Elbilforum.no
Bilmerker => Nissan => Ariya => Emne startet av: El-inor på tirsdag 17. januar 2023, klokken 18:07
Jeg signerte kontrakt på Ariya 4x4 Evolve i desember 2021. Leveringstiden ble da (muntlig) oppgitt til september måned 2022. Men selgeren var "lur". Han unnlot å skrive noe om leveringsterminen i kontrakten.
Jeg har fortsatt ikke mottatt noen leveringstermin og kan nå tenke meg å avbestille bilen. Spørsmålet blir da - var det lurt av selgeren å ikke skrive noe om leveringen, eller vil det juridisk bli sett på som lureri, og gi meg full adgang til å avbestille uten kostnader?
Mottar gjerne kvalifiserte juridiske råd om dette caset.
Anbefaler at du tar dette til media.
hvorfor ikke bare spørre selger først?
Sitat fra: Svk på torsdag 19. januar 2023, klokken 09:35
hvorfor ikke bare spørre selger først?
Så du synes at jeg skal spørre den "lure" selgeren om råd, Svk?
Om han har solgt noe som aldri kommer,så bør han jo bare annullere bestillingen uten spørsmål.gikk veldig fint å annullere leafen
Sitat fra: Svk på torsdag 19. januar 2023, klokken 18:03
Om han har solgt noe som aldri kommer,så bør han jo bare annullere bestillingen uten spørsmål.gikk veldig fint å annullere leafen
Bra forslag. Det enkle er ofte det beste.