Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: kodax på torsdag 23. desember 2021, klokken 09:20
- "Whole Mars" sier at europeiske AP-brukere klager på feil fartsgrenser (som nok betyr at bilen tror det er en annen fartsgrense enn det som faktisk gjelder) og feil fart i det man passerer skiltet (som vel betyr at farten ikke er redusert).
- Elon svarer at de sikter på betydelige forbedringer for eiere utenfor USA rundt mars (2022), avhengig av godkjenninger fra myndighetene.
Så, hva kan disse endringene innebære da, mon tro?
Teslarati spekulerer i at det har en sammenheng med kommende krav fra myndighetene:
https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-improvements-europe-release/
Kan det også være at Tesla har tatt opp hansken ift. Mercedes sin L3 DRIVE-PILOT?
Dette med fartsgrenser og skilt ble også diskutert her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=55208.msg968601#msg968601
Hva skal man med "regulatory approvals" for å fikse dette? Men denne frasen ("Dependent on regulatory approvals") har etterhvert blitt en flittig brukt sikkerhetsventil for EM sine tidsestimater.
Jeg tror «forbedringene» dreier seg om mer enn fartsgrenser og skilt.
Jøss, er ikke AP perfekt altså EM? 🤭
Alt kan bli bedre ,men tror ikke på det før jeg ser det😄
Har lissom hørt det før, men man bør ikke gi opp håpet.
https://twitter.com/elonmusk/status/823727035088416768?s=20