Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: lifecycle på Torsdag 09. ſeptember 2021, klokken 13:42
-
Hentet Y for noen dager siden, men sliter med at det ofte ikke virker å gjøre noe fra appen.
F.eks. sette på klima:
Får ofte opp feilmelding "Kunne ikke slå på klima" og "Sjekk internett-forbindelsen"
Etter å ha prøvd mange ganger går det igjennom.
Vet ikke om feilen ligger i min telefon eller et annet sted på vei til bilen.
Har prøvd å restarte bil, restarte telefon, reinstallere app... hjelper ikke...
Noen som har eller har hatt samme problem?
-
https://www.tocn.no/2021/04/opplever-du-manglende-tilgang-til-nett-i-bilen/
Lot of complaints about this for a while now on both forums and facebook groups, where people struggle with connecting to the car via App and/or missing/slow internet connection when driving.
Seems it started with a software update earlier this year.
I don't have this issue with our Model S with MCU1, as it's stuck on software version 2020.48.x.x.
-
Har SW 2021.3.104 på Y...
Kan jo håpe jeg får ny SW snart og at det blir bedre da? :-\
-
Jeg har 2021.24.4 som er temmelig ny (kom inn 25.08), og har ingen problemer. Men det er på en TMS.
-
Jeg har opplevd at bilen har vært litt vanskelig å snakke med når den har stått på en marginal wifi forbindelse, ved at den henger på den og ikke går tilbake til LTE. Et bra forsøk kan være å plassere en annen telefon med god forbindelse som "Mobile Hotspot" nær eller i bilen og logge bilens wifi på den.
-
Er det noen som vet om nye Teslaer ikke har samme problemet som eldre med at de bare ser etter amerikanske WiFi-kanaler?
-
Svarer meg selv.
Etter at app ble oppdatert til versjon 4.0.x så fungerer det fint :+1: