Elbilforum.no
Bilmerker => BMW => Emne startet av: JorgenM på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:56
- Over the past several years, both Ford and BMW have invested in Colorado based Solid Power. In a press release dated December 10, the company said it is now producing 20 amp-hour (Ah) multi-layer solid state lithium metal batteries. The 330 Wh/kg, 22-layer cells have higher energy density than any commercially available lithium-ion battery manufactured today according to the company. It says it expects its batteries to exceed 400 Wh/kg by 2022.
Here are some specs for you to consider:
-10° C operation
50% fast charge in 15 minutes at room temperature
Separator thickness as low as 25 microns
https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1787123
Personlig litt skeptisk til dette med kun -10 C, hvis det betyr at batteriet ikke funker eller ikke kan lades? Her jeg bor blir det gjerne ned mot -35 i løpet av en vinter og ofte under -20.
-10 grader går nok greit. Du kan vel fortsatt ikke lade en Tesla med batteritemperatur på -10.
Oki. Jeg har jo hatt Tesla. Så da varmes batteriet opp før ladingen kan starte? Jeg snakker om "garasje-lading"