Elbilforum.no

Bilmerker => Volkswagen VW => ID.4 => Emne startet av: perimec på onsdag 12. mai 2021, klokken 11:14

Tittel: WE connect app
Skrevet av: perimeconsdag 12. mai 2021, klokken 11:14
The app is completely frozen since yesterday. Tried to call the customer service that after 2h talk and 3 factory reset of the car came to the conclusion that they have no clue.

Now the car is showing by all the menu are not working. And in the last try to re-add the car, I had to use a new app IDnow to identify my self .... still after that nothing... and funny fact the customer service was not even aware of what was that... WTF!!!

anyone else with similar problem???

Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: sk0yernonsdag 12. mai 2021, klokken 13:22
Ser ut som mange har hatt problemer med app'en de siste par dagene.
Bilen min gikk offline i går, satt den til online igjen, og tilsynelatende var ting ok.
Kommer ingen feilmeldinger i app'en nå, men jeg ser batteristatus er feil, så virker som ting ikke har kontakt.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Rednaxelaonsdag 12. mai 2021, klokken 13:51
Samme her, appen er ikke død, jeg kan turne rundt, men ladestatus og rekkevidde har stått bom stille i noen dager.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: igniztiononsdag 12. mai 2021, klokken 14:03
Enable online mode in the cars infotainment system. A lot of people had the car go to offline mode a couple of days ago.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Housemantorsdag 13. mai 2021, klokken 22:39
Appen min hengte seg opp mens bilen ladet for et par dager siden. Jeg prøvde alt inkludert sletting og reinstallering av appen men ingenting hjalp. Til slutt ringte jeg support nummeret som er oppgitt i appen og snakket med en hyggelig bergenser. Han brukte mye tid på og hjelpe meg men slutt måtte bare lage en sak. Mindre en 2 dager senere begynnte appen å virke igjen og jeg fikk en mail som sa at feilen hva rettet. Årsaken til feilen forklarte de ikke.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: daktaritorsdag 13. mai 2021, klokken 22:52
Det er veldig viktig at alle kontakter support og forhandler om app-feil. Mange gjorde det med etron, og det ble mye bedre etter hvert. Dokumentasjon på problemene gjør at de kan løfte saken i VW vil jeg tro.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Olemanntirsdag 29. juni 2021, klokken 15:52

I det siste fått melding i appen om at bilen ikke er ferdig aktivert.  Når jeg så klikker på det så går appen bare i loop, og ender opp med feilmelding, "Oops, an error har occured, Try again"  Og det kan man jo, men samme melding hver gang.
Bilen ble aktivert da jeg fikk den for over 4 måneder siden, så heller noe galt med appen vil jeg tro.

Tips?
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: hELgenentirsdag 29. juni 2021, klokken 15:58
Sitat fra: Olemann på tirsdag 29. juni 2021, klokken 15:52

I det siste fått melding i appen om at bilen ikke er ferdig aktivert.  Når jeg så klikker på det så går appen bare i loop, og ender opp med feilmelding, "Oops, an error har occured, Try again"  Og det kan man jo, men samme melding hver gang.
Bilen ble aktivert da jeg fikk den for over 4 måneder siden, så heller noe galt med appen vil jeg tro.

Tips?

Fikk også den i en periode - den forsvant av seg selv etter ca 1 ukes tid.
Har også opplevd at bilen står i offline modus en ukes tid uten at det er mulig å få den i online igjen.
Det gikk også her ca 1 uke får den rettet seg selv.

Synes det er mye tull med app funksjonalitet og rare feilmeldinger i bilen. Feilmeldinger og ikke fungerende funksjonalitet i bil ser ut til å forsvinne av seg selv etter 15-20 min etter at bilen er skrudd av.
Feil med App ser ut til å ta ca en uke før det også retter seg selv.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: ID4torsdag 01. juli 2021, klokken 08:55
Sitat fra: Olemann på tirsdag 29. juni 2021, klokken 15:52

I det siste fått melding i appen om at bilen ikke er ferdig aktivert.  Når jeg så klikker på det så går appen bare i loop, og ender opp med feilmelding, "Oops, an error har occured, Try again"  Og det kan man jo, men samme melding hver gang.
Bilen ble aktivert da jeg fikk den for over 4 måneder siden, så heller noe galt med appen vil jeg tro.

Tips?

Ta å avinnstaler appen og innstalerer den på nytt. Da forsvant denne meldingen hos meg, og den har etter dette vært raskere. Men sjekk at du husker passordet før du gjør dette ;)
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Sid Spoilerfredag 02. juli 2021, klokken 22:32
Har også det samme.
Fikk bilen i går, da virket det meste, riktig nok tregere enn jeg forventer av en splitter ny "dings" i disse dager.
I dag er bilen online og status på "My Volkswagen" på nett er oppdatert, men appen oppdateres ikke med info i det heletatt.

Jeg har dialog med support via epost, så får vi se hvordan det går.

Jeg gjentar det som ble sagt her tidligere, at alle som opplever dette bør melde fra, slik at de får se omfanget. Det vil kanskje påvirke prioriteringene.

Jeg skriver til weconnect-support[A]volkswagen.de på norsk og får svar på norsk.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Otkristolørdag 03. juli 2021, klokken 13:09
Sitat
Jeg gjentar det som ble sagt her tidligere, at alle som opplever dette bør melde fra, slik at de får se omfanget. Det vil kanskje påvirke prioriteringene.

Jeg skriver til weconnect-support[A]volkswagen.de på norsk og får svar på norsk.
Det har vi gjort siden 2014 når eGolfen kom på markedet.
De er klar over omfanget, så kan det stå på på manglende kompetanse, teknologi eller vilje? Ikke vet jeg når de fortsatt har de samme utfordringene som i 2015
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Olemannlørdag 03. juli 2021, klokken 15:57
Sitat fra: Otkristo på lørdag 03. juli 2021, klokken 13:09
Sitat
Jeg gjentar det som ble sagt her tidligere, at alle som opplever dette bør melde fra, slik at de får se omfanget. Det vil kanskje påvirke prioriteringene.

Jeg skriver til weconnect-support[A]volkswagen.de på norsk og får svar på norsk.
Det har vi gjort siden 2014 når eGolfen kom på markedet.
De er klar over omfanget, så kan det stå på på manglende kompetanse, teknologi eller vilje? Ikke vet jeg når de fortsatt har de samme utfordringene som i 2015

Var det samme på mine 2 BMW i3 også i en årrekke.  Mon tro om dette henger sammen med at ikke en eneste kunde har droppet kjøpe bilen selv om appen er kronisk ustabil? 
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Rosstopherlørdag 03. juli 2021, klokken 18:09
Sitat fra: Olemann på lørdag 03. juli 2021, klokken 15:57
Mon tro om dette henger sammen med at ikke en eneste kunde har droppet kjøpe bilen selv om appen er kronisk ustabil?

Jeg skulle gjerne hatt en eGolf som bil nummer to, men å kjøpe en elbil uten fungerende app er helt uaktuelt. Å kjøpe elbil med app man må betale for og som likevel ikke virker er ennå mer uaktuelt. Regner med at jeg ikke er det eneste mennesket i verden som tenker slik.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: SveinJlørdag 03. juli 2021, klokken 18:16
Sitat fra: Rosstopher på lørdag 03. juli 2021, klokken 18:09
Sitat fra: Olemann på lørdag 03. juli 2021, klokken 15:57
Mon tro om dette henger sammen med at ikke en eneste kunde har droppet kjøpe bilen selv om appen er kronisk ustabil?

Jeg skulle gjerne hatt en eGolf som bil nummer to, men å kjøpe en elbil uten fungerende app er helt uaktuelt. Å kjøpe elbil med app man må betale for og som likevel ikke virker er ennå mer uaktuelt. Regner med at jeg ikke er det eneste mennesket i verden som tenker slik.

For meg er det helt totalt uproblematisk å kjøre id.4 uten app! Hva skal jeg med den når jeg kjører?
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Rosstopherlørdag 03. juli 2021, klokken 19:54
Sitat fra: SveinJ på lørdag 03. juli 2021, klokken 18:16
Sitat fra: Rosstopher på lørdag 03. juli 2021, klokken 18:09
Jeg skulle gjerne hatt en eGolf som bil nummer to, men å kjøpe en elbil uten fungerende app er helt uaktuelt. Å kjøpe elbil med app man må betale for og som likevel ikke virker er ennå mer uaktuelt. Regner med at jeg ikke er det eneste mennesket i verden som tenker slik.

For meg er det helt totalt uproblematisk å kjøre id.4 uten app! Hva skal jeg med den når jeg kjører?

Leste du feil? Jeg bruker heller ikke appen mens jeg kjører (kun for å låse opp og starte bilen). Jeg bruker den derimot når andre kjører bilen.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Sid Spoilerlørdag 03. juli 2021, klokken 20:00
Fikk følgende svar, første del fungerte, håpe det ikke blir nødvendig å gjøre ofte.

"Vennligst følg stegene nedenfor i denne rekkefølgen.

* Tilbakestill infotainmentsystemet til din ID.4 til fabrikkinnstillingene.
* Slett We Connect ID applikasjonen fra smarttelefonen din.
* Start smarttelefonen på nytt.
* Last ned We Connect ID på nytt.
* Legg til kjøretøyet igjen.

Hvis det ikke løser problemet, trenger vi:

* Smarttelefonmodell og dens operativsystemversjon
* Versjonen av We Connect ID applikasjonen
* Skjermbilde av feilmelding
* Nøyaktig tidsspunkt av feilen
* Et bilde av LED-lampen ved siden av SOS-knappen
* Programvareversjon av infotainment-systemet" ditt
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: daktarimandag 05. juli 2021, klokken 14:37
Ved å sende klage rett fra appen kan man få med noen av dataene automatisk.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: ELvin2022lørdag 18. juni 2022, klokken 22:56
I innstillinger i weconnect appen kan man skru på: Opptimalisert batteribruk, mer energi til å betjene bilen via  app ved hjelp av høyenergibatteri (påvirker rekkevidde).  Noen som vet hva dette er?
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Paasansøndag 19. juni 2022, klokken 10:51
Sitat fra: Sid Spoiler på lørdag 03. juli 2021, klokken 20:00
Fikk følgende svar, første del fungerte, håpe det ikke blir nødvendig å gjøre ofte.

"Vennligst følg stegene nedenfor i denne rekkefølgen.

* Tilbakestill infotainmentsystemet til din ID.4 til fabrikkinnstillingene.
* Slett We Connect ID applikasjonen fra smarttelefonen din.
* Start smarttelefonen på nytt.
* Last ned We Connect ID på nytt.
* Legg til kjøretøyet igjen.

Hvis det ikke løser problemet, trenger vi:

* Smarttelefonmodell og dens operativsystemversjon
* Versjonen av We Connect ID applikasjonen
* Skjermbilde av feilmelding
* Nøyaktig tidsspunkt av feilen
* Et bilde av LED-lampen ved siden av SOS-knappen
* Programvareversjon av infotainment-systemet" ditt

Får prøve dette. Sendte inn melding via appen, fikk et litt mindre inngripende svar som ikke fungerte.. Takk.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: daktarisøndag 19. juni 2022, klokken 17:21
Mest sannsynlig er reset av bil og slette app meningsløst. Det som er viktig er det nødanropslyset. Det lyser rødt når bilens kommunikasjonsmodul er nede. Den må da bootes om.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Paasansøndag 19. juni 2022, klokken 22:43
Sitat fra: daktari på søndag 19. juni 2022, klokken 17:21
Mest sannsynlig er reset av bil og slette app meningsløst. Det som er viktig er det nødanropslyset. Det lyser rødt når bilens kommunikasjonsmodul er nede. Den må da bootes om.

Det lyser i mitt tilfelle grønt..

Dette har som du nevner iallefall ikke noe med appen å gjøre.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: MinIDmandag 20. juni 2022, klokken 08:17
Sitat fra: Paasan på søndag 19. juni 2022, klokken 22:43
Sitat fra: daktari på søndag 19. juni 2022, klokken 17:21
Mest sannsynlig er reset av bil og slette app meningsløst. Det som er viktig er det nødanropslyset. Det lyser rødt når bilens kommunikasjonsmodul er nede. Den må da bootes om.

Det lyser i mitt tilfelle grønt..

Dette har som du nevner iallefall ikke noe med appen å gjøre.

Har skjedd 2 ti 3 ganger i løpet av et år. Alltid kommet tilbake av seg selv. Men har tatt fra noen timer til opptil 3 dager. Har aldri dratt ut sikring. Avvent så ordner det seg.
Tittel: Sv: WE connect app
Skrevet av: Paasanmandag 20. juni 2022, klokken 12:35
Da tok jeg sikringen, og så var vi online igjen😊