Elbilforum.no

Bilmerker => SEAT / CUPRA => Mii electric => Emne startet av: oled på tirsdag 14. mars 2023, klokken 13:46

Tittel: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: oledtirsdag 14. mars 2023, klokken 13:46
Leverte bilen min tilbake i desember. Nå er vi alt kommet til midten av mars. Jeg skulle slette seat appen i dag og så at bruker fortsatt var aktiv. I følge appen har ikke bilen vært flyttet siden den var på naf test etter den ble levert i desember. Den står fortsatt hos autoringen. Noen som vet hvorfor den bare står? Trodde de bilene ble solgt fort?
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthurtirsdag 14. mars 2023, klokken 14:58
Jeg følger akkurat dette markedet/bilene, og det er rett og slett "for mange" av disse i markedet nå så Møller holder igjen biler, helt åppenbart.
Min tanke er å selge Kona'n i bytte med en Seat MII eller Skoda Citigo som er utmerket handle/nærmiljøbiler.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Elmoonsdag 15. mars 2023, klokken 00:29
Prisene de opererer med er jo også helt hinsides, så ikke rart de blir stående usolgt.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthuronsdag 15. mars 2023, klokken 08:20
I lpet av siste måned, midten februar til i dag, så har jeg registrert at 33 slike biler (Seat Mii) har blitt merket solgt på Finn. 69 slike biler annonseres i dag på Finn, høyeste antallet jeg har registrert i perioden, og man vet jo at det ligger trolig flere hundre slike biler klare for slag, me i dag avregistrert og stilt opp hos Møller og andre.
I tillegg er det jo søstermodeller av Skoda og VW som finnes i mengder til slags, eller klare for salg.

Så ja, at noen faktisk kjøper disse bilene til prisen som de tilsynelatende selges for, er helt meningsløst.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Daniel_0007onsdag 15. mars 2023, klokken 15:23
Ikke så rart når de prøver å ta nesten ny pris for 3 år gamle biler, https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=291666620

var vel rundt 180k for ny bil for 3 år siden, nå prøver de å selge den for 165k, vanlig avskrivning etter 3 år er vel rundt 40%.
Så denne burde koster rundt 110-120k
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: elbikefunonsdag 15. mars 2023, klokken 19:48

Jeg har nettopp kjøpt en 2020 Mii Launch edition med ca 30000 km på telleren.
Kjøpte den av en Mazda/Opel-forhandler; som hadde kjøpt et mindre antall fra Møller finans.

Jeg ga 120000 kr i mellom (inkl omreg), ved innbytte av en 2011 Citroen C-Zero, som jeg (etter min egen vurdering) ville ha bedt om 15000-20000 kr for ved privatsalg.

Ca 135000 kr inkl. omreg var mao. min kostnad, ferdig registrert.




Som andre i tråden nevner, er det svært mange av disse bilene på vei ut i privatmarkedet; etter leasingperiode fra 2020.


Førsteinntrykket av bilen; etter en ukes tids bruk er veldig positiv !


Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Elbil er bedre enn sexonsdag 15. mars 2023, klokken 20:29
Mitt inntrykk er at svært mange bruktbiler er overpriset, og det gjelder 2-4 år gamle biler uansett drivlinje. De følger i alle fall ikke den generelle 'regelen' om verditap på henholdsvis 20/15/15/12-15/10/10/10 osv % tap av fjorårets verdi.
En 3 år gammel Miiat til nypris på 180k skal jf dette ha en verdi på 180'x0,8x0,85x0,85 = 105-ish. Jeg solgte min 2,5 år gamle Miiat i desember for 170k, i grevens tid, virker det som. Nå er de vel salgbare for 130-135, kanskje litt mindre, og fortsatt overpriset.

Er selv på jakt etter 4-5 år gammel enkel bensinbil uten turbo med manuelt gir, men det er ikke helt enkelt å finne fornuftige priser hos forretning der heller.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: elbikefunonsdag 15. mars 2023, klokken 21:02
Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 15. mars 2023, klokken 20:29
Mitt inntrykk er at svært mange bruktbiler er overpriset, og det gjelder 2-4 år gamle biler uansett drivlinje. De følger i alle fall ikke den generelle 'regelen' om verditap på henholdsvis 20/15/15/12-15/10/10/10 osv % tap av fjorårets verdi.



Som du beskriver, er det høye priser på bruktbiler nå. En av nevøene mine kjøpte en e-Golf på et tidspunkt, og solgte den et halvt år etterpå for 30000 kr enn hva han selv hadde betalt for den.

All stund markedet er som det er; må man innfinne seg med dette; OM man må ha ny bil.
Jeg har orientert meg en stund etter en liten og rimelig elbil med god rekkevidde. Jeg har ikke funnet bedre kombinasjon av pris, rekkevidde, gjenstående garantier -enn Mii.   Er også veldig positivt overrasket over komfort -og funksjonalitet i en slik liten knøttebil. Kanskje jeg ikke var for godt vant, etter 4 år med Citroen C-Zero  ;)
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: BatteriOgFossilonsdag 15. mars 2023, klokken 21:12
Nå var vel nyprisen på Seat Mii Launch Edition som de fleste valgte 190K i 2020. Den utstyrsmessig skrapa utgaven kostet 180K. Jeg husker ikke om disse prisene var inkludert vinterhjul, men det er kanskje uansett noe som holdes utenfor verdiberegningen. Ifølge denne artikkelen fra Santander så er tommelfinger-regelen 20% det første året, og deretter 10% i året videre. https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bilmc/miljo-og-teknologi/verditap-bor-du-velge-diesel-eller-elbil/ (https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bilmc/miljo-og-teknologi/verditap-bor-du-velge-diesel-eller-elbil/)

Med den formelen blir verdien: 190K*0,8*0,9*0,9 = 123K
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: BatteriOgFossilonsdag 15. mars 2023, klokken 21:16
Sitat fra: arthur på onsdag 15. mars 2023, klokken 08:20
man vet jo at det ligger trolig flere hundre slike biler klare for slag, me i dag avregistrert og stilt opp hos Møller og andre.

Jeg fulgte med på "min" leasing-bil etter at den ble levert tilbake i midten av desember 2022, og den ble ikke solgt videre på Autoringen-auksjonen til oppkjøper før februar 2023, så det med at Møller holder igjen biler høres ikke usannsynlig ut. Evt. at de har så høye minstepriser på Autoringen-auksjonene at oppkjøpere ikke biter på.

Btw nå er det 79 biler på finn.no, kryper sakte men sikkert oppover..
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthuronsdag 15. mars 2023, klokken 21:29
Sitat fra: BatteriOgFossil på onsdag 15. mars 2023, klokken 21:12
Nå var vel nyprisen på Seat Mii Launch Edition som de fleste valgte 190K i 2020. Den utstyrsmessig skrapa utgaven kostet 180K. Jeg husker ikke om disse prisene var inkludert vinterhjul, men det er kanskje uansett noe som holdes utenfor verdiberegningen. Ifølge denne artikkelen fra Santander så er tommelfinger-regelen 20% det første året, og deretter 10% i året videre. https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bilmc/miljo-og-teknologi/verditap-bor-du-velge-diesel-eller-elbil/ (https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bilmc/miljo-og-teknologi/verditap-bor-du-velge-diesel-eller-elbil/)

Med den formelen blir verdien: 190K*0,8*0,9*0,9 = 123K

Stemmer godt med at jeg for egen del anser 120' som riktig pris i dag og hva jeg har i tankene selv å ville betale. Liten tvil om at markedet kommer "min vei".
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Elbil er bedre enn sexonsdag 15. mars 2023, klokken 23:40
Fra Smartepenger.no:

"Verdifallet utgjør bilens største kostnad. Verdifallet er i de aller fleste tilfellene størst det første året. For en nybil kan du forvente 20 prosent første året. Deretter om lag 14 prosent av bruktprisen fra det andre året, synkende til 10 prosent det sjette året. Og fra den sjette året 10 prosent årlig."

Jeg er helt enig i at Mii er en superb liten elbil, som gjør akkurat det den skal på en god måte, og milevis over Imiev-trillingene på alt, også holdbarhet. Jeg foretrakk Miiaten fremfor Ionig 5'n, og jeg legger den også ut for salg snart. Mulig jeg får meg en slik igjen, men kjører så lite at en mer-for-pengene bensinbil er bedre økonomi.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthurtorsdag 16. mars 2023, klokken 07:02
Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 15. mars 2023, klokken 23:40
Jeg er helt enig i at Mii er en superb liten elbil, som gjør akkurat det den skal på en god måte, og milevis over Imiev-trillingene på alt, også holdbarhet.

Hadde en Miev i fem år, helt problemfritt på alle måter.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Elbil er bedre enn sextorsdag 16. mars 2023, klokken 10:50
Sitat fra: arthur på torsdag 16. mars 2023, klokken 07:02
Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 15. mars 2023, klokken 23:40
Jeg er helt enig i at Mii er en superb liten elbil, som gjør akkurat det den skal på en god måte, og milevis over Imiev-trillingene på alt, også holdbarhet.

Hadde en Miev i fem år, helt problemfritt på alle måter.

Jada, om en slipper unne de 'programmerte' feilene som defekt kompressor til AC, som medfører at bilen går i nødmodus, slipper defekt vakuumpumpe til bremsekraftforsterker, slipper at akslingen på utløser-armen til baksetene knekker, -slik at det er umulig å legge ned bakseteryggen, slipper at ombordladerens to små dioder brenner av slik at sakteladingen blir defekt, slipper knoting med allignment av gir-vaieren/gir-arm inn i girkassa der bak, -som gjør at bilen ikke vil kjøre, slipper helvetet med fastrustede bremseskiver foran om en skifter slikt selv, så kan en jo håpe at vinteren er mild slik at en slipper å fryse med et varmeapparat som er komisk dårlig.  :) -også kan en jo håpe at en ikke får rust på bremserørene som går fremover- og skjult over batterikassa, slik at en må demontere kjørebatteriet for å få skiftet dem, en jobb til kr 15k på verksted, så funker i alle fall FM-radioen.
e-UP-trillingene er nok langt mer gjennomtenkt enn Mitsubishi sin.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthurtorsdag 16. mars 2023, klokken 12:31
Sitat fra: Dieselelbil på torsdag 16. mars 2023, klokken 10:50
Sitat fra: arthur på torsdag 16. mars 2023, klokken 07:02
Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 15. mars 2023, klokken 23:40
Jeg er helt enig i at Mii er en superb liten elbil, som gjør akkurat det den skal på en god måte, og milevis over Imiev-trillingene på alt, også holdbarhet.

Hadde en Miev i fem år, helt problemfritt på alle måter.

Jada, om en slipper unne de 'programmerte' feilene som defekt kompressor til AC, som medfører at bilen går i nødmodus, slipper defekt vakuumpumpe til bremsekraftforsterker, slipper at akslingen på utløser-armen til baksetene knekker, -slik at det er umulig å legge ned bakseteryggen, slipper at ombordladerens to små dioder brenner av slik at sakteladingen blir defekt, slipper knoting med allignment av gir-vaieren/gir-arm inn i girkassa der bak, -som gjør at bilen ikke vil kjøre, slipper helvetet med fastrustede bremseskiver foran om en skifter slikt selv, så kan en jo håpe at vinteren er mild slik at en slipper å fryse med et varmeapparat som er komisk dårlig.  :) -også kan en jo håpe at en ikke får rust på bremserørene som går fremover- og skjult over batterikassa, slik at en må demontere kjørebatteriet for å få skiftet dem, en jobb til kr 15k på verksted, så funker i alle fall FM-radioen.
e-UP-trillingene er nok langt mer gjennomtenkt enn Mitsubishi sin.

Jeg har kun fem års erfaring med eierkap (2014 til 2019) av en slik bil og som sagt var disse årene helt ptroblemfrie.

Vurderer ikke å kjøpe en slik igjen da e-up trillingene er langt bedre på alle måter.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: BatteriOgFossiltorsdag 16. mars 2023, klokken 13:16
Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 15. mars 2023, klokken 23:40
Fra Smartepenger.no:

"Verdifallet utgjør bilens største kostnad. Verdifallet er i de aller fleste tilfellene størst det første året. For en nybil kan du forvente 20 prosent første året. Deretter om lag 14 prosent av bruktprisen fra det andre året, synkende til 10 prosent det sjette året. Og fra den sjette året 10 prosent årlig."

Antar det er denne artikkelen du refererer til:
https://www.smartepenger.no/bilokonomi/2230-bilkostnader-verdifall (https://www.smartepenger.no/bilokonomi/2230-bilkostnader-verdifall)

Der står det også noe mer som det er verdt å trekke fram:

Verdifallet har vi hentet fra samme database som bruktbilhandlerne benytter når de skal verdsette bruktbiler de tar inn, nemlig Rødboka AS.

Og:

Når du skal beregne verdifallet, er det verdifallet i forhold til hva du selv kan selge bilen for som det skal tas utgangspunkt i. Du kan ikke ta utgangspunkt i hva en bilforhandler selger bilen for. Denne prisen er høyere enn det du vil få for bilen din.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthuronsdag 22. mars 2023, klokken 18:13
Seat Mii, nærmer seg nå en realistisk pris med første bil til slags under 130.000.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295875977

Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: elbikefuntorsdag 23. mars 2023, klokken 14:31
Sitat fra: arthur på onsdag 22. mars 2023, klokken 18:13Seat Mii, nærmer seg nå en realistisk pris med første bil til slags under 130.000.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295875977




Ikke at det behøver å ha så mye å si; men dette er ikke "launch-edition" Det skilte 25000 kr i pris på standard og denne versjonen.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: BatteriOgFossiltorsdag 23. mars 2023, klokken 22:21
Sitat fra: elbikefun på torsdag 23. mars 2023, klokken 14:31Ikke at det behøver å ha så mye å si; men dette er ikke "launch-edition" Det skilte 25000 kr i pris på standard og denne versjonen.

I denne testen fra mars 2020 så står det at pris for basic var 179900, og launch edition 189900, mao 10000 kr forskjell: https://nybiltester.no/biltest/test-av-seat-mii-electric/ (https://nybiltester.no/biltest/test-av-seat-mii-electric/)
Teknisk ukeblad skrev også en fra-pris på 179900 kr i sin test fra februar 2020. https://www.tu.no/artikler/oppsiktsvekkende-mye-elbil-for-pengene/485668 (https://www.tu.no/artikler/oppsiktsvekkende-mye-elbil-for-pengene/485668)

Motor opererer i sin testartikkel fra april 2020 som er sist oppdatert februar 2021 med pris fra "under 200000" til 225000 kr. Jeg vet ikke hvorfor de har andre priser, men en hypotese er at Seat endret prisene utover 2020, og Motor har oppdatert artikkelen sin med de nye prisene. https://www.motor.no/biltester-elbil-seat/prisvinneren-blant-ol-dole-og-doffen/134033 (https://www.motor.no/biltester-elbil-seat/prisvinneren-blant-ol-dole-og-doffen/134033)

Den røde som det ble linket til er en basic-utgave førstegangsregistrert mars 2020 så jeg vil tro det er en av bilene fra partiet som kunne bli bestilt ny for 179900 kr.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Elmofredag 24. mars 2023, klokken 00:06
Sitat fra: elbikefun på torsdag 23. mars 2023, klokken 14:31
Sitat fra: arthur på onsdag 22. mars 2023, klokken 18:13Seat Mii, nærmer seg nå en realistisk pris med første bil til slags under 130.000.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295875977

Ikke at det behøver å ha så mye å si; men dette er ikke "launch-edition" Det skilte 25000 kr i pris på standard og denne versjonen.
Faktisk ganske stor forskjell på utstyrsnivå på Launch og Standard
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthurfredag 24. mars 2023, klokken 07:31
Men antallet biler i markedet øker, og prisen også på launch-modellen er tydelig fallende, under 140' nå.

Flirer litt når Møller sier at de nettopp har fått inn en bil, en bil som ble avregistrert for mer enn en måned siden og som har vært i Møllers eie som leasingbil i tre år!
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: BatteriOgFossilfredag 24. mars 2023, klokken 18:54
Sitat fra: arthur på fredag 24. mars 2023, klokken 07:31Flirer litt når Møller sier at de nettopp har fått inn en bil, en bil som ble avregistrert for mer enn en måned siden og som har vært i Møllers eie som leasingbil i tre år!

Selv om både leasing og bruktbil havner inn under Møller-paraplyen, så er det egentlig to ulike selskap. Dersom man ser på eierskiftehistorikken på disse bilene på vegvesen.no så ser man også at det er formelt skiftet eierskap fra "VOLKSWAGEN MØLLER BILFINANS AS" (leasingselskapet) til f.eks. "MØLLER BIL VEST AS" (bilforhandler).
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthurfredag 24. mars 2023, klokken 19:40
Joda, eller som man sier på nynorsk; "Same shit, different wrapping"!
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthuronsdag 05. april 2023, klokken 08:35
Launch edition til 124.900 ferdig registrert. Bilen ble avregistrert allerede 24. november! Bilen var eid av Møller og leaset til en privatperson.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297518040


Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Stikkkontaktonsdag 05. april 2023, klokken 10:20
Sitat fra: arthur på onsdag 05. april 2023, klokken 08:35Launch edition til 124.900 ferdig registrert. Bilen ble avregistrert allerede 24. november! Bilen var eid av Møller og leaset til en privatperson.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297518040




Stesønn har en slik en i mitt navn. Hadde vært greit å kjøpe den ut for 120-130.000. Den hr noen bruksmerker og vil nok koste kjetting om Møller skal fikse det..
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: BatteriOgFossilonsdag 05. april 2023, klokken 18:34
Sitat fra: arthur på onsdag 05. april 2023, klokken 08:35Launch edition til 124.900 ferdig registrert. Bilen ble avregistrert allerede 24. november! Bilen var eid av Møller og leaset til en privatperson.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297518040




Når jeg ser nøye etter på bildene, så skjønner jeg hvorfor den er priset noe lavere enn de andre :)
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Elmotorsdag 06. april 2023, klokken 19:49
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 05. april 2023, klokken 10:20Stesønn har en slik en i mitt navn. Hadde vært greit å kjøpe den ut for 120-130.000. Den hr noen bruksmerker og vil nok koste kjetting om Møller skal fikse det..
Problemet er at først må du betale for bruksskadene ut over det DE syns er normal slitasje.
Og så kan du håpe på at du får kjøpe den, og at de tar samme hensyn til skadene i prissettingen - hvilket de sjelden gjør 
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: arthurfredag 07. april 2023, klokken 07:54
Sitat fra: BatteriOgFossil på onsdag 05. april 2023, klokken 18:34
Sitat fra: arthur på onsdag 05. april 2023, klokken 08:35Launch edition til 124.900 ferdig registrert. Bilen ble avregistrert allerede 24. november! Bilen var eid av Møller og leaset til en privatperson.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297518040




Når jeg ser nøye etter på bildene, så skjønner jeg hvorfor den er priset noe lavere enn de andre :)

Alltid litt vanskelig å bedømme på slike bilder, men synes å være noen merker her og der uten at jeg kan se om det betyr noe utover det rent kosmetiske? Uansett vil jeg tro at man kan ha den bilen i f.eks fem år, lite utgifter og problemer, og selge den igjen for si 65/70.000 og da har man hatt en svært billig bil godt egnet for pendling, bykjøring, småkjøring osv som en nummer to bil?
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: BatteriOgFossilfredag 07. april 2023, klokken 08:40
Sitat fra: arthur på fredag 07. april 2023, klokken 07:54Alltid litt vanskelig å bedømme på slike bilder, men synes å være noen merker her og der uten at jeg kan se om det betyr noe utover det rent kosmetiske? Uansett vil jeg tro at man kan ha den bilen i f.eks fem år, lite utgifter og problemer, og selge den igjen for si 65/70.000 og da har man hatt en svært billig bil godt egnet for pendling, bykjøring, småkjøring osv som en nummer to bil?

Jeg tenker at disse bruktbilforhandlerne driver ikke med veldedighet, så hva er grunnen til at denne forhandleren priset bilen 15000 kr under tilsvarende eksemplarer på finn.no? Det er tross alt ganske mye mindre.

Det jeg merker meg er:
- som du skriver noen merker her og der både utvendig og innvendig. Jeg vil tro det også kan være småplukk som ikke fremgår på bildene, synes generelt bilen gir et litt rufsete inntrykk, men det kan også være at jeg blir litt lurt av bildene som ikke er av beste kvalitet
- bulk i skiltet foran (i verste fall også sprekk/skade i plasten på fangeren bak)
- allerede kjørt 41000 km
- mye rust på bremseskivene foran, såpass mye at det kan hende man ikke får slipt det rent igjen med noen heftige nedbremsinger men må bytte skiver + klosser for å få den eu-godkjent innen januar 2024.

Jeg tenker at forutsatt at servicer er tatt i tide og den dermed fortsatt har en gyldig nybilgaranti til januar 2025, så er det en svært billig nr2 bil for en som ikke er så nøye på at bilen har noen riper og merker, og som kan fikse det med bremsene selv.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: Electric cars in Norwayfredag 07. april 2023, klokken 09:19
Sitat fra: BatteriOgFossil på fredag 07. april 2023, klokken 08:40Jeg tenker at forutsatt at servicer er tatt i tide og den dermed fortsatt har en gyldig nybilgaranti til januar 2025, så er det en svært billig nr2 bil for en som ikke er så nøye på at bilen har noen riper og merker, og som kan fikse det med bremsene selv.
Ja, helt enig. Det der er myyye elbil for pengene.
Tittel: Sv: Hva skjer med bilen etter endt leasing/abonnement?
Skrevet av: edyrlitirsdag 25. april 2023, klokken 13:23
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 07. april 2023, klokken 09:19
Sitat fra: BatteriOgFossil på fredag 07. april 2023, klokken 08:40Jeg tenker at forutsatt at servicer er tatt i tide og den dermed fortsatt har en gyldig nybilgaranti til januar 2025, så er det en svært billig nr2 bil for en som ikke er så nøye på at bilen har noen riper og merker, og som kan fikse det med bremsene selv.
Ja, helt enig. Det der er myyye elbil for pengene.
Det er det jeg også fant ut, så kjøpte en 2020 Mii, med 23.000 km til 130k. Dette tipper jeg blir mange år med rimelig bilhold. Lakken er matt sannligvis etter mye maskinvask. Ellers ser den tipp topp ut.