Elbilforum.no
Bilmerker => Volvo / Polestar => Polestar 2 => Emne startet av: Telefonkatalogen på fredag 30. juli 2021, klokken 20:45
Hei.
Vi bestilte 2022-modellen så snart den ble tilgjengelig grunnet stort ønske om varmepumpe, men har til stadighet fått endret leveringperiode i appen. Startet med september, før det ble oktober og her om dagen plutselig november.
Regner med Polestar, som alle andre, sliter med tilgang på en del ting om dagen.
Spørsmålet er egentlig om noen andre også har bestilt denne og hva deres leveringperiode er?
Evt. om noen vet hva som skaper forsinkelsene eller har sine mistanker så er det alltid gøy å spekulere litt.
Hei..
Du er ikke den eneste. Da jeg bestilte P2 så fikk jeg leveringsdato i Oktober, da jeg skrev
kontrakt så ble det levering i September. Ringte Polestar og fikk dette bekreftet og skulle ikke bekymre
meg mere over dette med levering.
Jeg har jobbet meg igjennom bestillingsprosedyren og alt vel så langt. Hvordan er det med modell? Altså, hvor ser jeg at det er 2022 modellen som ligger i konfiguratoren min. Det står ikke noe sted.
Det er kun 2022-modellen som er mulig å bestille ny i dag. 2021 får du kun tak i om du kjøper ferdigbygget eller brukt bil.
Det er noen små forskjeller, som bl.a. at HomeLink er fjernet og varmepumpe er inkludert i Plus-pakken.
La inn bestilling 22. mai, fikk forventet levering i oktober. Fikk mail fra Polestar i går om å bekrefte, noe jeg gjorde i dag. Forventet leveringstid er nå november.
Sitat fra: Joey Pedersen på mandag 02. august 2021, klokken 01:53
Hei..
Du er ikke den eneste. Da jeg bestilte P2 så fikk jeg leveringsdato i Oktober, da jeg skrev
kontrakt så ble det levering i September. Ringte Polestar og fikk dette bekreftet og skulle ikke bekymre
meg mere over dette med levering.
Polestar holder ikke det de lover, fikk bekreftelse om at jeg fikk bilen i september men nå ser jeg at det er forandre til oktober. De bekrefter men holder ikke det som de lovet meg og jeg sente en klage men de svarer ikke.
Min leveringstid er også gått fra oktober til november. Neon som vet når siste mulighet for avbestilling er - inkludert tilbakebetaling av depositum på kr. 10.000?
Jeg fikk mitt depositum tilbake bare en ukes tid etter jeg signerte kontrakten på nettsidene.
Såvidt meg bekjent har du uansett angrefrist etter mottak av bilen også, da den ikke vil begynne å løpe før etter mottak av vare.
Bårdk - Når bestilte du bilen..?? Da jeg bestilte min Polestar 2022-modellen så ble det levering September, fikk tlf i fra Polestarat min bil var på en båt en eller annen plass på vei til Norge. Båten kommer til Norge i midten av September måned og jeg får bilen i begynnelsen av Oktober. Jeg ga klar beskjed om at blir det flere utsettelser så avbestiller jeg garantert. Leser i denne tråden at det er de som har bestilt bil den 22. mai og får bilen i November og det synes jeg ikke er holdbart, hadde tatt en tlf til Polestar og gitt dem beskjed om at dette er ikke holdbart.
Takk for svar. Bestilte i begynnelsen av juli. Tar en telefon på mandag.
Sjekket nettopp konfiguratoren og la inn en test. For Long Range Dual Motor er forventet leveringstid nå desember. Velger jeg Standard range/Long range Single motor er leveringen satt til oktober.
Godt å vite at det "kun" er et halvt års ventetid fra bestilling i mai til (forhåpentligvis) levering i november ::)
Ga opp ventingen og kjøpte en long range dual brukt via forhandler med 9.000 km på baken. Ca. 35.000 under nypris og 25.000 bedre innbytte på Renaulten enn jeg fikk hos Polestar (ja da, vet det lønner seg å selge selv). Veldig fornøyd så langt.
Noen som vet om service-avtalen og connect-abonnementet følger bilen?
Sitat fra: bårdk på lørdag 04. september 2021, klokken 17:00
Noen som vet om service-avtalen og connect-abonnementet følger bilen?
Det bør det jo absolutt gjøre (ekstremt overraskende om ikke), men sjekk med kundestøtte hos Polestar.
De første eierne som fikk bil i 2020 (og muligens starten av 2021) fikk ett år ekstra garanti (altså 6 år) som kompensasjon for tull med tilbakekalling og slikt, men den ekstragarantien kan ikke overføres til ny eier.
Fikk en telefon fra Polestar i dag, snakket med en svært hyggelig fyr hos dem. Han kunne bekrefte at det kommer en balje med flere hundre biler 4. oktober. De skal gjøres klare og leveres da ut de neste tre til fire ukene etter det.
Så da blir det en bolk med biler som kommer på veiene i den tiden.
Sitat fra: rowu98ab på tirsdag 07. september 2021, klokken 20:31
Fikk en telefon fra Polestar i dag, snakket med en svært hyggelig fyr hos dem. Han kunne bekrefte at det kommer en balje med flere hundre biler 4. oktober. De skal gjøres klare og leveres da ut de neste tre til fire ukene etter det.
Så da blir det en bolk med biler som kommer på veiene i den tiden.
Yes, fikk samme telefonen.
Skal bli godt å få den etter å ha ventet siden april.
Sitat fra: bårdk på lørdag 04. september 2021, klokken 17:00
Ga opp ventingen og kjøpte en long range dual brukt via forhandler med 9.000 km på baken. Ca. 35.000 under nypris og 25.000 bedre innbytte på Renaulten enn jeg fikk hos Polestar (ja da, vet det lønner seg å selge selv). Veldig fornøyd så langt.
Noen som vet om service-avtalen og connect-abonnementet følger bilen?
Bårdk. Beklager men var Polestar vanskelige da du avbestilte Polestaren som du hadde kjøpt..?? Bare lurer for jeg har tenkt og gjøre det samme som du, er dritt lei av og vente og atter vente.
kansellerte min bestilling av Polestar her og nå, er sint på løgn og alt for lange ventetider og dette ødelegger mye slik at folk kjøper heller biler andre plasser. Fikk kjøpt meg en helt ny Polestar 2 firehjulsdrift hos en forhandler til en helt rimeligere pris, elektrisk hengerfeste og splitter nye vinterdekk og billigere lading. Bilen får en på dagen og ikke vente i månedvis. Først så skal de produsere bilen men ikke før om 14 dager i tilfelle en skal forandre noe på bilen og dette skulle ha vert valgfritt da mange dager i dass. Når bilen ankommer til terminal i Drammen så blir bilen stående der atter 14 dager før den blir satt i kø og levert til klargjøring til kunde, JA dett tar også lang tid. Forstår veldig godt grunnen til at Polestar tok vekk sporing på bilene sine slik at folk ikke kunne se hvor bilen er og befinner seg. Polestar har mye og lære og det håper jeg for de produserer noen fantastisk gode biler og en drøm og kjøre så en vil ikke trege på å kjøpe men håpet er kortere leveringstider og det håper jeg Polestar fikk med seg... Lykke til videre folkens for dere venter på en fantastisk god bil.
Sitat fra: Joey Pedersen på mandag 13. september 2021, klokken 06:54
Sitat fra: bårdk på lørdag 04. september 2021, klokken 17:00
Ga opp ventingen og kjøpte en long range dual brukt via forhandler med 9.000 km på baken. Ca. 35.000 under nypris og 25.000 bedre innbytte på Renaulten enn jeg fikk hos Polestar (ja da, vet det lønner seg å selge selv). Veldig fornøyd så langt.
Noen som vet om service-avtalen og connect-abonnementet følger bilen?
Bårdk. Beklager men var Polestar vanskelige da du avbestilte Polestaren som du hadde kjøpt..?? Bare lurer for jeg har tenkt og gjøre det samme som du, er dritt lei av og vente og atter vente.
Nei, det gikk veldig fint på chaten.
Det finns några levereringsklara elbilar som man kan få på några månader
www.polestar.com/no/preconfigured-cars
Det finns även några begagnade polestar 2
https://www.polestar.com/no/preowned-cars/search-result/polestar-2
Plutselig så mange leveringsklare biler? Er kanskje de bilene som er avbestilt i det siste som ligger der.
Sitat fra: rowu98ab på torsdag 16. september 2021, klokken 08:23
Plutselig så mange leveringsklare biler? Er kanskje de bilene som er avbestilt i det siste som ligger der.
Ja det stemmer for det var mange som var drittleie av lovnader som Polestar ikke holdt, vente og atter vente. Jeg så den bilen som jeg hadde bestilt stod der.. Polestar har noe å lære og det er å korte ned de lange ventetidene som de har og heller gi folk seriøse svar istedenfor å bare tro.