Elbilforum.no
Bilmerker => Ford => Focus => Emne startet av: Lynvingen på torsdag 18. april 2013, klokken 16:25
Eller..?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41069898
Fin nok bil. Som vanlig med ombygde biler er bagasjerom minsket til å lage plass til batteriene. Ford kan lage elbilerom de gidder.
Skulle gjerne kjøpt den - men USA import til omtrent samme prisen den europeiske kommer til å få? Nei takk.
Har en magefølelse av at Norgeprisen på fabrikknye blir lavere enn 268k.
Flott bil og uten batterileie. ;)
Lurer bare på hvordan den lades? Er det 3 kW lader eller 1 fase 6 kW?
Sitat fra: elektrolux på fredag 21. juni 2013, klokken 10:29
Lurer bare på hvordan den lades? Er det 3 kW lader eller 1 fase 6 kW?
Artikkel om den her http://www.elbil.no/elbiler/1018-tyvstartet-med-focus-electric-i-norge
Klippet fra artikkelen:
"Kan ikke hurtiglades.
Ford Focus har et litiumion-batteri på 23 kWt, oppgitt rekkevidde på mellom 125 og 162 kilometer og en motorytelse på 143 hestekrefter. Den integrerte laderen er på 6,6 kilowatt, og skal kunne levere ti mil rekkevidde i løpet av 2-3 timer.
Med en 10A-kurs skal det ta 11 timer å fullade batteriet, sju timer med 16A eller fire timer med 32A. Hurtigladingsmulighet - som på LEAF - finnes imidlertid ikke på denne første utgaven, opplyser Fredriksen"
Fikk melding på facebook om at de første Focus'ene har kommet til RøhneSelmer og skal snart være klare for prøvekjøring. Skal ta en tur ut til de i løpet av uka for å få en prøvetur. Noen som har testet de enda?
Har testet amerikansk utgave. Sprekere og bedre kjøreegenskaper enn Leaf. Spent på muligheter for forvarming av kupe og om lading / varme kan styres fra App på smartelefon på lik linje med Nissan. I tillegg om rekkevidden er tilsvarende Nissan. Eneste synlg forskjell innvendig er 5 " skjerm på europeisk ugave og 8 " skjerm på amerikansk. USA versjon selges fra 220 på Finn. Regn med kr 280 fra Ford. Eier Leaf og pendler 8 mil med denne hver dag. På kalde vinterdager må den lades på jobb for å kunne kjøre returen