Elbilforum.no
Bilmerker => Plugg-inn hybrider => Volvos PH => Emne startet av: Elbilusikker på søndag 20. juni 2021, klokken 23:40
Lurer på om noen har testa D5 polestar optimalisering 288 hk. Vs D6 orginalt 288 hk?
Om det er noe forskjell på de to motorene da.
Har ikke tested , hadde D6. Men om jeg husker riktig er jo D5 og D6 helt like , en D5 er ned tuned D6 for å slippe avgifter dermed er den billigere. Men kan så klart vare at D5 har en midre turbo f,eks. Da den har en annen motorkode :)
Men specs fra Polestar selv sier dette tok 2016 mod som eksempel:
D6:
Performance
Effekt og dreiemoment mellområde maks. f.o.m. vist turtall.
Original: 440
Optimeret: 470
Spisseffekt (hk)
Original: 220
Optimeret: 230
Spisseffekt (kW)
Original: 162
Optimeret: 169
Spisseffekt (o/min)
Original: 4000
Optimeret: 4000
Dreiemoment (Nm)
Original: 440
Optimeret: 470
Spissverdi for dreiemoment (o/min)
Original: 1500-3000
Optimeret: 1750-2250
Akselerasjon 0–100 km/t (s)
Original: 6
Optimeret: 5.9
D5:
Effekt og dreiemoment mellområde maks. f.o.m. vist turtall.
Original: 420
Optimeret: 440
Spisseffekt (hk)
Original: 163
Optimeret: 220
Spisseffekt (kW)
Original: 120
Optimeret: 162
Spisseffekt (o/min)
Original: 4000
Optimeret: 4000
Dreiemoment (Nm)
Original: 420
Optimeret: 440
Spissverdi for dreiemoment (o/min)
Original: 1500-3000
Optimeret: 1750-2250
Akselerasjon 0–100 km/t (s)
Original: 6.9
Optimeret: 6