Elbilforum.no
Bilmerker => Volkswagen VW => ID.5 => Emne startet av: hELgenen på onsdag 04. august 2021, klokken 08:49
Tidlig pre prod. Test
https://youtu.be/ItBXCbhnCLw
https://www.autoexpress.co.uk/road-tests/355703/new-volkswagen-id5-gtx-prototype-review
Syns ser bedre en ut id4 men har vel dårligere plass i baksetet
Mulig den er en anelse lavere i baksetet, men jeg er neimen ikke sikker.
Den er jo litt lengre så det kan jo være at plassen er like bra.
Dersom en ser kun på bildene ser den jo ikke så stor ut, men i videoen fikk en jo en referanse i forhold til person, og da synes jeg bilen så ganske stor ut.
Q4 Sportback er litt lavere i baksetet så det er helt sikkert ID.5 og. Det interessante er jo om det er en målbar forskjell i forbruk. De tyske testene jeg har sett av Sportback så langt har ikke gjort noen grundig test på dette.
En følbar forskjell i utseende synes jeg helt klart at det er. :D
Jeg synd ID5 ser veldig spennende ut! Klart den ser bedre ut enn ID4.
Har mere sansen for "sportback" som denne modellen er.
Noen som vet noe mer om når den blir tilgjengelig i Norge og pris?
Kommer vel mer info, bilder osv. fra messen i München som starter denne uken.
Lansering utsatt til november ser det ut som. Spent på hvordan denne blir priset i Norge fullt utstyrt.
20-30.000 høyere enn ID 4 kanskje?
Garantert høyere utsalgspris, men GTX blir jo f.eks. ikke særlig dyrere enn RWD om man speccer den opp nok, så håper ID5 GTX kommer med litt mer standardutstyr så totalprisen ikke blir så forskjellig når den er ferdig utstyrt.
Med samme utstyrsnivå som GTX, så tviler jeg på at id.5 blir mer enn 15K dyrere enn GTX. e-tron Sportback er vel 20K dyrere enn SUV.
Vil id.5 bli lansert som 23 modell ?
+++ The world premiere of the ID.5 and the ID.5 GTX +++
Geplant für: 03.11.2021
https://www.youtube.com/watch?v=NCO0s7Ol2eU
Tror dere vi får informasjon om revisjon 3.0 av SW?
Sitat fra: unik42 på tirsdag 02. november 2021, klokken 07:46
Tror dere vi får informasjon om revisjon 3.0 av SW?
Aner ikke. Har det vært snakk om en ny stor sw oppdatering ?
Men de vil sikkert nevne ladehastighet, og hvis det ligger i 3.0 så tipper jeg vi får vite det på onsdag.
"They are equipped with new hardware and the brand new software generation 3.0."
https://www.volkswagen.no/no/biler/id5-gtx-suv-coupe-firehjulstrekk.html
Overraskende kul front på vanlig ID.5. Ulik ID.4. ID.4 GTX og ID.5 GTX har derimot lik front ser det ut til.
Sitat fra: Jambo på onsdag 03. november 2021, klokken 14:15
Overraskende kul front på vanlig ID.5. Ulik ID.4. ID.4 GTX og ID.5 GTX har derimot lik front ser det ut til.
Var ikke mye informasjon de kom med. Og den sorte høyglansplasten har fortsatt en sentral plass 😥
Kunne ikke se noe feste for takstativ. Det er klart et minus hvis den ikke har godkjent taklast eller fester i taket for takstativ.
Skuffende at de ikke benyttet muligheten til å bli kvitt den kjipe sort blanke plasten innvendig. Ellers så den bra ut, men hadde nok gått for id.4 pga plass
Sitat fra: Kires på onsdag 03. november 2021, klokken 14:30
Skuffende at de ikke benyttet muligheten til å bli kvitt den kjipe sort blanke plasten innvendig. Ellers så den bra ut, men hadde nok gått for id.4 pga plass
Det virker på en måte litt dumt å måtte betale mye ekstra for en bil som åpenbart er mindre praktisk for de fleste. Synd de ikke har fått til en slags rail, tilsvarende det de har e-tron sportback.
En av fordelene med bilen er kanskje at man kan ha sykler bak, og likevel kunne åpne bagasjerommet. Og så er det behagelig å ha god sikt bakover selv i regn og snøvær.
Skikkelig jafs de har gjort på ladehastigheten.
Ladetiden fra 5-80% er redusert fra 38 til 29 minutter. Og dette med 135 kW peak. Det tilsvarer rundt 120 kW í snitt. Om de kommer med den lenge annonserte 170kw peakeffekten begynner dette å smake av fugl.
Må man anta at ID5 blir dyrere enn tilsvarende ID4? Jeg håper ikke det, for ID5en så snasen ut.
Sitat fra: Asterix på torsdag 04. november 2021, klokken 09:47
Må man anta at ID5 blir dyrere enn tilsvarende ID4? Jeg håper ikke det, for ID5en så snasen ut.
Selvfølgelig blir den det, som de skriver her med intervju med product manager https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/id5/354346/new-2022-volkswagen-id5-unveiled-323-mile-range
"So if you compare prices in the future, you have to compare with the ID.4 Pro Performance, which also gets 77kWh power. But it will be positioned a bit higher. The price is not yet fixed, but we expect it'll be €2,000–€3,000 more."
Så regn med et pris tillegg på 30k. Så kan man håpe det kommer no first edition hvis man ikke skal ha gtx
Forstår ikke hvorfor dette skal regnes som en ny modell. Det er jo bare en ID.4 Sport Back. Ingenting som skiller den fra ID.4 bortsett fra skrå bakende. Det var jo mye større forskjell mellom Passat sedan og stasjonsvogn, men uansett ble det regnet som samme bilmodell.
Sitat fra: THE på torsdag 04. november 2021, klokken 12:44
Forstår ikke hvorfor dette skal regnes som en ny modell. Det er jo bare en ID.4 Sport Back. Ingenting som skiller den fra ID.4 bortsett fra skrå bakende. Det var jo mye større forskjell mellom Passat sedan og stasjonsvogn, men uansett ble det regnet som samme bilmodell.
Er enig, men betyr noe hva bilen heter ?
Men i forhold til elbilforum, så kunne ID4 og 5 gjerne slås sammen til en gruppe ette etter hvert. Men i starten er det sikkert greit å skille siden programvaren kanskje vi, være forskjelligo og mange vil være interessert i interessert i priser og leveringstider for id.5. På den annen side gjelder det det samme for id.4 og id.4 GTX. ID.4 C og ID.4 GTX C hadde jo vært logisk og enkelt å forholde seg til for leverandør og kunder.
Noen som vet om det blir integrerte fester for takstativ ?
Uaktuelt å feste takstativ med gammeldagse klemmer.
Sitat fra: Trond.m på onsdag 10. november 2021, klokken 07:25
Noen som vet om det blir integrerte fester for takstativ ?
Uaktuelt å feste takstativ med gammeldagse klemmer.
I følge Volkswagen er ikke ID.5 godkjent for taklast:
https://www.volkswagen.no/no/biler/id5-suv-coupe.html#faq (https://www.volkswagen.no/no/biler/id5-suv-coupe.html#faq)
Ser at ID5 får høyere tilhengervekt, 1200kg på vanlig ID5 og 1400 på GTX. Tror dere det kan bli endringer på søsken bilene og? Er jo bygd på samme modell.
ID.5 GTX bekreftes nå å ha 150kw peak ladeeffekt.
Salget åpner onsdag 24.12. Løp og kjøp ? ;)
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 23. november 2021, klokken 21:23
ID.5 GTX bekreftes nå å ha 150kw peak ladeeffekt.
Tror ikke forskjellen i ladetiden er stor.
Fra tekniske data for id:4:
Ladedauer DC 125 kW 5% - 80% SOC. 00:38 h
Tisvarende data for id.5 på DC135: 36 minutter.
Sitat fra: EV_and_ICE på lørdag 13. november 2021, klokken 20:07
Ser at ID5 får høyere tilhengervekt, 1200kg på vanlig ID5 og 1400 på GTX. Tror dere det kan bli endringer på søsken bilene og? Er jo bygd på samme modell.
Tror dette er det samme som for ID.4 (inkl GTX). I Europa/Tyskland har man to "trinn" for godkjenning av maks tilhengervekt:
- For stigninger opp til 8% er største vekt oppgitt tillatt, dvs 1400kg og 1200kg
- For stigninger opp til 12%, er laveste vekt oppgitt tillatt, dvs 1200kg og 1000kg
Norge benytter, meg bekjent, kun verdiene for 12% stigning som godkjent maks tilhengervekt.
Se også de norske VW-sidene:
https://www.volkswagen.no/no/biler/id5-gtx-suv-coupe-firehjulstrekk.html#faq (https://www.volkswagen.no/no/biler/id5-gtx-suv-coupe-firehjulstrekk.html#faq)
Sitat fra: Trond.m på onsdag 24. november 2021, klokken 08:52
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 23. november 2021, klokken 21:23
ID.5 GTX bekreftes nå å ha 150kw peak ladeeffekt.
Tror ikke forskjellen i ladetiden er stor.
Fra tekniske data for id:4:
Ladedauer DC 125 kW 5% - 80% SOC. 00:38 h
Tisvarende data for id.5 på DC135: 36 minutter.
29 min fra 5-80 står de i pressemeldingen for vanlig ID.5. Flatere kurve når max er 135 i forhold til 125.
Priser er ute, rundt 30k påslag fra id4, tviler på det er noe forskjell på utstyret
Kan være et alternativ for de som ligger langt bak i køen på id4 og heller gå for id5, få bil litt tidligere.
https://www.tu.no/artikler/id-5-koster-fra-436-400-kroner/515355
SitatPrisene er 436.400 kroner inkludert frakt og levering i Oslo for ID.5 Pro Performance, og 482.900 kroner for ID.5 GTX.
Høyere pris for å miste muligheten til taklast...
Hvorfor prises den mindre praktiske varianten av bilen høyere?
I gamle dager var jo sedan utgaven hos VW den billige varianten. F.eks Passat stasjonsvogn var jo en del dyrere en sedan utgaven når en går en del år tilbake. Husker ofte at den lokale bilselgeren påpekte det var mer bil for pengene å kjøpe sedan utgaven, men folk flest gikk for stasjonsvogn utgaven. Så på et eller annet tidspunkt snudde denne trenden og siden har coupe/sedan vært høyere priset.
Synes ID.5 er en pen bil - men de mindre praktiske elementene drar jo ned helhetsinntrykket.
Så hvorfor betale mer for en mindre praktisk bil - en bil som kanskje også vil bli mindre etterspurt på bruktmarkedet om noen år?
Sitat fra: hELgenen på torsdag 25. november 2021, klokken 07:50
Hvorfor prises den mindre praktiske varianten av bilen høyere?
I gamle dager var jo sedan utgaven hos VW den billige varianten. F.eks Passat stasjonsvogn var jo en del dyrere en sedan utgaven når en går en del år tilbake. Husker ofte at den lokale bilselgeren påpekte det var mer bil for pengene å kjøpe sedan utgaven, men folk flest gikk for stasjonsvogn utgaven. Så på et eller annet tidspunkt snudde denne trenden og siden har coupe/sedan vært høyere priset.
Synes ID.5 er en pen bil - men de mindre praktiske elementene drar jo ned helhetsinntrykket.
Så hvorfor betale mer for en mindre praktisk bil - en bil som kanskje også vil bli mindre etterspurt på bruktmarkedet om noen år?
Skyld på bmw, coupe utgavene har vel alltid vært dyrere der, spesielt når de startet med "fake" coupe altså coupe med 4 dører.
Det er vel en engel grunn til at det er høyere pris. Lavere volum gir høyere produksjonspris, og markedsprisen for SUV Coupe er generelt høyere.
Dettr gjelder alle merker som BMW, Audi, Mercedes, Volvo etc, så det er helt som forventet. Siden salget er lavere tror jeg kanskje at id.5 vil holde seg like godt i pris som id.4. Men det er nok større usikkerhet med VW, fordi de fleste som velger det merket tenker mer på fornuft / økonomi enn kjøpere av premiummerkene. All fornuft tilsier at id.4 er et bedre valg.
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 24. november 2021, klokken 14:27
Priser er ute, rundt 30k påslag fra id4, tviler på det er noe forskjell på utstyret
Kan være et alternativ for de som ligger langt bak i køen på id4 og heller gå for id5, få bil litt tidligere.
https://www.tu.no/artikler/id-5-koster-fra-436-400-kroner/515355
SitatPrisene er 436.400 kroner inkludert frakt og levering i Oslo for ID.5 Pro Performance, og 482.900 kroner for ID.5 GTX.
Var ikke store forskjeller på Gtx i pris.
Bygde både 4 og 5 og havnet på 17-18k i prisforskjell.
Men synes ikke ID 5 er pen nok til å forsvare prisforskjellen og mindre praktiske egenskaper.
Hadde forventninger til ID5. Forventet en prisdifferense på 18K, men denne ramlet 110% ut av min liste når jeg oppdaget at den ikke kan ha taklast. Utrolig merkelig valg av VW :o
Så da ser jeg over til Audi Q4 Sportback, eller det samme greia der ?
Q4 Sportback har ikke rails på taket på de bildene jeg har sett, så kanskje samme utfordringen der? Kommer heller ikke lastbærere som tilvalg om man bygger en Sportback på audi.no
Sitat fra: E-Trond på torsdag 25. november 2021, klokken 10:52
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 24. november 2021, klokken 14:27
Priser er ute, rundt 30k påslag fra id4, tviler på det er noe forskjell på utstyret
Kan være et alternativ for de som ligger langt bak i køen på id4 og heller gå for id5, få bil litt tidligere.
https://www.tu.no/artikler/id-5-koster-fra-436-400-kroner/515355
SitatPrisene er 436.400 kroner inkludert frakt og levering i Oslo for ID.5 Pro Performance, og 482.900 kroner for ID.5 GTX.
Var ikke store forskjeller på Gtx i pris. Bygde både 4 og 5 og havnet på 17-18k i prisforskjell.
Men synes ikke ID 5 er pen nok til å forsvare prisforskjellen og mindre praktiske egenskaper.
Skal ikke begi meg ut på en diskusjon om hva som er pent, men i mine øyne har både ID.5 og Q4 Sportback x-faktor som gjør at det finns et marked for dem. For oss som ikke er unge lenger var det bilene som ble laget på 60, 70 og delvis 80-tallet som satte standarden for god design. For meg som verken skal ha ski på taket eller barnevogn i bagasjerommet spiller det ingen rolle hvordan bakluken er formet. Litt rart hvis vi er villig til å betale hundre tusen for ekstrautstyr vi "ikke trenger", men ikke vil spandere atten tusen kroner på en bil som skiller seg litt ut i mengden hvis det er den vi egentlig ønsker oss.
Ser mange kommentarer på at vi ikke trenger flere bilmodeller, at alle ser like ut, etc., men i mine øyne ser ID.4 og ID.5 ganske forskjellige ut:
https://i.ytimg.com/vi/YMMIDwxGSFw/maxresdefault.jpg
Sitat fra: e-Stig på tirsdag 21. desember 2021, klokken 13:10
Sitat fra: E-Trond på torsdag 25. november 2021, klokken 10:52
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 24. november 2021, klokken 14:27
Priser er ute, rundt 30k påslag fra id4, tviler på det er noe forskjell på utstyret
Kan være et alternativ for de som ligger langt bak i køen på id4 og heller gå for id5, få bil litt tidligere.
https://www.tu.no/artikler/id-5-koster-fra-436-400-kroner/515355
SitatPrisene er 436.400 kroner inkludert frakt og levering i Oslo for ID.5 Pro Performance, og 482.900 kroner for ID.5 GTX.
Var ikke store forskjeller på Gtx i pris. Bygde både 4 og 5 og havnet på 17-18k i prisforskjell.
Men synes ikke ID 5 er pen nok til å forsvare prisforskjellen og mindre praktiske egenskaper.
Skal ikke begi meg ut på en diskusjon om hva som er pent, men i mine øyne har både ID.5 og Q4 Sportback x-faktor som gjør at det finns et marked for dem.
Prøvde konfiguratoren på GTX og havnet på cirka 550 000 kroner.
Noen som har sjekket når ID.5 blir levert hvis den bestilles nå?
https://www.volkswagen.no/no/konfigurator.html/__app/id-5-gtx/gtx.app?category-app=private&carlineId-app=30296&exteriorId-app=F14+0E0E&options-app=GPA5PA5-GWD3WD3-GPBNPBN-MAHV1M6-GPSFPSF&interiorId-app=F56+++++KC&modelId-app=E399TN%24GPBMPBM%24GRD1RD1%24GWPUWPU&modelVersion-app=3&modelYear-app=2022&salesGroupId-app=39240&trimName-app=GTX&buildabilityStatus-app=buildable
Eneste jeg har hørt er at ID.5 vil prioriteres en viss grad nå i vår, for å få ny modell ut på veiene. Aner ikke om det er noe sannhet i det, men det høres ut som VW.
Sitat fra: igniztion på tirsdag 04. januar 2022, klokken 11:32
Eneste jeg har hørt er at ID.5 vil prioriteres en viss grad nå i vår, for å få ny modell ut på veiene. Aner ikke om det er noe sannhet i det, men det høres ut som VW.
Ja, akkurat som for Audi Q4 ønsker de vel å få ut de to modellene omtrent samtidig.
Syns det er generelt vanskeligere å finne informasjon om elbiler når for tiden. Her på forumet er det forholdsvis stille etter mange år med høy aktivitet. For eksempel har e-Golf nesten 33 000 innlegg her på elbilforum. Har all diskusjon blitt flyttet over til Facebook-grupper?
Jeg er med i ID4/ID5-gruppen på FB, men der er det vanskelig å få til en dialog om et spesielt emne, slik man gjør det her på forumet. Det er stort sett problemer det skrives om og man må ha god tid for å sitte og lese alt som skrives der. Og der er det naturligvis ingen som skriver om ID.5 etter som den ikke har kommet ut på markedet ennå.
Er høyest aktivitet her før lanseringen av bilene mens det fremdeles er spekuleringer og man venter på noe spennende. Deretter kortvarig aktivitet etter at bilen er sluppet for å sjekke «fasit» også dør det litt ut med mindre det er noe spesielt. Etter noen år begynner det p diskuteres reparasjoner og slitedeler sånn som på model s forumet. Dette er ganske likt alle andre bilforum jeg har sett, har dog ikke fb så kan ikke kommentere det, men sikkert mange som heller bruker det.
Sitat fra: Vaduz på mandag 10. januar 2022, klokken 20:57
Er høyest aktivitet her før lanseringen av bilene mens det fremdeles er spekuleringer og man venter på noe spennende. Deretter kortvarig aktivitet etter at bilen er sluppet for å sjekke «fasit» også dør det litt ut med mindre det er noe spesielt. Etter noen år begynner det å diskuteres reparasjoner og slitedeler sånn som på model s forumet. Dette er ganske likt alle andre bilforum jeg har sett, har dog ikke fb så kan ikke kommentere det, men sikkert mange som heller bruker det.
Du har rett i at aktiviteten er høyest før modellen havner ute på veiene, men for ID.5 er det ingen aktivitet verken før eller etter lansering. Heller ingen aktivitet nå når bilen faktisk kan bestilles. Hørte noen som hadde sjekket litt nøyere og funnet ut at ID.5 sannsynligvis kommer til forhandlerne i april. Deretter må man regne med 4 måneders leveringstid. Så den som er avhengig av å prøvekjøre bilen må basere seg på levering til høsten.
Er vel litt overkill med eget forum for sportback versjonen av en annen bil, ingen andre som har det, og da er det ikke så mye å diskutere da bilene er 95% like.
Sitat fra: Vaduz på onsdag 12. januar 2022, klokken 19:16
Er vel litt overkill med eget forum for sportback versjonen av en annen bil, ingen andre som har det, og da er det ikke så mye å diskutere da bilene er 95% like.
Tja, både Audi og Volvo har egne forum for sportback-utgaver. Bilprodusentene prøver å dekke markedet så bredt som mulig og da trenger de sporty versjoner av modellene. Syns egentlig det VW og Volvo gjør med å kalle modellene ID.5 og C40 er enklere å skjønne enn "SB" som Audi kaller dem. Ser Skoda bruker coupè-begrepet på Enyaq. Vi som er gamle har dette designet i ryggmargen fra 70 og 80-tallet.
At biler er "95% like" er ingen grunn til at noen design ikke skal få bli med i diskusjonen. Etter min mening er det mange småSUV'er som er mye likere hverandre - på tvers av bilmerker - enn det ID.4 og ID.5 er. De av oss som ønsker seg en tøffere bil enn "alle" andre velger har like stort behov for å diskutere design og detaljer som alle mainstream-kundene som kjøper crossovere.
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 17:23
Etter min mening er det mange småSUV'er som er mye likere hverandre - på tvers av bilmerker - enn det ID.4 og ID.5 er. De av oss som ønsker seg en tøffere bil enn "alle" andre velger har like stort behov for å diskutere design og detaljer som alle mainstream-kundene som kjøper crossovere.
Nå er det vel ikke utseendet som er avgjørende. Id.4 og id.5 er jo teknisk sett identiske biler. Forskjellen mellom id.4 og id.4 GTX er jo mye større enn forskjellen mellom id.4 til id.5. Å ha to delforum gir jo ingen mening og medfører barer at informasjon / diskusjoner må dupliseres.
Sitat fra: Trond.m på søndag 16. januar 2022, klokken 19:16
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 17:23
Etter min mening er det mange småSUV'er som er mye likere hverandre - på tvers av bilmerker - enn det ID.4 og ID.5 er. De av oss som ønsker seg en tøffere bil enn "alle" andre velger har like stort behov for å diskutere design og detaljer som alle mainstream-kundene som kjøper crossovere.
Nå er det vel ikke utseendet som er avgjørende.
Jo, det er vel nettopp utseende som er avgjørende for den som velger ID.5. Den er tross alt litt dyrere og sikter seg inn mot et annet marked enn ID.4. Da mener du også at Volvo XC40 og C40 burde vært slått sammen, ettersom de er teknisk identiske? For meg gir det mest mening å forholde seg til navnet som bilprodusenten har gitt bilen. Den som ønsker mest mulig informasjon leser naturligvis både om ID.4 og ID.5 her på forumet.
Ja. Hva er det man skal diskutere utseende for ? Enten liker man det, eller så gjør man det ikke. Men man jo ha en egen tråd for det under id.4/id.5.
Hvis man har spørsmål vedr. infotainment-systemet i id.5, hvor skal man da gå for å finne svar ? I id.5 vil det være lite informasjon fordi markedet er lite, så da må man vel likevel gå til id.4 forumet. Når det eneste vi diskuterer her er om det er noe å diskutere, så forteller vel det alt 😉
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 21:39
Sitat fra: Trond.m på søndag 16. januar 2022, klokken 19:16
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 17:23
Etter min mening er det mange småSUV'er som er mye likere hverandre - på tvers av bilmerker - enn det ID.4 og ID.5 er. De av oss som ønsker seg en tøffere bil enn "alle" andre velger har like stort behov for å diskutere design og detaljer som alle mainstream-kundene som kjøper crossovere.
Nå er det vel ikke utseendet som er avgjørende.
Jo, det er vel nettopp utseende som er avgjørende for den som velger ID.5.
Det er ikke utseendet som er avgjørende for det bilene har til felles i en inndeling av diskusjonsforum. Eller tenker du at fordi ID.5 "er tross alt litt dyrere og sikter seg inn mot et annet marked enn ID.4" så ønsker ikke ikke de adelige ID.5-brukerne at deres passiar om kaviar og champagne skal tilsmusses av ID.4-brukernes grynting og breking?
Se på hva som diskuteres. Hvilke vinterdekk, hvordan fikse ditt og datt, infotainment, tips til ekstrautstyr osv. ID.4 og ID.5 har alt dette til felles. Dette forumet er altfor fragmentert som det er, du kunne sikkert redusert antall subforum med 80%.
Sitat fra: OlaM på søndag 23. januar 2022, klokken 08:57
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 21:39
Sitat fra: Trond.m på søndag 16. januar 2022, klokken 19:16
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 17:23
Etter min mening er det mange småSUV'er som er mye likere hverandre - på tvers av bilmerker - enn det ID.4 og ID.5 er. De av oss som ønsker seg en tøffere bil enn "alle" andre velger har like stort behov for å diskutere design og detaljer som alle mainstream-kundene som kjøper crossovere.
Nå er det vel ikke utseendet som er avgjørende.
Jo, det er vel nettopp utseende som er avgjørende for den som velger ID.5.
Det er ikke utseendet som er avgjørende for det bilene har til felles i en inndeling av diskusjonsforum.
Vil tro de fleste ser etter informasjon om bilmodellen(e) de vurderer. Dermed er det lurt å dele forumet inn etter modell. Sikkert ikke alle som vet at det bare er designet som skiller XC40/C40 og ID4/ID5. Det ville vært rart å utelate enkelte modeller.
Sitat fra: e-Stig på onsdag 26. januar 2022, klokken 17:45ID4/ID5
Godt navneforslag.
Sitat fra: e-Stig på onsdag 26. januar 2022, klokken 17:45
Sitat fra: OlaM på søndag 23. januar 2022, klokken 08:57
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 21:39
Sitat fra: Trond.m på søndag 16. januar 2022, klokken 19:16
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. januar 2022, klokken 17:23
Etter min mening er det mange småSUV'er som er mye likere hverandre - på tvers av bilmerker - enn det ID.4 og ID.5 er. De av oss som ønsker seg en tøffere bil enn "alle" andre velger har like stort behov for å diskutere design og detaljer som alle mainstream-kundene som kjøper crossovere.
Nå er det vel ikke utseendet som er avgjørende.
Jo, det er vel nettopp utseende som er avgjørende for den som velger ID.5.
Det er ikke utseendet som er avgjørende for det bilene har til felles i en inndeling av diskusjonsforum.
Vil tro de fleste ser etter informasjon om bilmodellen(e) de vurderer. Dermed er det lurt å dele forumet inn etter modell. Sikkert ikke alle som vet at det bare er designet som skiller XC40/C40 og ID4/ID5. Det ville vært rart å utelate enkelte modeller.
Sitat fra: OlaM på onsdag 26. januar 2022, klokken 19:48
Sitat fra: e-Stig på onsdag 26. januar 2022, klokken 17:45ID4/ID5
Godt navneforslag.
Den som vil slå sammen flere modeller under samme delforum har nok en dårlig sak. Så lenge Volkswagen har kalt den ID.5 skal den naturligvis ha eget delforum, ettersom alle andre har det. Volkswagen har etter min mening en ryddig inndeling her på elbilforum. Noen av de andre bilmerkene har til og med delforum for "avsporing" (programvare, lading, bestilling, etc.).
Nå så vi nettopp i NAFs vintertest at ID.4 pro og ID.4 GTX oppførte seg ganske forskjellig ute på veien så det er nok smart å ikke blande inn enda flere modeller på delforumet for ID.4.
Sitat fra: e-Stig på fredag 28. januar 2022, klokken 08:03
Den som vil slå sammen flere modeller under samme delforum har nok en dårlig sak. Så lenge Volkswagen har kalt den ID.5 skal den naturligvis ha eget delforum, ettersom alle andre har det.
Det argumentet fordamper jo hvis vi slår sammen mange av de andre forumene også.
Sitat fra: e-Stig på fredag 28. januar 2022, klokken 08:03
Nå så vi nettopp i NAFs vintertest at ID.4 pro og ID.4 GTX oppførte seg ganske forskjellig ute på veien så det er nok smart å ikke blande inn enda flere modeller på delforumet for ID.4.
Helt meningsløs distinksjon. Virker som du tenker på forum som klubber der noen er medlem av en stiligere klubb enn andre, i stedet for at det er praktiske grupperinger av samtaler.
Augefühl på yt har en grundig gjennomgang av bilen, men ikke sw. Uansett var poenget at han sier at Pro (2wd) har batterier fra CATL mens GTX har batteri fra LG. Videre at CATL har en noe flatere kurve høyere opp i SOC mens LG får en høyere toppeffekt i starten men raskere nedtrapping.
Ca 4:10 https://youtu.be/bBWabS4ACg8
Noen som har testet både 4 og 5 som kan si noe om setene? Er det nøyaktig det samme?