Elbilforum.no
Bilmerker => Hyundai => Emne startet av: goggo på lørdag 11. desember 2021, klokken 17:28
Jeg har i dag signert denne.
Det gjelder for følgende biler, som vil kunne få raskere hurtiglading høst/vinter/vår med en slik funksjon.
Wordwide for all models with PTC battery heater:
Kia e-Niro (EV) MY19-21
Kia e-Soul (EV)
Hyundai Kona Electric MY18-21
Hyundai Ioniq Electric MY20+
Both new models Hyundai Ioniq5 and Kia EV6 have similar problems with coldgate + and extra new with rapidgate
https://www.change.org/p/kia-motors-global-add-manual-battery-preheating-for-kia-e-niro-ev-my19-21-hyundai-kona-ev-new-hyundai-ioniq5-kia-ev6?cs_tk=Aicu70PL--DjSRf8vWEAAXicyyvNyQEABF8BvOexbSm3dv0U54SYj4ar2QI%3D&utm_campaign=d10345eef5164ad582920fc8a3f33946&utm_content=initial_v0_2_0&utm_medium=email&utm_source=petition_signer_receipt_welcome&utm_term=cs
På 38 KWh Ioniq som jeg har er jo dette problemet ekstra frustrerende, da såkalt hurtiglading gjerne starter
på 22 KW hvis batteritempen er under 15 grader og bilen er jo så effektiv at tempen aldri går over dette på høst/vinter/vår i Norge. Hvis de kunne programmere inn preconditioning av batteriet (batterivarmeren er jo allerede der - den brukes bare ikke) så kunne vi kanskje gå direkte på 45 KW eller deromkring som ser ut til å være max hastighet på min bil i alle fall.
mvh
Hugo
Signert, men hater naggingen de er ute etter. Jeg ville bare ha med en ekstra stemme her.
Deler linken, så har jeg gjort det, ihvertfall...
https://chng.it/2698yPrqKq (https://chng.it/2698yPrqKq)