Elbilforum.no

Bilmerker => Hyundai => Hyundai KONA => Emne startet av: Jflex4 på lørdag 24. april 2021, klokken 13:32

Tittel: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Jflex4lørdag 24. april 2021, klokken 13:32
Jeg fikk et brev som ba meg om å begrense batteriet til 90% til det kan byttes ut.
Brevet sier ingenting om noen erstatning for dette.
Men ifølge denne videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=m5KawYraoAM

Hyundai vil kompensere sjåfører som erklærer at de begrenset ladingen til 90% med et kort som lar deg raskt lade gratis for et bestemt beløp.
Dette er i Storbritannia. Har noen hørt noe om dette i Norge?
Jeg kan tro at Hyundai foretrekker å ikke snakke om dette i Norge siden den norske kunden er mindre krevende, men jeg mener at vi bør få en kompensasjon for å begrense bruken av bilene våre.
Jeg skal ringe Hyundai på mandag og spørre om dette hvis noe annet ikke har gjort dette ennå.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Vidar_Smandag 26. april 2021, klokken 08:43
Man har spurt, men ikke fått noe konkret svar enda.

Det jeg har fått fra dem er: "Vi jobber med en kompensasjonsløsning, vil anbefale deg holde deg oppdatert via hjemmesidene våre: https://hyundai-innkalling.no/"

Jeg vil jo påstå at det burde ha vært mulig å finne frem til en kompensasjonsløsning i løpet av det siste halve året mens de har planlagt den øvrige tilbakekallingen, så jeg merker jeg ikke er veldig imponert...
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: ID4tirsdag 27. april 2021, klokken 14:17
Sitat fra: Vidar_S på mandag 26. april 2021, klokken 08:43
Man har spurt, men ikke fått noe konkret svar enda.

Det jeg har fått fra dem er: "Vi jobber med en kompensasjonsløsning, vil anbefale deg holde deg oppdatert via hjemmesidene våre: https://hyundai-innkalling.no/"

Jeg vil jo påstå at det burde ha vært mulig å finne frem til en kompensasjonsløsning i løpet av det siste halve året mens de har planlagt den øvrige tilbakekallingen, så jeg merker jeg ikke er veldig imponert...

I Usa og Canada for de kompensasjon. $200 i Usa. Ikke my, men iallefall en komp.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Limodrivertirsdag 04. mai 2021, klokken 12:50
Jeg antar Hyundai Norge fontenker på hvert eneste øre i kompensasjon. For hver dag de tenker og det ikke er en Hyundai som brenner har de spart penger.

Dette er nok et eksempel på strutsemetoden til Hyundai Norge. Batteribytte er ikke initiert av Hyundai Norge og er derfor heller ikke bevis på det motsatte. Hyundai Norge sin håndtering av kø, bestillinger, P45 bestilling og noen garantisaker er for meg et tungtveiende argument for å ikke velge Hyundai ved neste bilkjøp.

Jeg mener det ville vært bedre med en marginal kompensasjon i form av for den saks skyld en give away, liten ekstratjeneste ved batteribytte el.l enn ingenting. De forventer at en skal ha en bil med lavere rekkevidde enn det en har kjøpt en god stund og da bør de kompensere. Uten sammenligning forøvrig kan en sammenligne med forsøket på massesøksmål mot Polestar pga kortere rekkevidde enn markedsført.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Moastirsdag 04. mai 2021, klokken 13:01
Jeg har tatt opp problemet med min forhandler. Han har tilbud meg lånebil til batteribytte skjer hvis begrensingene er for store. Kanskje en ide for flere?
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Moastirsdag 04. mai 2021, klokken 13:03
Jeg har tatt opp problemet med min forhandler og Hyundai Norge. Forhandleren har tilbud meg lånebil til batteribytte skjer hvis begrensingene er for store. Kanskje en ide for flere?

Hyundai Norge avviste for øvrig mitt forsøkt å forklare ulempene med denne situasjonen. De bryr i så mye seg ikke om at flere er bekymret for saken.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Limodrivertirsdag 04. mai 2021, klokken 19:10
Moralen må da være at har en behov for rekkevidden så lader en til 100%. Brenner kjerra så brenner kjerra.

Det gjør nok mer vondt for omdømmet med en konebrann enn å bry seg om eksisterende kunder.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Vidar_Sonsdag 05. mai 2021, klokken 11:25
Sitat fra: Limodriver på tirsdag 04. mai 2021, klokken 12:50
Jeg mener det ville vært bedre med en marginal kompensasjon i form av for den saks skyld en give away, liten ekstratjeneste ved batteribytte el.l enn ingenting. De forventer at en skal ha en bil med lavere rekkevidde enn det en har kjøpt en god stund og da bør de kompensere. Uten sammenligning forøvrig kan en sammenligne med forsøket på massesøksmål mot Polestar pga kortere rekkevidde enn markedsført.

Enig. Jeg sendte dem en epost med forslag om at de for eksempel kunne gi berørte kunder gratis abonnement på Chargemyhyundai i et år / perioden man er pålagt å leve med lavere batterikapasitet. Det vil koste dem minimalt og gi kompensasjon der man trenger det ettersom 90% batteri gjør at man må hurtiglade mer på langturer. Svaret jeg fikk var foreløpig kun at de "jobber med en kompensasjonsløsning".

På FAQ-siden vedrørende batteribytte skriver de riktignok at de "ser umiddelbart ikke at det skal oppstå situasjoner som tilsier økonomiske tap" og at "Hvis dette er et reelt problem for brukeren vil din forhandler kunne bistå i en slik sak og utrede eventuelle andre løsninger. ", men ifølge kundebehandler ville denne informasjonen bli oppdatert når kompensasjonsløsningen er klar.

Gitt at tilbakemeldingene jeg har fått er korrekte tenker de altså litt på kunder, de bare velger å late som om de ikke gjør det ved å ikke informere i det hele tatt...
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: ID4torsdag 06. mai 2021, klokken 14:51
Sitat fra: Vidar_S på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:25
Sitat fra: Limodriver på tirsdag 04. mai 2021, klokken 12:50
Jeg mener det ville vært bedre med en marginal kompensasjon i form av for den saks skyld en give away, liten ekstratjeneste ved batteribytte el.l enn ingenting. De forventer at en skal ha en bil med lavere rekkevidde enn det en har kjøpt en god stund og da bør de kompensere. Uten sammenligning forøvrig kan en sammenligne med forsøket på massesøksmål mot Polestar pga kortere rekkevidde enn markedsført.

Enig. Jeg sendte dem en epost med forslag om at de for eksempel kunne gi berørte kunder gratis abonnement på Chargemyhyundai i et år / perioden man er pålagt å leve med lavere batterikapasitet. Det vil koste dem minimalt og gi kompensasjon der man trenger det ettersom 90% batteri gjør at man må hurtiglade mer på langturer. Svaret jeg fikk var foreløpig kun at de "jobber med en kompensasjonsløsning".

På FAQ-siden vedrørende batteribytte skriver de riktignok at de "ser umiddelbart ikke at det skal oppstå situasjoner som tilsier økonomiske tap" og at "Hvis dette er et reelt problem for brukeren vil din forhandler kunne bistå i en slik sak og utrede eventuelle andre løsninger. ", men ifølge kundebehandler ville denne informasjonen bli oppdatert når kompensasjonsløsningen er klar.

Gitt at tilbakemeldingene jeg har fått er korrekte tenker de altså litt på kunder, de bare velger å late som om de ikke gjør det ved å ikke informere i det hele tatt...

Kia Soul eiere fikk vel en kompensasjon i vinter/våt som følge av at feil på software gitt på service sist høst
reduserte rekkevidden vesentlig. Var vel bare småpenger, men de fikk noe.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Limodrivermandag 31. mai 2021, klokken 15:17
Er det noen som har fått noen informasjon fra Hyundai vedrørende kompensasjon i forbindelse med at en har fått beskjed om å kun lade til 90%?

Utifra medgått tid synes det å være veldig arbeidskrevende å komme frem til en kompensasjonsløsning. Frem til en slik løsning er på plass fortsetter jeg å lade til 100% så får en se om det er nødvendig med "wives on fire" for Hyundai Norge å konkludere.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Vidar_Storsdag 03. juni 2021, klokken 16:45
Sitat fra: Limodriver på mandag 31. mai 2021, klokken 15:17
Er det noen som har fått noen informasjon fra Hyundai vedrørende kompensasjon i forbindelse med at en har fått beskjed om å kun lade til 90%?

Utifra medgått tid synes det å være veldig arbeidskrevende å komme frem til en kompensasjonsløsning. Frem til en slik løsning er på plass fortsetter jeg å lade til 100% så får en se om det er nødvendig med "wives on fire" for Hyundai Norge å konkludere.

Foreløpig tyst som i graven. Sendte en oppfølgingsepost til dem her 1. juni (en måned etter at jeg fikk forrige svar fra dem) med spørsmål om de hadde kommet noe lenger med tanke på kompensasjonsløsningen, men ikke fått noen respons enda. Skal oppdatere her når /hvis jeg hører noe mer, men siden de foreløig ikke har oppdatert FAQ'en tipper jeg at de ikke har noe ny info.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Håkon77lørdag 05. juni 2021, klokken 09:05
Er det ikke bare å lade til 100% om du må ha det? Har du gjort det frem til nå går det nok greit en stund til. Det kan ikke gjelde mange så kanskje dere da bør få nytt batteri først som kompensasjon. Kan ikke huske sist jeg måtte lade opp fullt. Men så bruker jeg bilen til å pendle 22mil motervei og ikke kjøre til Italia. Jeg kan godt være sistemann som får.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Vidar_Slørdag 05. juni 2021, klokken 17:10
Sitat fra: Håkon77 på lørdag 05. juni 2021, klokken 09:05
Er det ikke bare å lade til 100% om du må ha det? Har du gjort det frem til nå går det nok greit en stund til. Det kan ikke gjelde mange så kanskje dere da bør få nytt batteri først som kompensasjon. Kan ikke huske sist jeg måtte lade opp fullt. Men så bruker jeg bilen til å pendle 22mil motervei og ikke kjøre til Italia. Jeg kan godt være sistemann som får.

Litt usikker på hvor du vil hen med din kommentar, men ifølge Hyundai Norge er det nettopp det å lade til 100% man ikke kan og det er ikke nødvendigvis lurt å gå imot anbefalinger fra importør dersom noe skulle skje. I dette tilfellet krever Hyundai Norge at man aktivt bekrefter at man har begrenset maks ladenivå i bilen til 90% for å i det hele tatt kunne se informasjonssidene rundt batteribytte.

Jeg lader heller ikke til 100% i hverdagen, men når man skal på lengre turer (f.eks bilferie i sommer som for min del skal gå til Nord-Norge) er det veldig praktisk å kunne kjøre lengst mulig før man tvinges til å lade igjen. Jeg har tross alt kjøpt en bil med en oppgitte spesifikasjoner og om Hyundai Norge midlertidig eller varig endrer disse spesifikasjonene til det negative for min del ser jeg ikke noe galt i å forlange dette kompensert. Det at deres opprinnelige vurdering er at kunder ikke lider noe som helst økonomisk tap av å bare kunne lade til 90% (hentet fra FAQ på infomrasjonssider for batteribytte) viser at de ikke tar/har tatt dette seriøst nok.

Tidsaspektet her er også meget vagt. Planlagt oppstart for batteribytter er satt til i høst (altså etter ferietid) og planen er såvidt jeg leste meg til i FAQ'en å mer eller mindre bytte i utleveringsrekkefølge, dvs min bil får trolig ikke byttet batteri før tidligst våren 2022 eller enda senere dersom leveransetakt på reservedeler er som de har vært det siste halve året.

For ordens skyld forventer ikke jeg noe stort beløp i kompensasjon. Ulempen ved å bare kunne lade til 90% fører til noe mer behov for hurtiglading på langturer, så jeg foreslo helt konkret for dem at de f.eks gir et abonnement på ChargeMyHyundai (gjerne med "Ionity-pakken") til berørte kunder slik at man kan hurtiglade noe rimeligere. Dette er jo mer eller mindre det samtlige forhandlere nå gir til nye elbilkunder ved kjøp og vil ha en meget begrenset kostnad samtidig som det dekker inn de potensielle økonomiske tap for oss som må bytte batteri.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: andy99lørdag 05. juni 2021, klokken 18:48
Nå er det ikke slik at du må bekrefte informasjonen fra Hyundai Norge for å få nytt batteri, en kan bare forholde seg til forhandler og rekkefølgen vil bli omtrentlig fulgt.
Men om man har gjort det har en gått på limpinnen. Det samme er om en har oppdatert bms software som gjør at bilen mer sannsynlig brickes ved høy SOC Har en ikke gjort noe av dette vil bilen oppføre seg helt som før... men kan selvfølgelig ta fyr, men det kan mobiltelefonen på nattbordet også..
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: RJKlørdag 05. juni 2021, klokken 22:00
Sitat fra: Vidar_S på lørdag 05. juni 2021, klokken 17:10
Sitat fra: Håkon77 på lørdag 05. juni 2021, klokken 09:05
Er det ikke bare å lade til 100% om du må ha det? Har du gjort det frem til nå går det nok greit en stund til. Det kan ikke gjelde mange så kanskje dere da bør få nytt batteri først som kompensasjon. Kan ikke huske sist jeg måtte lade opp fullt. Men så bruker jeg bilen til å pendle 22mil motervei og ikke kjøre til Italia. Jeg kan godt være sistemann som får.

Litt usikker på hvor du vil hen med din kommentar, men ifølge Hyundai Norge er det nettopp det å lade til 100% man ikke kan og det er ikke nødvendigvis lurt å gå imot anbefalinger fra importør dersom noe skulle skje. I dette tilfellet krever Hyundai Norge at man aktivt bekrefter at man har begrenset maks ladenivå i bilen til 90% for å i det hele tatt kunne se informasjonssidene rundt batteribytte.

Jeg lader heller ikke til 100% i hverdagen, men når man skal på lengre turer (f.eks bilferie i sommer som for min del skal gå til Nord-Norge) er det veldig praktisk å kunne kjøre lengst mulig før man tvinges til å lade igjen. Jeg har tross alt kjøpt en bil med en oppgitte spesifikasjoner og om Hyundai Norge midlertidig eller varig endrer disse spesifikasjonene til det negative for min del ser jeg ikke noe galt i å forlange dette kompensert. Det at deres opprinnelige vurdering er at kunder ikke lider noe som helst økonomisk tap av å bare kunne lade til 90% (hentet fra FAQ på infomrasjonssider for batteribytte) viser at de ikke tar/har tatt dette seriøst nok.

Tidsaspektet her er også meget vagt. Planlagt oppstart for batteribytter er satt til i høst (altså etter ferietid) og planen er såvidt jeg leste meg til i FAQ'en å mer eller mindre bytte i utleveringsrekkefølge, dvs min bil får trolig ikke byttet batteri før tidligst våren 2022 eller enda senere dersom leveransetakt på reservedeler er som de har vært det siste halve året.

For ordens skyld forventer ikke jeg noe stort beløp i kompensasjon. Ulempen ved å bare kunne lade til 90% fører til noe mer behov for hurtiglading på langturer, så jeg foreslo helt konkret for dem at de f.eks gir et abonnement på ChargeMyHyundai (gjerne med "Ionity-pakken") til berørte kunder slik at man kan hurtiglade noe rimeligere. Dette er jo mer eller mindre det samtlige forhandlere nå gir til nye elbilkunder ved kjøp og vil ha en meget begrenset kostnad samtidig som det dekker inn de potensielle økonomiske tap for oss som må bytte batteri.

Helt enig. Har man fått info fra Hyundai, så er det egentlig uvesentlig om man bekrefter eller ikke. Infoen er gitt. Skjer det noe, som i dette tilfelle betyr batteribrann, så står man juridisk svakere om det viser seg at man har gitt beng i dette. Og med bil med såpass rekkevidde i utgangspunktet, er det svært få som vil få praktiske problemer i hverdagen om man må stoppe på 90 % istedet for 100 %.

Før hytteturer og andre langturer, så har man dog et problem som påvirker flere på en negativ måte. så at de bør komme med en kompensasjon, er bare å forente. Og forslaget om gratis abonnement i ett år eller frem til batteriet faktisk blir byttet/verifisert OK, støtter jeg fullt ut.

Det koster dem svært lite per eier i forhold til mye annet som kunne vært aktuelt. Er til og med billigere enn 1x gratis service eller gratis oppfriskning av antirustbehandling. Bare Ionity Premium på et Flex-abonnement koster de 1620,- NOK per eier. 2490,- NOK for Premium og Easy, mens Smart kommer på 2099,40 NOK.

Hadde jeg skulle feriert sørpå i år, så hadde jeg uansett gått for Premium på toppen av Easy, men siden jeg skal helt opp til Finnmark, så hopper jeg over det i år. Da kan jeg heller knytte meg til 2 måneder med Juicepass, da jeg kan utnytte dette til det fulle både i juli og august, så vidt jeg har regnet på det.

Men om Hyundai dekket abonnement for Ionity Premium og Easy, så får jeg forhåpentligvis litt igjen for det også på en Finnmarkstur, tipper jeg. Da hadde jeg blitt happy nok. Er ikke ute etter å få store summer, men en sånn liten påskjønnelse/plaster på såret, synes jeg virkelig de kunne unnet seg. Bare advokatutgifter til mer hissige kunder vil fort komme på langt mer.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Vidar_Stirsdag 13. juli 2021, klokken 15:37
Da fikk jeg jaggu et brev i posten fra Hyundai der de antar at mitt batteri blir byttet en gang rundt uke 35 i 2022 (august/september 2022).

Der skriver de også:

SitatI tillegg vil det bli gitt en kompensasjon for den nye ladegrensen på 90% i form at et a konto beløp på et "Charge my Hyundai" (CMH) kort, som kan benyttes på de aller fleste ladestasjoner i inn- og utland. Kortet og opprettelse av konto på CMH vil være kostnadsfritt og vi viser til vår hjemmeside for opprettelse [...]

[...] Forutsetningen for å kunne hente kompensasjon er at man har bekrekftet at man har satt max ladegrense til 90% for både sakte og hurtiglading [...]

Innholdet i brevet tyder på at dette kun sendes til de som har vært inne og bekreftet at ladegrense er satt til 90%.

FAQ på https://hyundai-innkalling.no/info#  er foreløpig ikke oppdatert med informasjon rundt kompensasjonen de her omtaler.

Så da får man vel bare vente og se hvilket beløp de har kommet frem til og om dette beløpet varierer alt etter hvilken antatt dato man har fått for batteribytte...
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: TBtirsdag 13. juli 2021, klokken 17:26
Jeg mottok også samme brev i posten, datert 8. juli 2021, med samme tid estimert.
Registreringsdato august 2019.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Vidar_Stirsdag 13. juli 2021, klokken 21:17
Sitat fra: TB på tirsdag 13. juli 2021, klokken 17:26
Registreringsdato august 2019.

Jeg har samme registreringsmåned/år som deg, så det tyder i alle fall på at de tar bilene i registreringsrekkefølge sånn omtrent.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: RJKonsdag 14. juli 2021, klokken 01:45
Mars 2019

Har ikke fått brev med tid for batteribytte. Jeg har bekreftet å ha satt ladegrense, men denne ble resatt av Hyundai ved service uten at jeg så det før etter første lading.

Det var først da jeg sjekket app fra borettslagets ladeløsning, jeg så jeg hadde ladet mer enn bilens nettokapasitet (mer enn nettokapasitet, dog med ladetap inkludert).

Da reagerte jeg, for jeg hadde jo satt grensen, men oppdaget altså likevel at jeg hadde ladet mer strøm enn nettokapasiteten. Da jeg kom i bilen, så jeg den var ladet til 100 %, og at ladegrensen var nullet ut.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: andy99onsdag 14. juli 2021, klokken 10:46
Jeg har også fått brev. Bytte uke 47. Passer greit, da er det kanskje mulig å få solgt bilen nå i august.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Moasonsdag 14. juli 2021, klokken 13:36
Bil i januar 2019: ny dato for bytte er i 2022

90% begrensing er helt uaktuelt for min kjøring
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: RJKonsdag 14. juli 2021, klokken 23:09
Fikk mitt brev i dag. Forventet utskiftning uke 17, 2022.

Står og at de vil kompensere via ChargeMyHyundai-konto et akontobeløp (ikke oppgitt sum), og med kostnadsfri opprettelse av konto og utsendelse av ladekort. Dette forutsetter riktignok at man har bekreftet å ha satt ladegrensen til 90 %.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Electric cars in Norwayonsdag 14. juli 2021, klokken 23:17
Ja nå er det mange som har fått denne beskjeden fra Hyundai. Fint at ordner seg.

Bilder fra Kona FB gruppa.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: RJKtorsdag 15. juli 2021, klokken 01:47
Vil bare legge til at man kan knytte ChargeMyHyundai-kontoen med Mer-kontoen, slik at eventuelle rabattavtaler man har der, kan man få med seg over til ChargeMyHyundai-konten.

Dette var en av mine klager på CMH-løsningen, så da er det greit å nevne dette som en positiv overraskelse, og at det da ikke er Hyundai som stikker av med rabatten om man velger å lade via det kortet, men at man får denne selv.

Hadde jo vært greit om dette også ville gjelde andre operatører, men kanskje det kommer. Om ikke rabatten legges i den prisen man oppnår hos/via CMH.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Jflex4fredag 16. juli 2021, klokken 15:50
Jeg har fått den brev idag og.
kan jeg bruke den beløp i BKK sitt ladestasjoner?
beløpen ser ikke avklart enda.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Vidar_Sfredag 16. juli 2021, klokken 16:53
Sitat fra: Jflex4 på fredag 16. juli 2021, klokken 15:50
Jeg har fått den brev idag og.
kan jeg bruke den beløp i BKK sitt ladestasjoner?
beløpen ser ikke avklart enda.

Ja, så lenge du har tegnet et abonnement hos ChargeMyHyundai (CMH) vil du, når beløpet ankommer, kunne bruke det også hos BKK. Du må da bruke CMH-kortet for å starte ladesesjonen og får ikke fordel av BKK sin rabattordning med bonus etter 10 ladinger og fakturering vil bli alt etter hvilket abonnement du har tegnet hos CMH.

https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no  Her finner du alle ladestasjoner de har avtale med, abonnementspriser med mer.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: TorTmandag 26. juli 2021, klokken 22:27
Min bil, akkurat solgt forresten, har estimert batteriskifte uke 38 2021.

Førstegangsregistrert slutten av august 2018. Så de er nok i gang snart.

Mvh TorT
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Mateusztirsdag 15. februar 2022, klokken 09:59
Hei, noen som har fått nevnte kompensasjon for lading? Hvor stor er beløp? Må man tegne abbonament for å bruke beløpet?
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: RJKtirsdag 15. februar 2022, klokken 10:44
Sitat fra: Mateusz på tirsdag 15. februar 2022, klokken 09:59
Hei, noen som har fått nevnte kompensasjon for lading? Hvor stor er beløp? Må man tegne abbonament for å bruke beløpet?
Er egen tråd for det med kompensasjon, men flere som har bekreftet å få 1000,- + 500,- i ladekreditt ved første utsendelse, meg inkludert. Og nå senere 1000,- til. Flere av de som har fått byttet batteri tidlig, fikk vel bare en kode på 1000,- siden beløpet skal reflektere hvor lenge man har ulempen med batteri med begrensning.

Kravet er at man har bekreftet at man har satt ladegrensen som kreves, og at man oppretter konto hos ChargeMyHyundai. I meldingene om kompensasjon får man disse via koder som må legges inn på kontoen der, og kreditten har 6 måneders varighet fra de er lest inn.

PS! Det er kun selve ladingen som dekkes, ikke månedsavgift om man f.eks. tegner Ionity-avtale gjennom kontoen. Og, dersom du lader mer enn hva som er igjen på ene kreditten, så fortsetter man ikke på neste kreditt på samme ladingen. Er først ved neste lading at neste kreditt blir benyttet, som gjør at jeg irriterer meg over at de ikke ga en sum på 1500,- for de som skulle ha så såpass i

https://elbilforum.no/index.php?topic=53308.175 (https://elbilforum.no/index.php?topic=53308.175)
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: TBtirsdag 15. februar 2022, klokken 10:49
Ser en god beskrivelse er skrevet samtidig.  :)

Har fått tre beløp, 1000,- 500,- og nå nylig 1000, -

Se flere tråder på forum for detaljer.

Kort oppsummert :
Må registrere du har justert bil til maks 90% for å få kuponger.

Selve abonnement er gratis. Men, må registrere kredittkort for å opprette konto.
Tittel: Sv: Begrense lading til 90%
Skrevet av: Håkon77onsdag 16. februar 2022, klokken 16:07
Har fått brev jeg også. Uke 39, 2021. Har sendt purremail i desember uten svar.