeservice/flere-tjenester/Elbiler_og_lading/article45284.ece
Romarheim som jeg så i en lokalavis nettopp var åpnet er fjernet fra hurtigladekartet?
#11
Lading / Sv: 0.5 meter skjøteledning til Leaf?
onsdag 04. februar 2015, klokken 14:03
Jeg bruker denne, 1m lang, men det trenger jeg på enkelte ladepunkt. http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/Pr362297000
#12
Vi gikk fra 2 fossilbiler til 1 elbil og en fossilbil før den siste fossilbilen ble vraket. Nå er vi nede i 1 elbil og medlemskap i bildeleringen for de gangene vi trenger 2 biler. Så hos oss har vi endt opp med mindre antal biler etter at vi fikk elbil.
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lademuligheter Gulen kommune
fredag 14. februar 2014, klokken 22:11
Dersom jeg ikke husker feil stopper laderen i Knarvik på ca. 90%
#14
Sitat fra: edan på fredag 28. juni 2013, klokken 21:05
Ok, ser ut som årstid spiller inn her, tydelig mer marginal strekning om vinteren...

PerG: Hvordan ordnet du deg med lading i Førde? Der er vel ikke hurtiglader?

Ikke noen hurtiglader i Førde, men en del vanlige ladestasjoner. Vi var i Førde hele helgen og ladet der vi overnattet.
#15
Kjørte fra Åsane til Førde forige helg. Kjørte litt forsiktig oppover og kom frem til Oppedal med ca 25% igjen på batteriet etter å ha startet med 1 brukt strek. På veien tilbake ladet jeg til 90% på Oppedal og brukte litt varme og ladet litt i Knarvik for å være sikker selv om jeg antagligvis kunne ha kommet meg hjem.   
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA