Elbilforum.no

Bilmerker => KIA => EV 6 => Emne startet av: Olemann på fredag 23. april 2021, klokken 13:27

Tittel: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Olemannfredag 23. april 2021, klokken 13:27
Hva mener folket er pluss og minus med EV6 vs. Ioniq5? Konsernsøsken, men likevel ulike.

Ser da for meg vurderinger av forskjeller og likheter, ikke subjektive meninger om at den ene er "penere" enn den andre etc. det har jo begrenset interesse for andre.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: telcontarfredag 23. april 2021, klokken 13:39
Sitat fra: Olemann på fredag 23. april 2021, klokken 13:27
Hva mener folket er pluss og minus med EV6 vs. Ioniq5? Konsernsøsken, men likevel ulike.

Ser da for meg vurderinger av forskjeller og likheter, ikke subjektive meninger om at den ene er "penere" enn den andre etc. det har jo begrenset interesse for andre.

EV6 har skiluke, har til gode å se dette på Ioniq5. Når bilene er såpass like, så er det småting vil skille.
GT-line har også mørkt taktrekk. Ellers er det sorterammer rundt skjermene mot hvitt i Ioniq5. Smak og behag, jeg liker sort bedre enn hvitt.


Ioniq 5 har bakseter som kan skyves frem og tilbake, pluss tilt. Har ikke sette på EV6 enda.

Så var det pris da, satte opp EV6 GT-line og havnet på 580k uten noen kjekt å ha valg på siden, men valgte å droppe de siden de kom på nesten 40k.
Ioniq 5 prisen for oss som ikke fikk reservert P45 gjenstår å se.

Skulle jeg valgt en av dem uten å tenke pris, så heller det mot EV6 GT-line.

Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Edisonfredag 23. april 2021, klokken 14:00
Ser ut som dei er veldig likt utstyrt. 5 kWh større batteri på EV6 gir nok litt lengre rekkevidde. Ioniqen ser meir romslig ut, men begge har vel god plass både framme og bak. Ioniq har Bose-anlegg med 8 høgtalarar, mens EV6 har Meridian med 14 høgtalarar.

For min del blir det nok Ioniq 5 sidan eg likar utsjånaden mykje betre, og har reservasjon på P45 til ein (forhåpentligvis) gunstig pris. EV6 kostar 40 000 meir enn Ioniq 5 P45, inkludert lakk, vinterhjul og hengarfeste. Blir spennande å sjå om vanlig Ioniq 5 kjem til samme pris, eller om dei legg seg på 499 000.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: hELgenenfredag 23. april 2021, klokken 14:12
Sitat fra: Edison på fredag 23. april 2021, klokken 14:00
Ser ut som dei er veldig likt utstyrt. 5 kWh større batteri på EV6 gir nok litt lengre rekkevidde. Ioniqen ser meir romslig ut, men begge har vel god plass både framme og bak. Ioniq har Bose-anlegg med 8 høgtalarar, mens EV6 har Meridian med 14 høgtalarar.

For min del blir det nok Ioniq 5 sidan eg likar utsjånaden mykje betre, og har reservasjon på P45 til ein (forhåpentligvis) gunstig pris. EV6 kostar 40 000 meir enn Ioniq 5 P45, inkludert lakk, vinterhjul og hengarfeste. Blir spennande å sjå om vanlig Ioniq 5 kjem til samme pris, eller om dei legg seg på 499 000.

Synes også Ioniq 5 er bedre utvendig - innvendig liker jeg bedre EV 6. Så uansett hvordan en vrir og vender på det blir det aldri 100% her i gården. Men skulle jeg velge nå så blir det Ioniq 5 - dog forventer jeg sedvanlig sen levering på denne - tipper dessverre vi fort bikker 2022 før det kommer ordinære ioniq5 etter at P45 er levert.

Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: turfsurffredag 23. april 2021, klokken 14:49
Sitat fra: hELgenen på fredag 23. april 2021, klokken 14:12
Synes også Ioniq 5 er bedre utvendig - innvendig liker jeg bedre EV 6.
Helt enig i dette. Skjermoppsettet bl.a på Ioniq 5 ser fisher-price ut. Liker dog fleksibiliteten til interiøret på I5. Må nesten se de IRL før man bestemmer seg.

Hadde EV6 GT kommet med elektriske seter med minne hadde jeg nok blitt veldig fristet av den, men uten det så er det lite interessant.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: telcontarfredag 23. april 2021, klokken 15:14
Denne videoen viser at det er tilt på bakseteryggen ihvertfall

https://youtu.be/RsJA7YD128g?t=172

Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: elhansenonsdag 28. april 2021, klokken 14:29
Hva tenker man om luftmotstand på disse to? Vil det være noen forskjell på disse opp i mot forbruk? Ser Kia har noe større batteri men det som er kommet av WLTP er jo alle merket stjerne..... Altså ikke verifisert ennå. For meg er rekkevidde viktig.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Phucsøndag 30. mai 2021, klokken 23:23
To videoer som sammenligner bilene:
https://youtu.be/qFvtzxALbUE
https://youtu.be/Wq53Wm2X1hc
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: moby666tirsdag 01. juni 2021, klokken 10:24
Har nå sett begge bilene IRL. Litt overraskende så fremstår IONIQ5 vesentlig mer premium innvendig. Bedre touch/feel og mindre hardplast og "pianolakk". Litt flere valgmuligheter på EV6 er positivt.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: RJKonsdag 02. juni 2021, klokken 13:11
Sitat fra: telcontar på fredag 23. april 2021, klokken 13:39
Sitat fra: Olemann på fredag 23. april 2021, klokken 13:27
Hva mener folket er pluss og minus med EV6 vs. Ioniq5? Konsernsøsken, men likevel ulike.

Ser da for meg vurderinger av forskjeller og likheter, ikke subjektive meninger om at den ene er "penere" enn den andre etc. det har jo begrenset interesse for andre.

EV6 har skiluke, har til gode å se dette på Ioniq5. Når bilene er såpass like, så er det småting vil skille.
GT-line har også mørkt taktrekk. Ellers er det sorterammer rundt skjermene mot hvitt i Ioniq5. Smak og behag, jeg liker sort bedre enn hvitt.


Ioniq 5 har bakseter som kan skyves frem og tilbake, pluss tilt. Har ikke sette på EV6 enda.

Så var det pris da, satte opp EV6 GT-line og havnet på 580k uten noen kjekt å ha valg på siden, men valgte å droppe de siden de kom på nesten 40k.
Ioniq 5 prisen for oss som ikke fikk reservert P45 gjenstår å se.

Skulle jeg valgt en av dem uten å tenke pris, så heller det mot EV6 GT-line.

Nå er det sagt i en av videoene at dekselet til skjermene kan byttes ut, så man kan få vekk den heslige hvite plast-fargen, og byttet til langt mer spiselig svart-farge (eller grå?, plastidip eller folie kanskje om de ikke selger det) som det som leveres i Kia'en.

Liker forøvrig begge, men KIAen vokser på meg. Og spesielt GT-versjonen (ikke GT-Line).
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: ProsjektXtirsdag 09. november 2021, klokken 18:06
Da har jeg prøvd EV6 grundig også. Har i dag en Ioniq5 til sammenligning.

Må dessverre si at den skuffet meg på flere områder

- Mye plastikk og lav opplevd interiørkvalitet (I5 fremstår et nivå over)
- Mange forskjellige detaljer og løsninger som skaper rot i interiøret, og ødelegger for brukervennlighet og ergonomi
- Klimaanlegget medfører rask neddugging av vinduer i tuneller i klimaet for tida og fikk litt panikk... (har aldri opplevd dette med I5). Etter at den veksler til lukking pga tunnel (automatisk styring)
- Adaptiv cruise holder kun 3 sekunder avstand på maks, det er for lite på landevei og motorveihastighet (I5 rundt 4s som er mer passe)
- Smal åpning til bagasjerommet
- Ingen justerbare bakseter som Ioniq
- Ved korrekt justering av sete og ratt er veldig mye info fra toppen av displayet skjult..
- lave vinduer og høye "vinduskarmer" => ikke noe sted å hvile venstrearmen og barna ser lite ut
- trangere i baksetet
- dårligere romfølelse
- Designet er ikke sååå kult at man virkelig legger merke til den

+ Bedre lyd enn I5
+ Bedre oppsett av lane keep assist (ioniq er svært aggressiv og upålitelig, mulig software oppdatering?)
+ bedre rekkevidde enn I5
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: HKonsdag 10. november 2021, klokken 09:38
Bedre oppsatt lane keep assistent? På bilen jeg prøvde småkorrigerte den hele tiden fram og tilbake. Selgeren påstod at det var pga norsk veimerking, noe som bare er bullshit. Nøyaktig det samme sier tyske venner av meg som har prøvd den i Tyskland. Dessuten ser hele området rundt speedometeret ut som om det er laget av en microsoftingeniør som går på amfetamin. Det aller viktigste som er speedometeret er skjult fullstendig bak rattet ca. klokka 10. Alt det uvesentlige "fjaset" er i midten der speedometeret skulle vært med STORE tall. Navien er fullstendig uten lademanagement. Den er akkurat som en bensinbil som bare spør om du skal søke etter en ladestasjon når du nærmer deg tomt. Her er f.eks. Mercedes A-klasse og Ford Mustang en helt annen verden og slik elbiler bør være. For oss som tenker å bruke den til langkjøring i hele Europa er 800V anlegget et kjempestort pluss på ladetid, MEN det hjelper lite hvis / når batteriet går varmt i 130 km.t kombinert med hyppig hurtiglading. Ref. Teslabjørns 1000 km. challenge med Ioniq5 opp og ned svenskekysten, og da var det 10 grader. Hva skjer i Tyskland i +35 gr? Ioniq5 har jo akkurat samme teknikk. Var det softwarefeil? Bortsett fra dette synes jeg det var en kjempebil og langt bedre fjæringskomfort og støynivå enn Tesla 3 og Y. Egentlig beste kjøp pr. nå synes jeg, men jeg venter litt og ser det an. Regner med at den blir lagervare i løpet av våren. Da kommer også MB EQE og da blir det spennende å se hvor mye bedre den er for et par hundre lapper mer.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: HKonsdag 10. november 2021, klokken 11:41
Til saken som jeg helt glemte i forrige innlegg: Den største forskjellen ligger i fjæringen. Ioniq er litt mykere. Kia har et nytt litt genialt fjæringssystem som på en måte fungerer som adaptiv fjæring uten å være det. Den krenger lite om man presser den, men er samtidig myk på dårlig vei. Det er supert forklart av Alexander Bloch fra AMS i denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=hAqLmQdRFQE&t=9s

Ioniq har større bagasjerom, litt mindre batteri, litt mer luftmotstand og litt mindre rekkevidde. Kia er litt mer bilen for langkjøring og sportslig kjøring. Jeg bor som pensjonist delvis i Tyskland og her regner man med at den typiske kjøperen av KIA,en er en person som i fossilverden ville valgt Golf GTI eller R. Ioniq er mer bilen for folk flest, spesielt pga litt mer romfølelse, mykere fjæring og litt større bagasjerom. I Norge er nok Ioniq bilen for 70% av kjøperne, men folk kjøper den bilen de synes ser finest ut og der er jo de to vidt forskjellige. Er det forresten noen som har fått stemmestyringen til å funke på navlen på noen av bilene? Har prøvd på 4 språk, men ikke noe funker. Går vel på Koreansk, men det er ikke min greie🤪. Og for den som skal ha passasjerer i baksetet så er den lave høyden på sitteputa i EV6 helt katastrofe. ikke noe særlig å sitte der i 5 timer som voksen.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: turfsurfonsdag 10. november 2021, klokken 12:51
Sitat fra: HK på onsdag 10. november 2021, klokken 11:41
Ioniq har større bagasjerom, litt mindre batteri, litt mer luftmotstand og litt mindre rekkevidde.
I5 har nå fått samme batteriet som EV6.

https://motor.no/elbil/ioniq-5-far-storre-batteri-og-bedre-rekkevidde/211936 (https://motor.no/elbil/ioniq-5-far-storre-batteri-og-bedre-rekkevidde/211936)
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: ProsjektXonsdag 10. november 2021, klokken 13:09
Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. november 2021, klokken 12:51
Sitat fra: HK på onsdag 10. november 2021, klokken 11:41
Ioniq har større bagasjerom, litt mindre batteri, litt mer luftmotstand og litt mindre rekkevidde.
I5 har nå fått samme batteriet som EV6.

https://motor.no/elbil/ioniq-5-far-storre-batteri-og-bedre-rekkevidde/211936 (https://motor.no/elbil/ioniq-5-far-storre-batteri-og-bedre-rekkevidde/211936)

Det er det lille ekstra som trengs.. Spent på om det også betyr at I5 nå får nVidia Drive platformen som lanseres på andre biler i 2022
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: turfsurfonsdag 10. november 2021, klokken 13:25
Sitat fra: ProsjektX på onsdag 10. november 2021, klokken 13:09
Det er det lille ekstra som trengs..
Enig, ihvertfall ifht konkurrentene. Personlig ønsker jeg meg mye mere rekkevidde. Spesielt mtp forbruk på motorvei.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: moby666fredag 19. november 2021, klokken 23:52
Testet ev6 i dag. Er litt over middels opptatt av god lyd og kan nevne at ev6 har et helt sinnsykt bra stereoanlegg. Har testet de aller fleste premiumbiler med toppblogger og ev6 er helt i toppen og kanskje det aller beste jeg har hørt. Imponerende til denne prisen. Forøvrig så synes jeg det var hakket mer dekketøy i ev6 vs ioniq5. Plassen er også vesentlig trangere i ev6. Setene er også OK, men for min kropp er IONIQ5 vesentlig mer komfortabel.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Hallgrim86onsdag 29. desember 2021, klokken 08:37
Testet EV6 idag og ble veldig skuffet, da dette var noe jeg gledet meg til og hadde en skikkelig god feeling rundt EV6.

Kjørte GT-Line 4x4 som er den mest utstyrte man får idag.

Bilen var god å kjøre, helt fra de første meterne kjentes alt bra ut. Liker litt tyngde i styringa, så det er kjekt man kan velge det. Firehjulstrekk bidro til super fremkommelighet. Hadde aldri trodd jeg skulle si en Kia hadde fint design, men det har den virkelig. Skikkelig kul bil!

Plassmessig var det litt hit-and-miss. Du har vanntvittig god plass til barneseter eller lange ben baki, men taket gjør at de lengste sliter litt baki. Bagasjen har høyt innsteg og skrånende bakluke, så det kan være litt misvisende å lese om et bagasjerom på over 500 liter. Bagasjen er sjelden flytende, så det er 500 ganske dårlig planlagde liter. Panoramaglasstaket er en liten takluke, så det er veldig mørkt og lite utstyn for barn i stol.

Hovedproblemet var multimedia/UI som var noe av det dårligste jeg har prøvd av nye biler. Jeg bruker Android Auto, og her måtte jeg faktisk bruke kabel - det er veldig rart. Jeg har en bil fra 2017 som har trådløs AA. Når jeg fikk opp kartet fikk jeg kanskje 3 bilder i sekundet, utrolig tregt og hakkete opplegg. Menyvalgene i AA tar opptil 3 sek å få opp. Bilen har egne programmer og navigasjon, men det bar preg av endel billige og keitete løsninger. Godkjent musikkanlegg som gir god lyd så lenge du ikke presser det.

ACC er ikke i orden, den ping-ponger veldig i kjørefeltet og mister konstant kontakt med bilen foran i sving. På motorvei er den også vinglete. Man sitter liksom litt klar å venter på neste feil - ikke godkjent.

Det var en fin bil som kjørte godt, men det virker som de har vært mest interessert i å kunne skilte med flest mulig funksjoner uten å jobbe med hvor gode de er.

Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: geearonsdag 29. desember 2021, klokken 09:10
Har dere fått med dere denne sammenligningen fra Carwow?

https://youtu.be/g5c4bHmgC8s

De har forøvrig også kjørt EV6, Ioniq 5, iX3, Enyaq og den lille e-tronen, hva nå enn den heter, til bilene stoppet, i en nylig video.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: moby666onsdag 29. desember 2021, klokken 09:27
Trødløs AA og Carplay kommer i en oppdatering utover våren. Finnes også mange 3.part som du kan kjøpe, som fikser dette. Så dette er ikke noe problem. Problemet med trådløs AA er at den spiser batteri, så sånn sett er det like greit med kabel. Uansett vil jeg anbefale å kjøpe en slik boks, da får du det beste av alle verdner:

https://www.youtube.com/watch?v=uzfC1eiqqNM

Sitat fra: Hallgrim86 på onsdag 29. desember 2021, klokken 08:37
Testet EV6 idag og ble veldig skuffet, da dette var noe jeg gledet meg til og hadde en skikkelig god feeling rundt EV6.

Kjørte GT-Line 4x4 som er den mest utstyrte man får idag.

Bilen var god å kjøre, helt fra de første meterne kjentes alt bra ut. Liker litt tyngde i styringa, så det er kjekt man kan velge det. Firehjulstrekk bidro til super fremkommelighet. Hadde aldri trodd jeg skulle si en Kia hadde fint design, men det har den virkelig. Skikkelig kul bil!

Plassmessig var det litt hit-and-miss. Du har vanntvittig god plass til barneseter eller lange ben baki, men taket gjør at de lengste sliter litt baki. Bagasjen har høyt innsteg og skrånende bakluke, så det kan være litt misvisende å lese om et bagasjerom på over 500 liter. Bagasjen er sjelden flytende, så det er 500 ganske dårlig planlagde liter. Panoramaglasstaket er en liten takluke, så det er veldig mørkt og lite utstyn for barn i stol.

Hovedproblemet var multimedia/UI som var noe av det dårligste jeg har prøvd av nye biler. Jeg bruker Android Auto, og her måtte jeg faktisk bruke kabel - det er veldig rart. Jeg har en bil fra 2017 som har trådløs AA. Når jeg fikk opp kartet fikk jeg kanskje 3 bilder i sekundet, utrolig tregt og hakkete opplegg. Menyvalgene i AA tar opptil 3 sek å få opp. Bilen har egne programmer og navigasjon, men det bar preg av endel billige og keitete løsninger. Godkjent musikkanlegg som gir god lyd så lenge du ikke presser det.

ACC er ikke i orden, den ping-ponger veldig i kjørefeltet og mister konstant kontakt med bilen foran i sving. På motorvei er den også vinglete. Man sitter liksom litt klar å venter på neste feil - ikke godkjent.

Det var en fin bil som kjørte godt, men det virker som de har vært mest interessert i å kunne skilte med flest mulig funksjoner uten å jobbe med hvor gode de er.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Bjorisonsdag 29. desember 2021, klokken 09:53
Er litt sånn at Ioniq5 er fornuftsbilen av disse, men EV6 er mye mer følelser. Den ser veldig bra ut og kjører mye mer sportslig syns jeg, dessuten mye finere med mer integrert dashbord. I Ioniq5 ser det hele litt malplassert ut syns jeg, men flotte biler begge
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: E-Trondmandag 10. januar 2022, klokken 23:19
For de som ønsker trådløs istedenfor kablet. :+1:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/z7bqwv/denne-dingsen-skal-gi-deg-traadloes-android-auto-i-bilen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: RJKmandag 10. januar 2022, klokken 23:55
Sitat fra: E-Trond på mandag 10. januar 2022, klokken 23:19
For de som ønsker trådløs istedenfor kablet. :+1:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/z7bqwv/denne-dingsen-skal-gi-deg-traadloes-android-auto-i-bilen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1 (https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/z7bqwv/denne-dingsen-skal-gi-deg-traadloes-android-auto-i-bilen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1)
Godt funn. Da er det bare å vente på tester for å se hvilken som gir mest verdi for pengene, og/eller best lydkvalitet og funksjoner. Jeg holder en knapp på denne:

https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/ (https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/)
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: E-Trondtirsdag 11. januar 2022, klokken 00:26
 :+1:
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: batterimannensøndag 30. januar 2022, klokken 14:41
Er det noen som har prøvd både Ioniq 5 og EV6 som kan si noe om sittestillingene i disse to bilene? Kan man justere setet like høyt på EV6 som Ioniq 5? Hvor like er setene?
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: ViktorStirsdag 05. april 2022, klokken 08:30
Fikk prøvekjørt ev6 i går.
Noen stikkord:
-1,96 kWh pr mil i blandet kjøring over 8 mil. (Bykjøring, landevei, snødekt vei, og minus 5)
-God å kjøre
-Nok akselerasjon
-bagasjerom oppleves trangt til å være såpass stor bil.
-elendig kart, faktisk ubrukelig!

Vil ha Spotify på bilen, uten å måtte bruke kabel eller Bluetooth. Men er jo en filleting, egentlig.

Hvis ioniq5 er noe lik i kjøringa, er nok det en bil jeg heller vil velge fra for ev6, rett og slett fordi den er dødskult!:)
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: AUKtirsdag 12. april 2022, klokken 19:25
Gammelt emne, men likevel. Testet begge disse i dag, og fy søren så mye bedre jeg likte å sitte i ev6. I motsetning til hva jeg har hørt opplevdes ev6 for meg som den med best plass i både baksete og bagasjerom. Det har vel litt fasongen å gjøre.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: vesttrønderlørdag 07. mai 2022, klokken 18:58
Har no prøvd begge. Fekk litt betre feeling for EV6, men det var også første bil eg prøvde. Så eg er litt mot den fordi den er litt billegare "fornuftig utstyrt" (dvs ikkje GT-line). Spm er om ei skal gå for bagasjeromplassen i I5...
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Stig-Arnelørdag 14. mai 2022, klokken 22:52
Hvordan er leveringstiden på EV6 for tiden?
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: thomaseztirsdag 17. mai 2022, klokken 09:28
Leveringstiden er som alltid avhengig av hva man vil ha, men regn med "en eller annen gang et stykke ut i nesteår".

Det er to alternativer, "Hva har dere på vei som ikke er solgt?" og Finn.no. Den første gir deg en bil til normal pris, den andre kan bli en god del dyrere. Begge to vil sannsynligvis ikke gi deg nøyaktig det du vil ha.

Men hengerfeste kan ettermonteres og bilene er kurant standardutstyrt.
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Bjorisfredag 27. mai 2022, klokken 09:56
Jeg har bestilt en av hver, EV6en leveres "en gang i 2023" så dermed beholder jeg I5en til EV6en kommer så får vi se. Jeg syns EV6 ser mye bedre ut, men det er jo bare smak og behag.

Jeg skulle fått I5en nå, men valgte å hoppe over på en 2023 modell som da har samme batteristørrelse og hjuloppheng som EV6. Jeg testet begge og tidligere og jeg syns EV6 var vesentlig bedre å kjøre. Tipper denne forskjellen nå er mye mindre på 2023 modellen og at det da bare blir smak og behag.

En ulempe med EV6s om jeg ikke er sikker på om jeg kan leve med er at du sitter for høyt i den selv med sete på lavest nivå. Det er bedre i I5, nå får jeg uansett I5 først så da har jeg godt med erfaring når EV6en kommer en vakker dag:)
Tittel: Sv: EV6 eller Ioniq5 ?
Skrevet av: Bjorismandag 11. juli 2022, klokken 01:19
Akkurat nå taler prisen for I5, blitt svært stor forskjell...