Sitat fra: Lepet65 på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:12
Og har du ikke bestilt ennå og tror du får den nesten samtidig som de som bestilte når det ble åpnet for det.
Sitat fra: kodax på fredag 05. februar 2021, klokken 21:12Omtrent samme risikoprofil
Det er jaggu bedre enn bitcoin..
Sitat fra: REN-BIL på fredag 05. februar 2021, klokken 20:50
Fun fact: dersom jeg hadde kjøpt Tesla aksjer i stedet for forskuddsbetalingen på 15.000 kr for snart 2år siden, så hadde jeg sittet med 225.000 kr i hånda nå. Damn...
Sitat fra: beyma på fredag 12. februar 2021, klokken 11:09Har du fått beskjed om at den kommer til sommeren, eller har du lest at produksjonen er forventet å starte i midten av 2021?
Jeg bestilte min desember 2019 og håper at den kommer til sommeren. Er det jeg har fått beskjed om ihvertfall...
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. februar 2021, klokken 12:17
Om Tesla holder fast ved at alle Y i Europa skal komme fra Berlin og ikke USA/Kina blir det nok ikke noen Y i Norge før godt utpå høsten. Kanskje tidlig vinter.
For å sikre seg kundene på ventelisten burde de nok shippe fra USA til de som vil ha bilen kjapt, og heller la de som gambler på et bedre produkt fra Tyskland vente til den fabrikken er klar.
Sitat fra: turfsurf på fredag 12. februar 2021, klokken 13:01Jeg kan for så vidt se poenget om de produserer alt hva de makter av Model Y i USA, uten mulighet til å oppskalere ytterligere.
Jeg tror at så lenge Tesla klarer å selge det de kan lage av TMY er det ikke mye vits i å shippe til Europa.
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 12. februar 2021, klokken 12:52Slettet min egen post der jeg nevnte Plaid og Plaid+, mtp forskjellige batterier. Tenkte lite/dårlig eller litt for fort ::) Jeg har jo vært enig at model Y blir produsert med de nye batteriene :-[ Pga logistikken. Men det er jammen ikke lett å vite hva som skjer, synes jeg.Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. februar 2021, klokken 12:17
Om Tesla holder fast ved at alle Y i Europa skal komme fra Berlin og ikke USA/Kina blir det nok ikke noen Y i Norge før godt utpå høsten. Kanskje tidlig vinter.
For å sikre seg kundene på ventelisten burde de nok shippe fra USA til de som vil ha bilen kjapt, og heller la de som gambler på et bedre produkt fra Tyskland vente til den fabrikken er klar.
De ønsker vel å unngå å lage en egen europamodell i USA. Det er jo en del tilpasninger som må til. Men tror det hadde vært en bedre løsning for Tesla enn å begynne å lage Model Y i Berlin med «gamle» batterier og så bytte over til «nye».
Sitat fra: JorEl på fredag 12. februar 2021, klokken 14:30Det er stort sett batteriene og kapasiteten til kjølingen som bestemmer. Ledninger og isolasjon er relativt trivielt.
En annen ting jeg lurer på, er om det egentlig spiller noen rolle om det blir gamle batterier, for de som er opptatt av ladehastighet. Ser for meg at det er tykkelsen på ledninger og kontakter som kanskje er det som teller? De "gamle batteriene" er jo egentlig ikke gamle lenger når de får ny kjemi?
Sitat fra: REN-BIL på fredag 05. februar 2021, klokken 20:50
Fun fact: dersom jeg hadde kjøpt Tesla aksjer i stedet for forskuddsbetalingen på 15.000 kr for snart 2år siden, så hadde jeg sittet med 225.000 kr i hånda nå. Damn...
Sitat fra: Autowinder på fredag 19. februar 2021, klokken 11:09Sitat fra: REN-BIL på fredag 05. februar 2021, klokken 20:50
Fun fact: dersom jeg hadde kjøpt Tesla aksjer i stedet for forskuddsbetalingen på 15.000 kr for snart 2år siden, så hadde jeg sittet med 225.000 kr i hånda nå. Damn...
Burde vel solgt de aksjene da i uke 2/2021 og så putta dem i Bitcoin 😉