Elbilforum.no

Bilmerker => Renault => Zoe => Emne startet av: oddhap på Lørdag 12. Juni 2021, klokken 20:16

Tittel: Z.E. 40 erfaringer
Skrevet av: oddhapLørdag 12. Juni 2021, klokken 20:16
Bruktbilprisene på Renault Zoe Z.E. 40 har nå falt til et akseptabelt nivå, så vurderer kjøp. Har derfor noen spørsmål til dere som eierZ.E. 40:
Er dere fornøyd?
Hadde dere gjort samme kjøp igjen?
Hvordan er ytelsen på standard vs R110, er R110 verdt 50-60 tusen ekstra?
Hva med life vs intens?
Hvilke feil og mangler bør jeg være på utkikk etter?
Ser at motorforum selger de fleste brukte ze 40 uten ladebøtte, er det vanlig at der forekommer feil på denne? (Har TN nett hjemme, så regner med at det bare er plug and play i min nåværende ladeboks)
På forhånd takk for svar :)
Tittel: Sv: Z.E. 40 erfaringer
Skrevet av: minibitiLørdag 12. Juni 2021, klokken 21:52
Fornøyd: yes :) The range of the ZE40 is great! There is a difference between winter range and summer range which is bigger than on some other higher hand models but you just have to know about it.

Samme kjøp: yes, but it depends what your expectations are and if you know what you are getting.

R110 vs R90: The difference is noticeable, especially about 80 km/h. Not sure it is worth 50 k more but you usually get a newer car. The R110 are usually produced after summer 2018. And talking about that, I see many any Finn.no ads selling R110s when in fact the cars are R90s. Do double check on vegvesenet!

Life vs Intens: Again it depends of your needs. The Intens is better equipped and I would not buy a car without rear camera and proximity sensors.
Tittel: Sv: Z.E. 40 erfaringer
Skrevet av: HCOTirsdag 15. Juni 2021, klokken 14:51
Har hatt en R240 og en R90 (ZE40), begge var Life. Sønnen min har nå en R90 Bose og datteren min har en 2020-modell Intens. Så totalt har jeg erfaring med fire Zoe'r.

Først og fremst: Jeg er Zoe-fan, selv om jeg for tiden ikke har Zoe selv. Den er superenkel (på godt og vondt), jeg liker den gocart-aktige kjørefølelsen og at den er usannsynlig enkel og billig å eie. Alt i alt er det en perfekt by- og pendlebil, men den har litt for mye vindstøy og litt for stumpete fjæring til å være en favoritt på langtur.

Ettersom du har TN hjemme, og ladeboks allerede er på plass, har du et godt utgangspunkt for å leve godt med Zoe. Et par ting kan allikevel være greit å være klar over på biler før 2020-oppgraderingen:


Zoe er kjapp nok til sitt bruk med R90-motoren. Jeg ville aldri betalt ekstra for R110, men kanskje litt ekstra for R135.

Årsaken til at ZE40 selges uten ladebøtte, er at den sjelden fulgte med nybil. I stedet betalte importøren for installasjon av ladeboks m/trafo. En bil uten ladebøtte og uten hjemmelader (ladeboks/trafo) bør selges 10-15.000 billigere enn en bil der dette følger med.

Forøvrig har jeg en egen tråd her om Life vs. Intens: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=26370.0 (https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=26370.0)
Tittel: Sv: Z.E. 40 erfaringer
Skrevet av: oddhapOnsdag 16. Juni 2021, klokken 11:04
Supert, takk for svar. Det med dekkene og forstilling var nyttig info, er dette problemet løst i 2020 modellen?
Kontaktet min lokale Zoe forhandler angående life 2020 modell, men selger der virket mer opptatt av å få meg til å kjøpe intens enn å svare på de spørsmålene jeg hadde om bilen.
Tittel: Sv: Z.E. 40 erfaringer
Skrevet av: HCOOnsdag 16. Juni 2021, klokken 23:00
TPMS-problemet er løst på 2020. Antakelig er også utfordringene med svake forstillingsdeler løst, men det vet vi ikke før 2020-bilene har blitt et par år gamle.