Elbilforum.no

Bilmerker => Audi => Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron => Emne startet av: elektro på søndag 18. april 2021, klokken 10:27

Tittel: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: elektrosøndag 18. april 2021, klokken 10:27
Spør for en venn. Han er bla. usikker på hvilke seter han får og om han bør oppgradere disse. Det samme gjelder lysene. De er for øvrig en familie med barn. Jeg ville også lagt på mørke ruter og akustikkglass. Ellers annet? Kan man gjøre endringer på «kampanjemodellene»?
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Electric cars in Norwaysøndag 18. april 2021, klokken 10:37
elektro :+1: Du spør: Kan man gjøre endringer på «kampanjenodellene»?

Jeg lurte også på dette.

Du har sett dette?

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/6zJ6p0/her-er-q4-e-tron-audis-svar-paa-volkswagen-id4-og-skoda-enyaq

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/q4-e-tron/q4-e-tron/kampanjemodeller.html
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: daktarisøndag 18. april 2021, klokken 10:39
Vanskelig å si noe om seter før de er testet. Veldig subjektivt. Enyaq har knallharde seter, ikke så komfy. ID4 mer komfy, gode synes jeg. Jaguar også, harde men komfy. Noen elsker setene i Model 3, men de er for myke for meg og for lite sidestøtte. På e-tron var jeg superfornøyd med de myke og gode  multicontursetene. Synes derimot sportsetene var helt på det jevne.

Hvis vennen din klarer å vente litt ville jeg gjort det for å teste litt. Og sjekket ut importbil for å få ned prisen.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: calefrancosøndag 18. april 2021, klokken 15:21
Har ikke satt meg inn i setene enda (....) men utifra mitt ståsted, dvs sammenlignet med VW ID4 1st Max, så mangler Q4 quattro Advanced Business pluss følgende:
- varmepumpe (11340kr alene eller 18500kr i en pakke med 3 sone klima og oppvarmet ratt)
- panorama glasstak (15k, kan åpnes)
- LED matrix hovdlys (12940kr)
- AR HUD (ca. 35k, tror jeg, i en pakke)
- elektrisk bakluke med fotåpning (5620kr)
- skiluke eller 40-20-40 deling av baksetet
- el.seter (4410kr)

Varmepumpe og elektriske seter burde i hvert fall inngå i en "business pluss", etter min mening.




Sent fra min SM-G970F via Tapatalk

Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Chimpsøndag 18. april 2021, klokken 16:06
Sitat fra: calefranco på søndag 18. april 2021, klokken 15:21
Har ikke satt meg inn i setene enda (....) men utifra mitt ståsted, dvs sammenlignet med VW ID4 1st Max, så mangler Q4 quattro Advanced Business pluss følgende:
- varmepumpe (11340kr alene eller 18500kr i en pakke med 3 sone klima og oppvarmet ratt)
- panorama glasstak (15k, kan åpnes)
- LED matrix hovdlys (12940kr)
- AR HUD (ca. 35k, tror jeg, i en pakke)
- elektrisk bakluke med fotåpning (5620kr)
- skiluke eller 40-20-40 deling av baksetet
- el.seter (4410kr)

Varmepumpe og elektriske seter burde i hvert fall inngå i en "business pluss", etter min mening.




Sent fra min SM-G970F via Tapatalk

Selvom jeg elsker panorama så var det stusselige greier på q4. Det lille taket der betaler ikke jeg ekstra for.
Da legger jeg heller 30 tusen i sort taktrekk osv i interiørpakke 7.

AR hud tror jeg er høyst subjektivt og ikke et must.

Matrix må man ikke ha, selvom jeg hadde valgt det selv.

Hengerfeste er det noen som foretrekker.
Privacy vinduer mener jeg er et must, og støydempende vinduer hadde jeg valgt.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: hELgenensøndag 18. april 2021, klokken 16:10
At varmepumpe ikke er standard i Norge er jo bare trist. Den var jo også stivt priset. Er spent på forskjellen i pris på likt utstyrte varianter av denne mot id.4.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Chimpsøndag 18. april 2021, klokken 16:16
Sitat fra: hELgenen på søndag 18. april 2021, klokken 16:10
At varmepumpe ikke er standard i Norge er jo bare trist. Den var jo også stivt priset. Er spent på forskjellen i pris på likt utstyrte varianter av denne mot id.4.

Får en godt utstyrt variant til 650 ca. Synes ikke det er så ille, vw gtx blir neppe en billigbil det heller
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: storeulvmandag 19. april 2021, klokken 07:11
Det er vel ikke helt utenkelig at Audis "standardpakker" etter hvert vil bli endret til markedsspesifikke pakker heller? Det er vel så vidt jeg forstår det som er tilfelle med andre biler, at lanseringsmodellene ofte er tilpasset kontinentale Europa og så kommer det modeller mer tilpasset nordisk klima og preferanser etter hvert?
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: daktarimandag 19. april 2021, klokken 10:16
Sitat fra: storeulv på mandag 19. april 2021, klokken 07:11
Det er vel ikke helt utenkelig at Audis "standardpakker" etter hvert vil bli endret til markedsspesifikke pakker heller? Det er vel så vidt jeg forstår det som er tilfelle med andre biler, at lanseringsmodellene ofte er tilpasset kontinentale Europa og så kommer det modeller mer tilpasset nordisk klima og preferanser etter hvert?
Nei, de pakkene du ser nå er Norges-spesifikke i hovedsak. Det er ingen land i EU som kaller Audien for "Business". Det er det Møller som gjør.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: E-Trondmandag 19. april 2021, klokken 12:56
Sitat fra: Chimp på søndag 18. april 2021, klokken 16:16
Sitat fra: hELgenen på søndag 18. april 2021, klokken 16:10
At varmepumpe ikke er standard i Norge er jo bare trist. Den var jo også stivt priset. Er spent på forskjellen i pris på likt utstyrte varianter av denne mot id.4.

Får en godt utstyrt variant til 650 ca. Synes ikke det er så ille, vw gtx blir neppe en billigbil det heller

Havnet på ca 655 med vinterhjul og hengerfeste.
Med tanke på at Toyota forhandler skulle ha 660  8) for en Rav 4 plug-in-hybrid så var det ikke så gale.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Ledammandag 19. april 2021, klokken 17:01
Ser at Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced starter på 484 kkr. Må man legge på 150-200 kkr i utstyr før det blir Premium? Eller er det premium bare det heter Audi. Tenkte kanskje at premium innehold en del utstyr som default.



 
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: turfsurfmandag 19. april 2021, klokken 17:07
Sitat fra: Ledam på mandag 19. april 2021, klokken 17:01
Tenkte kanskje at premium innehold en del utstyr som default.

Ganske vanlig feilslutning. Premium biler er vanligvis ganske spartansk utstyrt i utgangspunktet. Så kan man konfigurere opp bilen så man får den akkurat slik man vil. Premium merkene har også gjerne bedre materialkvalitet og flere tilvalg.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: daktarimandag 19. april 2021, klokken 17:32
Ja, amerikanerne sier vel gjerne "at a premium" som betyr "med påslag". Så i praksis er det nok det de mener! ;-D

Men spøk til side "premium" er litt oppskrytt og kan variere veldig. En ribba E40 vil ikke være mye premium i mine øyne.
Forskjellen mellom bilene nå er også mindre enn tidligere, f.eks rundt 2005 når alle biler var utelukkende hardplast innvendig mens premium hadde mykplast.

Uansett har vi kommet dit at elbilvalg nå er mer om følelser enn det praktiske, og det er en bra ting!
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Ledamtirsdag 20. april 2021, klokken 10:30
Så Premium handler mest om markedsføring. De ønsker å innbille kjøper at han tilhører en eksklusiv gruppe ved å betale mer for samme bilen. Min forrige bil var en Audi. Nå kjører jeg Skoda. Forskjellen er at på Skoda var alt utstyret på plass, mens på Audi måtte jeg krysse av på en uendelig lang liste først. Den største forskjellen i bruk var at på Audi måtte jeg bruke mobilitetsgarantien og taue inn bilen en del ganger. På Skoda fyller jeg bare drivstoff og spylervæske.

Ser nå på ID.4, Enyaq og Q4. Bilen passer bra i størrelse. Det eneste må ha er firhjulstrekk. For Enyaq iV80x er det bare å velge farge og krysse av for hengerfeste. For ID4. er det en del ferdigkonfigurerte modeller å velge mellom. Mens for Premium Q4 starter du på en ikke-Premium bil og krysser av på den uendelig lange lista.

Er det ikke rart at de lanserte en versjon av Audi e-tron uten varme i forsetene. Jeg har hatt en del biler i årenes løp. Men uten varme i forsetene kan jeg ikke huske. Må kanskje opp på Premium for å det til?
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Daniel_0007tirsdag 20. april 2021, klokken 10:53
Sitat fra: Ledam på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:30
Så Premium handler mest om markedsføring. De ønsker å innbille kjøper at han tilhører en eksklusiv gruppe ved å betale mer for samme bilen. Min forrige bil var en Audi. Nå kjører jeg Skoda. Forskjellen er at på Skoda var alt utstyret på plass, mens på Audi måtte jeg krysse av på en uendelig lang liste først. Den største forskjellen i bruk var at på Audi måtte jeg bruke mobilitetsgarantien og taue inn bilen en del ganger. På Skoda fyller jeg bare drivstoff og spylervæske.

Ser nå på ID.4, Enyaq og Q4. Bilen passer bra i størrelse. Det eneste må ha er firhjulstrekk. For Enyaq iV80x er det bare å velge farge og krysse av for hengerfeste. For ID4. er det en del ferdigkonfigurerte modeller å velge mellom. Mens for Premium Q4 starter du på en ikke-Premium bil og krysser av på den uendelig lange lista.

Er det ikke rart at de lanserte en versjon av Audi e-tron uten varme i forsetene. Jeg har hatt en del biler i årenes løp. Men uten varme i forsetene kan jeg ikke huske. Må kanskje opp på Premium for å det til?

Vel før elbilene kom så var skoda som regel en generasjon bak audi, altså når begge kom med ny modell så hadde skoda som regel gamle versjon av motor samt infotainment og audi fikk det nyeste og mest moderne.
Men ja jeg tipper hvis det hadde vært lov så hadde nok audi solgt biler uten side speil og  ;D
Fordelen med audi at man kan skreddersy bilen slik man sjøl vil i motsetning til id4 hvor du må kjøpe pakker for å få ting man vil ha som ryggekamera, litt snodig at skoda har lagt seg i midten nå, hadde nesten forventet at skoda fikk ferdig pakkene og id4 kunne skreddersys litt.
Folk driver å klager på at alle tesla er så like, få valg av farger og 2 valg av interiør, hos bmw kan man vel til og med bestille spesial lakk hvis man ikke vil ha de som er tilgjengelig
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: elektrotirsdag 20. april 2021, klokken 11:06
Sitat fra: Ledam på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:30
Så Premium handler mest om markedsføring. De ønsker å innbille kjøper at han tilhører en eksklusiv gruppe ved å betale mer for samme bilen. Min forrige bil var en Audi. Nå kjører jeg Skoda. Forskjellen er at på Skoda var alt utstyret på plass, mens på Audi måtte jeg krysse av på en uendelig lang liste først. Den største forskjellen i bruk var at på Audi måtte jeg bruke mobilitetsgarantien og taue inn bilen en del ganger. På Skoda fyller jeg bare drivstoff og spylervæske.

Ser nå på ID.4, Enyaq og Q4. Bilen passer bra i størrelse. Det eneste må ha er firhjulstrekk. For Enyaq iV80x er det bare å velge farge og krysse av for hengerfeste. For ID4. er det en del ferdigkonfigurerte modeller å velge mellom. Mens for Premium Q4 starter du på en ikke-Premium bil og krysser av på den uendelig lange lista.

Er det ikke rart at de lanserte en versjon av Audi e-tron uten varme i forsetene. Jeg har hatt en del biler i årenes løp. Men uten varme i forsetene kan jeg ikke huske. Må kanskje opp på Premium for å det til?

Nei, Premium handler også om komfort, støydemping, kjøreegenskaper, opplevd kvalitet. Samt tilgang til mer utstyr, nyere teknologi og i mange tilfeller høyere ytelse. Ja, forskjellene isolert sett er små men totalen gir en annen opplevelse. Det er utvilsomt. Det vet alle som har fått oppgradert fra en Skoda, Seat eller VW til en tilsvarende Audi leiebil. Men ikke alle er villige til å betale for det. Det er helt greit. :) Paraply integrert i døren og setevarme som stanard veier imdilertid ikke opp for gjennomgående billigere materialer, mer hjulstøy og (litt) dårligere fjæringskomfort og kjørefølelese. Selv om Skoda kanskje vinner prisen for mest for pengene i dette selskapet.

Så skal jeg være den første til å si meg enig i at prismodellen til Audi, BMW mf. er uoversiktlig, det er tross alt derfor jeg startet denne tråden. Og alltid på mystisk sett ender opp i en mye dyrere bil enn man først hadde håpet, etter at man har brukt mye tid på å fordype seg i alle mulighetene. En god/bedre/best løsning uten så mange andre opsjoner enn hengerfeste og vinterhjul hadde på mange måter vært å foretrekke. På den annen side slipper man å betale for ting man ikke verdsetter og kan få en bil som er mer unik.

Synes man det hele er noe forbaska lureri er man antakelig ikke i målgruppen. Er man i tvil er det antakelig en god idé å prøvekjøre.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: daktaritirsdag 20. april 2021, klokken 11:12
Vanligvis kan man velge mer utstyr på en Audi enn en Skoda. Mer fancy teppe i bagasjerommet etc. Akkurat med Q4 er dette litt uklart. Det blir uansett ikke premium for meg hvis ikke man har de kule premium-greiene som super-justerbare el-seter, fancy AC, 360-kameraer, ekte skinn på dashboard etc. Men Audi er smarte, de selger mange ribba biler, omtrent som en leiebil i syden som folk tror er premium, til de som vil ha imaget og merkevaren Audi.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Øyvind.htirsdag 20. april 2021, klokken 11:44
Sitat fra: elektro på tirsdag 20. april 2021, klokken 11:06
Nei, Premium handler også om komfort, støydemping, kjøreegenskaper, opplevd kvalitet. Samt tilgang til mer utstyr, nyere teknologi og i mange tilfeller høyere ytelse. Ja, forskjellene isolert sett er små men totalen gir en annen opplevelse. Det er utvilsomt. Det vet alle som har fått oppgradert fra en Skoda, Seat eller VW til en tilsvarende Audi leiebil.

Akkurat leiebil er ikke så god illustrasjon. Leiebilselskapene kjøper ofte biler som er ganske skrapa for utstyr. Når du sitter i en helt skrapa Audi med stoffseter kan en få mer premium-følelse i rimeligere merker med mer utstyr. 

Basert på utstyrsvalg er det ikke noe problem å få en bil til å oppleves kjip eller lekker (gjelder flere merker).
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: hELgenentirsdag 20. april 2021, klokken 12:42
Sitat fra: elektro på tirsdag 20. april 2021, klokken 11:06
Nei, Premium handler også om komfort, støydemping, kjøreegenskaper, opplevd kvalitet. Samt tilgang til mer utstyr, nyere teknologi og i mange tilfeller høyere ytelse. Ja, forskjellene isolert sett er små men totalen gir en annen opplevelse. Det er utvilsomt.

Jeg sliter iblant med dette - har hatt premium med alt og ikke premium med alt - og det er store forskjeller der ute avhengig av merke. Men det snodige er at fruen her alltid klarer å skille klinten fra hveten - hun ser med en gang hva som er premium og hva som ikke er det.  En annen ting som forundrer meg er denne nybillukta i biler - hvert merke har sin egen lukt og for enkelte merker har den vært omtrent lik i årevis. Jeg satt meg inn i en ny ID.4 her for litt siden og fikk med en gang dejavu på lukta fra tidligere tider - og jeg har ikke kjørt VW siden starten på 2000 tallet en gang, men kjente det igjen med en eneste gang. Nå står Q4 kanskje for tur og da lurer jeg på om jeg får oppleve nok en Dejavu på luktfronten.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Ledamtirsdag 20. april 2021, klokken 22:36
Det er ikke nytt med elbil at alle fabrikken i Volkswagen-gruppen lager sine "versjoner" basert på en ny plattform fra gruppen. Slik var det når Volkswagen-gruppen kom med en ny generasjon Golf. Hvorfor skulle de henge igjen med gammel teknologi i noen fabrikker? Ny teknologi er ikke bare bedre, men også billigere å produsere. Du tenker på Polski-Fiat der de kjøpte opp en gammel fabrikk, flyttet den til Øst-Europa og ikke hadde noen egen utvikling. Tror ikke at Volkswagen gruppen tenker slik. Hva har de å tjene på det?

Hvis du ser på ID.4 og Enyaq så er de veldig like. De sikter seg inn på hvermansen markedet. Mens Audi vil gjøre sine vinklinger inn mot det såkalte Premium markedet. 

Mitt poeng med diskusjon om Premium er at det må være et minimum av utstyr i en bil som skal kalle seg Premium. F. eks. varme i forsetene. Tror du at det er noen som kjøper en Q4 Quattro uten varmepumpe? Hvorfor skal det være tilvalg hvis det ikke er noe å velge mellom. Får du Enyaq iV80X eller ID.4 GTX uten varmepumpe? I Audi får du normalseter og så kan du gjøre tilvalg på sportsseter. Men du kan ikke kjøpe bilen uten seter. 
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: elektroonsdag 21. april 2021, klokken 10:52
I alle fall, jeg brettet opp armene og fant ut av hva som var inkludert i Business Plus. Takk for svar rundt det, @calefranco og dere andre. Det er egentlig ikke mye som er inkludert og det står nå ganske tydelig på https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/q4-e-tron/q4-e-tron/kampanjemodeller.html

Det er Komfortpakke, Funksjonspakke 1, Smartphonepakke, Assistentpakke Plus, MMI Navigasjon Plus, samt Metallic lakk, Fjernlysassistent og Tilhengerfeste.

Da jeg spec'et opp bilen som jeg ville hatt den, men så rimelig som mulig, havnet jeg på kr. 699.000. Det er uten noe S-line interiør/eksteriør og uten både panorama glasstak, understell med demperregulering, sort optikk, ambiente belysning plus, oppvarmet frontrute mm. Dette er også kun med 19" sommer og vinterhjul. Sikkert mulig å få en bil til 650' men da begynner den å mangle litt, spør du meg. Man kan selvfølgelig også sikkert kjøpe andre vinterhjul enn pakken til 28.000 som inkluderer div. dill, men jeg vil ha originale, så hvor mye er det å spare.. Jeg har i dette oppsettet valgt interiørpakke 5, m. sportsseter og komfortpakke plus for å få dem el. justerbare m. minne.

NB! Usikker på om mitt regnestykke, når jeg tar en pakke f.eks. Navigasjon Pro og trekker fra prisen på Plus, blir riktig.. Snakker man med en selger kan han/hun kanskje tweake litt på dette og gi noe rabatt, altså. Men at en godt utstyrt bil koster 650-700' er jeg ganske sikker på. Fullspekket med feite felger osv. nærmere 800'.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: nybil321onsdag 21. april 2021, klokken 12:45
Hei

Knotet med dette i går for å lande på en grei halvdyr bil. Hva går man glipp av med en slik sammensetning?

Antagelsen for å droppe MMI Plus er at med apple carplay er hardwaren langt bedre enn i bilen.

- Business Quattro 50 - 528 400
- Kontrastlakk/Hellakk - 2 870
- Assistent system pro (360 kamera) - 5 720
- Verktøy med dekkreppsett - 590
- Akustikkglass - 1 380
- Forb hengerfeste - 1 960
- Hengerfeste - 10 890
- Varmepumpe - 11 340
- Bagasjeromsmatte - 1 190
- Interiørpakke 1 - 23 920
- 19" lamina vinterdekk (er vel mulig å slippe dillet for en rabatt) - 28 990
= 617 250

-----
Så kommer alt nice to have på toppen....
- Sidekollisjonsputer 4 130
- Oppvarmet ratt 2 070
- Sotede ruter bak 4 580
- Matrix 12 940
- MMI plus 22 840
- Elektriske førersete 4 410
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: hELgenenonsdag 21. april 2021, klokken 13:29
Ser det drar seg til ja - med panorama glasstak så havner en fort på 650k ser jeg.
Trodde det skulle la seg gjøre å komme under 600k, men det er så mye som ikke følger med at det skal holde hardt. Jeg ville ha hengerfeste+soltak og elektriske seter. Men da må en velge pakke ditt og datt og før du vet ordet er du oppe på 650k++. Dette er kanskje typisk Audi - mange år siden jeg var kunde der og det var kanskje en av grunnene - at man måtte krysse av så hinsides mye. Men det er vel dette Audi lever av - tilvalgene
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Chimpsøndag 09. mai 2021, klokken 10:27
Sitat fra: Chimp på søndag 18. april 2021, klokken 16:16
Sitat fra: hELgenen på søndag 18. april 2021, klokken 16:10
At varmepumpe ikke er standard i Norge er jo bare trist. Den var jo også stivt priset. Er spent på forskjellen i pris på likt utstyrte varianter av denne mot id.4.

Får en godt utstyrt variant til 650 ca. Synes ikke det er så ille, vw gtx blir neppe en billigbil det heller

Her bomma jeg. 650 på gtx er det ikke engang mulig å bruke. Var vel 589 med alt inkl hvis jeg ikke husker feil.
Over 100 000 i forskjell på relativt lik spec. Audi får godt betalt for at de lager en penere bil med penere interiør :)
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: e-Stigsøndag 09. mai 2021, klokken 20:19
Sitat fra: Chimp på søndag 09. mai 2021, klokken 10:27
Sitat fra: Chimp på søndag 18. april 2021, klokken 16:16
Sitat fra: hELgenen på søndag 18. april 2021, klokken 16:10At varmepumpe ikke er standard i Norge er jo bare trist. Den var jo også stivt priset. Er spent på forskjellen i pris på likt utstyrte varianter av denne mot id.4.
Får en godt utstyrt variant til 650 ca. Synes ikke det er så ille, vw gtx blir neppe en billigbil det heller
Her bomma jeg. Var vel 589 med alt inkl hvis jeg ikke husker feil.
Over 100 000 i forskjell på relativt lik spec. Audi får godt betalt for at de lager en penere bil med penere interiør :)

Det er akkurat det. Ut fra bildene ser Q4 rett og slett mye bedre ut.

Den ser faktisk så mye penere ut at jeg vurderer å legge quattroen på hylla og bestille Q4 med bakhjulsdrift for å få budsjettet til å gå opp.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: daktarimandag 10. mai 2021, klokken 10:23
eller vente 6 måneder+ og bruktimportere med mellom €6-10.000,- miljørabatt.(+fradrag av tysk mva. samt vanlige tyske rabatter) Det finnes sikkert importforhandlere som har kontakter som kan kjøpe bil nå for lagring og eksport om 6 måneder.
Tittel: Sv: Hva mangler Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus?
Skrevet av: Trond.mmandag 10. mai 2021, klokken 11:47
6 mnd. er ikke så lenge når man tenker på at ID4 som jeg hentet «ny» i påsken var produsert i uke 42, 2020 😮