Elbilforum.no
Bilmerker => BMW => BMW iX => Emne startet av: Radial på tirsdag 25. mai 2021, klokken 10:02
Har noen sett noe til hva som følger med en helt basic iX?
Standard farger etc?
Sitat fra: Radial på tirsdag 25. mai 2021, klokken 10:02
Har noen sett noe til hva som følger med en helt basic iX?
Standard farger etc?
Er vel de som du finner i konfiguratoren når du velger Essence i Blu modell.
Alpine hvit er den eneste uten pristillegg.
Hmm, ser ikke noe om "pris" i konfiguratoren (som er veldig omtrentlig), men Alpine hvit og Essence "i" Blue er altså standard? Regner med det er en av 21" hjula som er standard også?
Sitat fra: Radial på tirsdag 25. mai 2021, klokken 17:18
Hmm, ser ikke noe om "pris" i konfiguratoren (som er veldig omtrentlig), men Alpine hvit og Essence "i" Blue er altså standard? Regner med det er en av 21" hjula som er standard også?
Nei, 20 tom er standard. Sender du meg en PM med din epost adresse så kan jeg sende deg en foreløpig prisliste.
Takk for lista Trond, spennende lesing.
En basic iX40 med HF og metallic til under 700k er dyrt, men klassens desidert mest praktiske bil med 2500kg hengervekt.
Noe å tenke på.
Ja, fra å synes bilen var helt forferdelig, klarer jeg nå ikke lengre å motstå fristelsen 😉 Det skal visst komme ny prisliste 2.6.
Ja da blir det spennende å se hva som skjer 2 juni👌
Blir det prisstigning 2. Juni?
Tviler på det. Hvis prisene endres, så blir det heller ned. Det mest interessante er vel tekniske data. Jeg synes det er en uforståelig beslutning å lansere iX med mindre batteri og kortere rekkevidde enn iX3. Klarer det kunststykket å gjøre den like effektiv som iX3, så kunne de vel klart å få til et 80 kwh batteri.
Jaja, da kom det ny konfigurator.... Minsteprisen starter nå på 677k, og spretter opp i 700+ med ett hengerfeste og annen farge enn hvit.
Koster å være kar😳
Og 80% har bestilt iX50 sier importøren av til TU tror jeg at jeg leste.
Sitat fra: Radial på onsdag 02. juni 2021, klokken 21:46
Koster å være kar😳
Og 80% har bestilt iX50 sier importøren av til TU tror jeg at jeg leste.
Det er visst veldig avhengig av distrikt. I Oslo-området er et i hvert fall 1:3. Utover i landet er det visst mere jevnt. Ulempen med iX50 er at den kan få prisøkning pga. mva pga levering i 2022.
Leste et sted at ix50 har firehjulsstyring, men ikke ix40. Var noen andre forskjeller også.
Sitat fra: JorgenM på mandag 14. juni 2021, klokken 06:51
Leste et sted at ix50 har firehjulsstyring, men ikke ix40. Var noen andre forskjeller også.
Hvor har du lest av ix50 har styring på bakhjulene?
Er fra disse bildene:
Eller betyr 'rear axle steering' noe helt annet kanskje?
iX50:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
iX40:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Ser i den svenske prislisten at det er 2 koder som bare gjelder for iX50.
2VH Integral aktiv styring.
For X5 leste jeg:
Integral Active Steering
A new, flowing driving feeling. More agility and stability in every situation. Rear wheels that help to turn up to a maximum of 2.5° degrees – a small movement with large effects.
Hehe, 90'talls Nissan-teknologi er i vinden igjen i 2021😁
Styring bak gir ekstreme kjøreegenskaper, nok til at skyline ikke fikk kjøre løp med sving bak.
Sikkert ikke like gøy om dette frøys i 2,5° endestopp midtvinters, men effektivt.
5-serie, 6-serie og 7-serie kan også leveres med firehjulsstyring. Og ja, japanerne digget dette på 80-/90-tallet. Både Mazda, Nissan, Toyota og Honda hadde det fra andre halvdel av 80-tallet.
Sitat fra: JorgenM på mandag 14. juni 2021, klokken 09:31
Er fra disse bildene:
Eller betyr 'rear axle steering' noe helt annet kanskje?
:+1: Takk for fine bilder, og du har helt rett. Den har styring på bakhjul.