8
« på: Torsdag 10. November 2016, klokken 23:54 »
Jeg kjørte ned fra Leirvik på Stord til Stavanger i går etter endt arbeidsdag. Bilen hadde stått på kaia i den kalde vinden hele arbeidsdagen. På vei opp av Bømlafjord tunellen så møtte jeg veggen halveis oppi bakken. Gassen i bånd og det var akkurat som det var en hastighetssperre som slo inn. Den gikk helt fint opp i denne hastigheten, men der stoppet akselerasjonen. Da hadde jeg kjørt ca en mil hvorav de siste tre kilometerene var regenerering ned i tunellen. Slik oppførte aldri gamlebilen seg. Tippetall: ute temp 2 grader, tunell temp 5-8 grader, batt temp 2isj før turen startet, ladenivå før turen 99%, 93-95% når jeg først merket, comfort mode, hastighet var rett over tre sifret....
Ikke noe stort problem for meg her på vestlandet da det hører til sjeldenheten at jeg har såpass effektuttak med bilen over en slik distanse og i allefall så tidlig etter oppstart, men jeg tipper dette kan bli en case i USA hvis dette er normalt. Bilen oppførte seg som den gamle da jeg kom opp fra de to andre tunellene nær turens slutt...