Elbilforum.no
Bilmerker => Nissan => Leaf 2010-2017 => Emne startet av: Bigdrago på onsdag 01. februar 2023, klokken 17:43
Må ha Leafen på eu-kontroll. Lønner det seg åbta det på en merkeforhandler? Finnes det oppdatereringer til programvare på disse bilene et verksted kan gjøre?
Fordelen med å ta PKK/ Eu kontroll på verksted som kan gjøre reparasjoner er en unngår levere bilen inn flere ganger om det dukker opp noen mangler.
De fleste verksteder kan gjøre reparasjoner, men tilgang på deler vil variere.
Merkeverksted kjenner kanskje bedre til kjente feil og mangler. Uavhengige verksteder er på generelt grunnlag rimeligere.
Ta det verksted som du har best erfaring med?
Har aldri måtte utbedre noe på verksted, fikser slt selv om det er noe.
Men. Tenkte kanskje fordelen med merkeforhandmer var at de kunne legge inn nyere programvare osv
Sitat fra: Bigdrago på onsdag 01. februar 2023, klokken 18:13
Har aldri måtte utbedre noe på verksted, fikser slt selv om det er noe.
Men. Tenkte kanskje fordelen med merkeforhandmer var at de kunne legge inn nyere programvare osv
Hjelper sikkert om du slår sammen test og service, men tipper du må betale ekstra for oppdatering av SW mens bilen er inne kun for NAF-test, om ikke den fremdeles er innenfor garantitid, og de tar det når bilen likevel er inne. Her må du nesten høre hva forhandler sier. Kanskje gir de deg det inkludert, for å få jobben med testen.
Men så er det og et poeng at endel verksteder er veldig flink til å finne feil, selv om de egentlig ikke er feil, bare for å hanke inn en jobb så de tjener på selve testen. Om merkeverkstedet gjør det samme, kan nok hende, men de bør ihvertfall ha incitament for å avstå fra slikt.
Fikk til svar fra en nissan forhandler at det ikke finnes nyere oppdatering til leaf 2015 enn det den ble levert med i 2015.