Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: Motorwatt på mandag 22. mars 2021, klokken 11:32
. https://electrek.co/2021/03/22/tesla-v11-software-leaks-refreshed-model-s-test-vehicle/
(https://i1.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/03/Tesla-v11-leak-hero-e1616407526745.jpg?w=2000&quality=82&strip=all&ssl=1)
(https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/03/Tesla-v11-leak-2.jpg?quality=82&strip=all&w=768)
(https://i0.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/03/Tesla-v11-leak-5.jpg?strip=info&w=2000&ssl=1)
(https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/03/Tesla-v11-leak-6.jpg?resize=2048,1285)
Her er innleggene bildene kommer fra - inkl video:
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/mai2e2/new_model_s_refresh_os/ (https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/mai2e2/new_model_s_refresh_os/)
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/mah9sl/i_spotted_the_new_model_s_got_to_sit_inside/ (https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/mah9sl/i_spotted_the_new_model_s_got_to_sit_inside/)
"Media on drive" er den ny eller er det noe jeg kan deaktivere i dagens utgave også?
Synes ikke dette så noe særlig ut.
Mindre bil, mer nettbrett...
Det jeg savner på Model 3 er en knapperad med store virtuelle knapper som gir meg tilgang til både vindusviskerkontroll, lys, setevarme foran og bak, lufteanlegg etc uten å måtte gå inn i undermenyer. Hvis folk synes det blir for mye visuelt støy kan man ha en "minimalist mode" som var valgfritt.
På 3ern vil jo "hurtigtaster" skjule både navi og stereo, selv om det er plass til alt sammen på skjermen. Ser ikke helt ut som de løser dette på v11.
At den nye Sen kan tilte skjermen er veldig bra - det er også et savn på 3ern.
Det som hadde vært genialt er hvis man kunne sette opp flere skjermer som man kunne veksle mellom. Mer enn 99% av tiden har jeg ikke bruk for navigasjon, eller kart i det hele tatt. Men en skjerm med store knapper for klima, viskere, speil osv hadde vært veldig greit å ha.
Jeg ville ha vært fornøyd om jeg bare kunne gått tilbake til versjonen vi hadde før jul...... Ryggekameraskjerm er jo blitt så liten at det er trafikkfarlig.
«Kjøredelen» er jo altfor stor og har omtrent ingen info bortsett fra et større bilde av bilen
Håper det blir valgfritt å se «biler, felt og skilt» osv selvom Model 3 trenger mer info på venstresiden enn S og X.
Håper også det ikke blir rotete med hva som ser ut som masse valgfrie flytende vinduer. Men enig i at det ikke alltid er kart som bør være i sentrum. I så fall gjerne bytte mellom flere forhåndsdefinerte skjermer som nevnt over.
Overraskende med skygger rundt vinduene når knapper og kontroller blir flatere og enda mer minimalistisk ellers. Virker som unødvendig dødplass mellom og rundt de forskjellige vinduene også.
Drømmer om at BerlYn kommer med 15 tommer og ny mcu.... Den burde strengt tatt gjøre det, kjedelig og litt uTeslaisk å kjøpe bil til halv million med det du vet er utdatert infotainment. (Eller sånn det var å kjøpe ny bil generelt hos alle merker for noen år siden)
Ref. "Knapper". Det er en vanesak, men det er ganske smidig å styre en del funksjoner med stemmen, ref. setevarme, klima, navi, kamera osv. Synes det har fungert godt en stund nå.
Lamborghini har skjønt hvordan det skal gjøres:
(https://www.cdn.tv2.no/images/13909837.jpg?imageId=13909837&x=0&y=0&cropw=99.90574929312&croph=100&width=1060&height=597&compression=92)
(https://shared.cdn.smp.schibsted.com/v2/images/7587c3fd-447d-40a0-939b-c0a874c2f07b?fit=crop&format=webp&h=800&w=1600&s=2637bddfba9bb5ba1bff25a0f91472e0d1d6c47c)
Sitat fra: Motorwatt på mandag 05. april 2021, klokken 15:27
Lamborghini har skjønt hvordan det skal gjøres:
Helt uenig, jeg syns Teslaen ser hundre ganger bedre ut og med tilvenning tror jeg også det vil oppleves mye bedre.
Det var ironi, da...
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 06. april 2021, klokken 08:44
Det var ironi, da...
Egentlig godt du oppklarte, for jeg ble målløs og visste ikke hvor jeg skulle starte eller om jeg i det hele tatt skulle gidde i så «ekstreme tilfeller» Supersportsbildesignere bør i det hele tatt tatt åpne øynene og oppdatere seg, men kundene deres har vel samme glorete, dårlige stil så.
Kunne vel kanskje ha regnet med en slik reaksjon siden jeg har et ambivalent forhold til Tesla, men innser faktisk i blant at de har flere gode sider også :D. Synes fremdeles at TMS har det lekreste eksteriør-designet til tross for sin alderdom. Nytt interiør løfter hele bilen tilbake til nåtiden.
Foretrekker rattet i Lambo'en, men resten av kaoset kan jeg klare meg uten. :)
Det er en Lambo Urus som egentlig er en Q7. Du kjenner igjen skjermene fra Audi e-tron.
Mange supersportbiler vil forsøke å være veldig racing. Synes ikke Urus er så vellykket uansett.
Det blir interessant å se om ny S/X interiør vil oppleves kjedelig ganske raskt. Merker selv jeg er ambivalent. Pent men intetsigende; ikke sport, ikke luksus, ikke kul design, kun moderat tech (alle har en stor skjerm nå)
Jeg liker løsningen for telefonlading de har rappet fra 3ern. Den midtkonsollen er classy og smart på min.
Lambo er rimelig ytterkant designmessig, det er liksom motpolen til Porsche. Dingser og vinger og greier overalt både innvendig og utvendig. VAG dekker vel inn de fleste kundegrupper.
I gamledager derimot! Nå høres jeg ut som faren min men, Lambo var mer på ballen på 70-80-tallet med Countach f.eks. Cybertruck er jo nærmest som om man har tatt en elastisk Countach og dratt den opp etter taket, lagt plan midt i bakenden der motoren var, samt fjernet alt av unødvendige luftinntak. Vel, det var kanskje å *strekke* det Interiøret var ihvertfall også mer spartant og praktisk enn alt dillet, overlappende ulike materialer og metallfargede plasten produsenter bruker i dag, selvom de da måtte ha små visere og klokker for mye og et minimum av lamper. Litt sånn som Bollingers EV SUV retro-etterligner i sitt interiør.
Begynner å bli off-topic dette gitt Når kommer den forbannede V11 da?!
V11 skal få bedre automatiske viskere
Men vi får allikevel ikke Waypoints
(https://www.teslarati.com/wp-content/uploads/2020/09/tesla-musk-confirms-waypoints-tweet.png)
Sitat fra: Motorwatt på søndag 11. april 2021, klokken 12:04
Men vi får allikevel ikke Waypoints
«haha» ...? Misforstår han? Vet han har sagt han tror bilens navigasjon klarer seg uten, men skulle visst tidligere se på det, for det er et rimelig elementært behov i forhold til å sette opp og planlegge en rute. Skal man innom et sted før et annet må man sjekke total tid og avstand i andre løsninger i dag. Som ABRP viser har det betydelig påvirkning på hvor og hvordan man burde lade på veien (om det er nødvendig).
Om ikke Tesla saumfarer alt av epost, meldinger, sosiale media, søk, og analyserer samtaler som foregår i bilen i fremtiden, ser jeg ikke helt hvordan de «automatisk» skal klare å løse dette.