Elbilforum.no

Bilmerker => Leaf 2010-2017 => Nissan => Lading => Emne startet av: PNR1A på tirsdag 29. desember 2020, klokken 20:07

Tittel: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: PNR1Atirsdag 29. desember 2020, klokken 20:07
Hei hei, har Leaf 30kWh fra 2016 som har 40000 på telleren. Hjemmelading en fas 10A. Hvis min matematikk er riktig jeg skulle få ca 8% ila 1t.

Kom hjem med 26%. Legger ved tre bilder, ved ankomst hjem, etter halv time og etter en time.

Er ikke 23% etter 1t for mye?

Takk for tips og råd.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201229/bec677a29c5836c08967bf36923f40ae.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201229/6fe183b7394612b54ce6510ca2d5bd5b.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201229/19588c24e22ebc65a374738d545e6e00.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: leafnortirsdag 29. desember 2020, klokken 21:24
Mer sannsynlig app er ut så "kjører" enn bilens BMS. Lad til den er full, har jo forstått at det skal ta 7-8 timer.

Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: PNR1Atirsdag 29. desember 2020, klokken 21:47
Takk, lades nå til 100%. Skal også prøve parallelt med Nissan sin app neste gang.

Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: PNR1Atorsdag 31. desember 2020, klokken 16:58
Sitat fra: leafnor på tirsdag 29. desember 2020, klokken 21:24
Mer sannsynlig app er ut så "kjører" enn bilens BMS. Lad til den er full, har jo forstått at det skal ta 7-8 timer.
Fortsatt får mye strøm ila 1t. Forbruket var/er også høyt. På tirsdag brukte 35% på ca 17km, temp 1C og så regn i Oslo.
Verksted til uka :)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201231/09ea95f911947035f58836658f6a019c.jpg)


(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201231/e719b2d6493f21c0c54baae337c4ee7d.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: PNR1Afredag 08. januar 2021, klokken 16:39
Da kom beskjeden fra BnH. En celle må byttes, på garanti.

Kanskje litt tidlig for en bil som ble ikke kjørt for mye, 40K ila 4.5 år.



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: leafnorlørdag 09. januar 2021, klokken 13:00
Sitat fra: PNR1A på fredag 08. januar 2021, klokken 16:39
Da kom beskjeden fra BnH. En celle må byttes, på garanti.

Kanskje litt tidlig for en bil som ble ikke kjørt for mye, 40K ila 4.5 år.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Heldig det skjedde i garantitid. En slik defekt celle roter til en hel del ser det ut til.
Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: PNR1Atirsdag 12. januar 2021, klokken 16:55
Bilen er tilbake. Hvis ikke under garanti, kun deler vil koste ca 30.000kr sa de.
Merkelig nok, de gav oss ingenting skriftlig som de pleier å gjøre etter vanlig årskontroll
Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: Trekkoppbiltorsdag 28. januar 2021, klokken 07:19
Hvor mange kapasitetsbarer hadde bilen?
For 24kwt-batteriene garanterte Nissan å bytte hele batteriet til nytt på kapasitetsgarntien, dersom man kom ned på 8 barerer i garantititida. Det var en ordning Nissan USA innførte med tilbakevirkende kraft for de eldste årgangene, under et forlik. Jeg har inntrykk av at samme ordning kom til Europa etterhvert.

Hvordan fungerer kapasitetsgarantien på 30kwt-batteriet?
Tittel: Sv: Feil med batteri/BMS?
Skrevet av: PNR1Alørdag 27. februar 2021, klokken 06:32
Hadde alle 12 på batteriet hele tida men ladinga gikk for fort, samt forbruk.
Husker ikke når det gjelder 30kWh batteri, tror det var rundt 75%.
Samtidig spurte jeg, for morskyld for innbytte pris. I januar fikk jeg ca 110K (usett bil), i februar ca 80K. Gav opp av å bytte bil, kjører så lite at ingen vits å komme med mer penger for å kjøre 5-10km om dagen