Elbilforum.no

Bilmerker => Volkswagen VW => e-Golf => Emne startet av: Vollis47 på onsdag 23. februar 2022, klokken 10:49

Tittel: Tidsinntilling av ladestart?
Skrevet av: Vollis47onsdag 23. februar 2022, klokken 10:49
Har alle e-Golf tidsinnstilling for å starte lading eventueltvtidspunktvfor når lading skal være ferdig?

Og hvor stort batteri er det i de første modellene?

En hyggelig eldre dame i sameiet vårt lader bilen sin hver gang hun har vært ute og kjørt en liten tur. Og da gjerne når strømprisen er på det høyeste. Jeg vil jo at hun skal lade senere, men da trenger jeg å vite hvilke muligheter hun har.
Tittel: Sv: Tidsinntilling av ladestart?
Skrevet av: jan-consdag 23. februar 2022, klokken 22:36
På min e-Golf 2018 er det muligheter for avreisetidspunkt, og maks lading av batteriet (f.eks. 80%).
Jeg benytter meg også av "Nattlading" som angir tidspunktet ladingen skal starte (f.eks. 23:55), maks lading og ladefart (f.eks. 5A). Jeg har valgt avreise 05:55. Hva som skjer etter dette, vet jeg ikke (aldri våken). Det er ganske fleksibelt. Kan gjøres i bilen eller i app. Jeg ville valgt i bilen. Har ikke prøvd "Nattlading" til andre tidspunkter, men det fungerer kanskje.
Husker ikke helt, men på e-Golf 2015 mener jeg det var likt opplegg.
Batterikapasitet:
e-Golf 2014-2016: 21,2 kWh
e-Golf 2017->  ? : 35,8 kWh

Alt med forbehold :-)


Tittel: Sv: Tidsinntilling av ladestart?
Skrevet av: Oddaatorsdag 24. februar 2022, klokken 00:08
De første e-Golf har også mulighet til planlegging av lading ja. Via skjermen i bilen, eller app.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Tidsinntilling av ladestart?
Skrevet av: Vollis47lørdag 05. mars 2022, klokken 22:28
Takk for svarene jan-c og Oddaa
Tittel: Sv: Tidsinntilling av ladestart?
Skrevet av: e-Stigonsdag 06. juli 2022, klokken 09:24
Hei, håper jeg kan låne denne tråden, siden det bare var noen få innlegg her fra i vinter.

Vi har to e-Golf'er og jeg mener de er geniale i forhold til de nye reglene for nettleie ettersom man kan stille ladefarten ned til 5A eller 10A. Hvis man både stiller ned ladefarten og bruker avreisetidspunkt aktivt så er man garantert å ikke få "piker" på strømforbruket. Å stille ned ladefarten forutsetter naturligvis at man har nok tid til å fylle opp tanken, men tiden får man opp umiddelbart i displayet i bilen. Skal man ikke ut før neste morgen så er det gjerne ikke noe problem at det tar 10-12 timer å lade.

Jeg er ikke elektriker, men er det slik at man drar 2,3kW i timen med 10A og 1,15kW i timen med 5A?