Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model Y => Emne startet av: TeslaK på søndag 01. november 2020, klokken 22:06

Tittel: Long Range vs. Performance
Skrevet av: TeslaKsøndag 01. november 2020, klokken 22:06
Sitter og vurderer Long Range vs. Performance. Kun 55k opp, så begynner å helle mot det.. men hva er den største ulempen med Performance?

- Den leveres med 21". Noen som har fått bekreftet at man kan kjøre på 19"?
- Den er 1" lavere. Blir det for lavt?
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: Jon65søndag 01. november 2020, klokken 22:29
Hvis økonomi har noe betydning så kan du regne med dyrere forsikring og høyere dekkutgifter.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: RJKsøndag 01. november 2020, klokken 23:26
Performance fåes ikke med hengerfeste...


;)
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: turfsurfmandag 02. november 2020, klokken 06:46
Sitat fra: RJK på søndag 01. november 2020, klokken 23:26
Performance fåes ikke med hengerfeste...
Tullpreik...

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201102/e01d33a51e2435eece60d51fe7e9aaef.jpg)
Tittel: Long Range vs. Performance
Skrevet av: turfsurfmandag 02. november 2020, klokken 06:49
Sitat fra: TeslaK på søndag 01. november 2020, klokken 22:06
- Den er 1" lavere. Blir det for lavt?
Er den ikke 1cm lavere bare? Går jo rykter om luftfjæring til TMY, så kan jo håpe det kommer før den selges her.

Ellers er det jo noe kortere rekkevidde om man beholder 21" hjulene. Jeg planlegger å bytte ut mine med 20".

Større risiko for fartsbøter er vel og en ulempe ;)
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: RJKmandag 02. november 2020, klokken 07:06
Sitat fra: turfsurf på mandag 02. november 2020, klokken 06:46
Sitat fra: RJK på søndag 01. november 2020, klokken 23:26
Performance fåes ikke med hengerfeste...
Tullpreik...

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201102/e01d33a51e2435eece60d51fe7e9aaef.jpg)


Sorry, blingset. Det var TM3 man ikke fikk det på. Ser nå at det er mulig å velge i konfiguratoren til TMY.


Og før jeg får ny rettelse på det, ja jeg er klar over at man fikk det i en periode, men ikke på ny TM3P.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: turfsurfmandag 02. november 2020, klokken 07:28
Sitat fra: RJK på mandag 02. november 2020, klokken 07:06
Og før jeg får ny rettelse på det, ja jeg er klar over at man fikk det i en periode, men ikke på ny TM3P.
Kan rette deg på det og jeg  :) Man fikk hengerfeste (begrenset til 500kg) på såkalt base performance (uten 20" og større bremser), men den ble vel bare solgt som inventory i Norge. Kan ikke si jeg husker at TM3 Performance med PuP har vært mulig å få med hengerfeste i det hele tatt.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: TeslaKmandag 02. november 2020, klokken 23:11
Sitat fra: Jon65 på søndag 01. november 2020, klokken 22:29
Hvis økonomi har noe betydning så kan du regne med dyrere forsikring og høyere dekkutgifter.

Sjekket prisforskjellen på Model 3 og det var snakk om noen 100-lapper. Men ja, dekk er nok en god del dyrere - men kan jo evt. bytte til 19/20"?
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: nosi1202tirsdag 03. november 2020, klokken 11:27
Skjønner ikke helt argumentet med dyrere dekk. Greit nok at det er litt dyrere og muligens må byttes litt oftere, men det er ikke noen kjempedimensjon eller spesielt sær dimensjon. Det er liksom ikke der pengene går på en ny bil til 600.000,-.

Når det gjelder forsikring er det grunn til å sjekke litt. Prisene varierer mye. Da jeg sjekket for et drøyt år siden var det vesentlig dyrere med P enn vanlig, nå har samme selskap jekket opp prisen nesten til samme nivå som P. Da fremstår P som billig, relativt sett.   
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: fonbergtirsdag 03. november 2020, klokken 11:55
Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 03. november 2020, klokken 11:27
Skjønner ikke helt argumentet med dyrere dekk. Greit nok at det er litt dyrere og muligens må byttes litt oftere, men det er ikke noen kjempedimensjon eller spesielt sær dimensjon. Det er liksom ikke der pengene går på en ny bil til 600.000,-.

For meg gjør i hvert fall dekkdimensjon P uaktuell, selv om det er en dyr bil vi snakker om. Men dekkpriser er bare en av flere faktorer som gjør at jeg ikke vil ha 21" med 35-profil. Her er noen andre:
-økt støy
-lavere komfort
-økt risiko for felgskader (av felger som er dyrere å erstatte)
-lavere rekkvidde/økt forbruk
-økt sannsynlighet for skjevslitasje
-større belastning på understell
-økt dekkslitasje/hyppigere dekkbytte

Prisdifferansen ved dekkskift kommer vel på 2-3.000,- for fire dekk, så er enig i at akkurat det ikke er all verden.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: tornaldotirsdag 03. november 2020, klokken 13:04
Ser ikke ut til at 19" er noen problem.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-y-performance-induction-wheels-ready-delivery (https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-y-performance-induction-wheels-ready-delivery)
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: turfsurftirsdag 03. november 2020, klokken 15:59
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 03. november 2020, klokken 13:04
Ser ikke ut til at 19" er noen problem.

Det er vel performance uten PuP, altså med mindre bremser. Det er vel ikke det vi får her i Norge, om mønsteret for TM3 følges.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: tornaldotirsdag 03. november 2020, klokken 16:07
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. november 2020, klokken 15:59
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 03. november 2020, klokken 13:04
Ser ikke ut til at 19" er noen problem.

Det er vel performance uten PuP, altså med mindre bremser. Det er vel ikke det vi får her i Norge, om mønsteret for TM3 følges.

Her ser det vel ut som det er bil med performance bremser?

https://teslanorth.com/2020/08/19/will-tesla-model-y-19-gemini-wheels-fit-performance-model-y/ (https://teslanorth.com/2020/08/19/will-tesla-model-y-19-gemini-wheels-fit-performance-model-y/)
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: Osmundtirsdag 03. november 2020, klokken 16:28
Sitter også med dette dilemmaet og har endret på ordren min litt for mange ganger. For min del gir hjulvalg hvilken farge jeg velger. Jeg synes performance ser bra ut i hvit mens long range krevere en annen farge. Differansen i kost blir dermed enda mindre. Jeg digger de røde bremsekalipperne, mørke felger og karbonfiber spoileren på hvit Y. Dette er argumenter nesten gode nok for å velge performance.

Så langt ligger valget mitt på en grå long range med standard felg. Eneste problemet jeg har med performance er hjulene. Det byr meg imot å kjøpe en bil med hjul jeg ikke tenker å bruke. Jeg kan med sikkerhet si at jeg ville ha ødelagt performance felgene, og da blir prisdifferansen en helt annen. Regner med at valget mitt kommer til å stå seg.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: turfsurftirsdag 03. november 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Osmund på tirsdag 03. november 2020, klokken 16:28

Så langt ligger valget mitt på en grå long range med standard felg. Eneste problemet jeg har med performance er hjulene. Det byr meg imot å kjøpe en bil med hjul jeg ikke tenker å bruke. Jeg kan med sikkerhet si at jeg ville ha ødelagt performance felgene, og da blir prisdifferansen en helt annen. Regner med at valget mitt kommer til å stå seg.
Det er jo bare å selge überturbine hjulene. Eller bytte de mot 20". Sikkert noen som ønsker det.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: TeslaKtirsdag 03. november 2020, klokken 17:38
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. november 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Osmund på tirsdag 03. november 2020, klokken 16:28

Så langt ligger valget mitt på en grå long range med standard felg. Eneste problemet jeg har med performance er hjulene. Det byr meg imot å kjøpe en bil med hjul jeg ikke tenker å bruke. Jeg kan med sikkerhet si at jeg ville ha ødelagt performance felgene, og da blir prisdifferansen en helt annen. Regner med at valget mitt kommer til å stå seg.
Det er jo bare å selge überturbine hjulene. Eller bytte de mot 20". Sikkert noen som ønsker det.

Sikker? Ringte Tesla og de sa bare at det var 21" på Performance. På m3 kan man jo velge 20", så burde gå
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: ToWalkOrDrivetirsdag 03. november 2020, klokken 17:56
Sitat fra: TeslaK på tirsdag 03. november 2020, klokken 17:38
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. november 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Osmund på tirsdag 03. november 2020, klokken 16:28

Så langt ligger valget mitt på en grå long range med standard felg. Eneste problemet jeg har med performance er hjulene. Det byr meg imot å kjøpe en bil med hjul jeg ikke tenker å bruke. Jeg kan med sikkerhet si at jeg ville ha ødelagt performance felgene, og da blir prisdifferansen en helt annen. Regner med at valget mitt kommer til å stå seg.
Det er jo bare å selge überturbine hjulene. Eller bytte de mot 20". Sikkert noen som ønsker det.

Sikker? Ringte Tesla og de sa bare at det var 21" på Performance. På m3 kan man jo velge 20", så burde gå

På Model Y har en 35-profil på 21"
På Model 3 har en 35-profil på 20"
Alt er 1 tomme større på Model Y
På Model 3 selger Tesla kun 20" på Performance.
På Model Y selger Tesla kun 21" på Performance.
På Model 3 kan du likevel kjøpe ned i 18" til Performance fra vanlige hjul/dekkforhandlere, spesialtilpasset Model 3 Performance. Vil nok på tilsvarende måte bli gjort tilgjengelig mindre hjul til Model Y Performance.

Jeg kjører forøvrig 18" vinterhjul på min M3 Performance. Ekstra gøy på Track Mode - Drifting  :)
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: TeslaKtirsdag 03. november 2020, klokken 19:21
Hvis man skal kjøre på 21" er utvalget i dekk tynt ser jeg.. fins f.eks. ikke piggdekk i den dimensjonen på byttdekk.no.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: Osmundtirsdag 03. november 2020, klokken 19:55
Sitat fra: TeslaK på tirsdag 03. november 2020, klokken 17:38
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. november 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Osmund på tirsdag 03. november 2020, klokken 16:28

Så langt ligger valget mitt på en grå long range med standard felg. Eneste problemet jeg har med performance er hjulene. Det byr meg imot å kjøpe en bil med hjul jeg ikke tenker å bruke. Jeg kan med sikkerhet si at jeg ville ha ødelagt performance felgene, og da blir prisdifferansen en helt annen. Regner med at valget mitt kommer til å stå seg.
Det er jo bare å selge überturbine hjulene. Eller bytte de mot 20". Sikkert noen som ønsker det.

Sikker? Ringte Tesla og de sa bare at det var 21" på Performance. På m3 kan man jo velge 20", så burde gå

Det er uansett mulig å bytte til tsportline 19 tommer, og garantert et marked for 21 tommerene etter at folk har kjør i stykker de de har. Men har ikke sett for meg noen karriere som dekkselger 😂
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: overskyettirsdag 03. november 2020, klokken 19:57
Prisen er jo ca den samme, men personlig bestilte jeg Long Range pga 21" og lavere bakkeklaring på performance. Med 21" skal du være veldig nøye med å kjøre slalom mellom alle småhull i veien.

Legger du boost på long range, så får du likevel 0-100 på 4.4 ish, som jo er greit nok IMHO. Hadde performance hatt store karbonikeramiske bremser ala Taycan osv, så hadde valget vært vanskeligere for meg personlig.

Er ikke noe fasitsvar på dette. Har du lyst på Performance, kjøper du performance, du merker jo knapt forskjellen på månedsutgiftene, bortsett fra når du bytter dekk?

Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: ToWalkOrDrivetirsdag 03. november 2020, klokken 20:18
Sitat fra: overskyet på tirsdag 03. november 2020, klokken 19:57
Prisen er jo ca den samme, men personlig bestilte jeg Long Range pga 21" og lavere bakkeklaring på performance. Med 21" skal du være veldig nøye med å kjøre slalom mellom alle småhull i veien.

Legger du boost på long range, så får du likevel 0-100 på 4.4 ish, som jo er greit nok IMHO. Hadde performance hatt store karbonikeramiske bremser ala Taycan osv, så hadde valget vært vanskeligere for meg personlig.

Er ikke noe fasitsvar på dette. Har du lyst på Performance, kjøper du performance, du merker jo knapt forskjellen på månedsutgiftene, bortsett fra når du bytter dekk?

Synes det ser dritkult ut med Performance-bremsene på M3, og de bremser sykt godt og. Mens ser best ut på antrasitt-felger synes jeg, og ikke så poppende på sølv:
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: Ampéresontirsdag 03. november 2020, klokken 20:25
For noen er mest mulig hest for pengene viktig, røske godt når man trykker på wattpedalen. Jeg tenkte at dette mest sannsynlig blir siste gang jeg kjøper bil med de økonomiske fordelene vi har til og med 2021. Og da strekker jeg meg så langt det går for å få mest mulig for pengene. Ser for meg at en Tesla Model Y blir betraktelig dyrere når avgifter legges til. Selv har jeg bestilt TMY Performance, rød og FSD. Hadde TMS hatt mulighet for hengerfeste ville jeg aldri byttet, liker store sedaner best.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: overskyettirsdag 03. november 2020, klokken 21:15
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 03. november 2020, klokken 20:18
Sitat fra: overskyet på tirsdag 03. november 2020, klokken 19:57
Prisen er jo ca den samme, men personlig bestilte jeg Long Range pga 21" og lavere bakkeklaring på performance. Med 21" skal du være veldig nøye med å kjøre slalom mellom alle småhull i veien.

Legger du boost på long range, så får du likevel 0-100 på 4.4 ish, som jo er greit nok IMHO. Hadde performance hatt store karbonikeramiske bremser ala Taycan osv, så hadde valget vært vanskeligere for meg personlig.

Er ikke noe fasitsvar på dette. Har du lyst på Performance, kjøper du performance, du merker jo knapt forskjellen på månedsutgiftene, bortsett fra når du bytter dekk?

Synes det ser dritkult ut med Performance-bremsene på M3, og de bremser sykt godt og. Mens ser best ut på antrasitt-felger synes jeg, og ikke så poppende på sølv:

De ser kule ut, men alle videoer jeg ser hvor bilen kjøres hardt, så går bremsene varme. Synes egentlig den burde hatt karbonkeramiske bremser, som det nesten er umulig å kjøre for hardt. Tross alt en performance version :)
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: ToWalkOrDrivetirsdag 03. november 2020, klokken 23:26
Sitat fra: overskyet på tirsdag 03. november 2020, klokken 21:15
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 03. november 2020, klokken 20:18
Sitat fra: overskyet på tirsdag 03. november 2020, klokken 19:57
Prisen er jo ca den samme, men personlig bestilte jeg Long Range pga 21" og lavere bakkeklaring på performance. Med 21" skal du være veldig nøye med å kjøre slalom mellom alle småhull i veien.

Legger du boost på long range, så får du likevel 0-100 på 4.4 ish, som jo er greit nok IMHO. Hadde performance hatt store karbonikeramiske bremser ala Taycan osv, så hadde valget vært vanskeligere for meg personlig.

Er ikke noe fasitsvar på dette. Har du lyst på Performance, kjøper du performance, du merker jo knapt forskjellen på månedsutgiftene, bortsett fra når du bytter dekk?

Synes det ser dritkult ut med Performance-bremsene på M3, og de bremser sykt godt og. Mens ser best ut på antrasitt-felger synes jeg, og ikke så poppende på sølv:

De ser kule ut, men alle videoer jeg ser hvor bilen kjøres hardt, så går bremsene varme. Synes egentlig den burde hatt karbonkeramiske bremser, som det nesten er umulig å kjøre for hardt. Tross alt en performance version :)

Ja, da kjører de ganske hardt på bane ganske lenge. De som vil kjøre lenge på bane bør visst særlig skifte ut bremsevæske, men og noen klosser. Men de klossene er visst ikke så kjekke å kjøre rundt med til vanlig....og hvis en virkelig vil presse rundetider opp mot banerekorder bør en og skifte fjøringer og senke, selv om de er bra de som står på og 😀
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: turfsurfonsdag 04. november 2020, klokken 07:17
Sitat fra: overskyet på tirsdag 03. november 2020, klokken 19:57

Legger du boost på long range, så får du likevel 0-100 på 4.4 ish, som jo er greit nok IMHO. Hadde performance hatt store karbonikeramiske bremser ala Taycan osv, så hadde valget vært vanskeligere for meg personlig.

Er boost tilgjengelig på TMY da?
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: ToWalkOrDriveonsdag 04. november 2020, klokken 10:46
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. november 2020, klokken 07:17
Sitat fra: overskyet på tirsdag 03. november 2020, klokken 19:57

Legger du boost på long range, så får du likevel 0-100 på 4.4 ish, som jo er greit nok IMHO. Hadde performance hatt store karbonikeramiske bremser ala Taycan osv, så hadde valget vært vanskeligere for meg personlig.

Er boost tilgjengelig på TMY da?

Det er gjort tilgjengelig i USA for $2000. Kommer sikkert etter hvert i Norge og, hvis det ikke blir noe helt annet med bilene som kommer til Norge av tekniske grunner.
Reduserer 0-60 miles per hour (0-96,6 km/t) fra 4,8 sekunder til 4,3 sekunder. De som har testet sier det merktes...tilsvarer ca 50hk mer.

Performance har 3,5 til 60 mph som er ganske mye kjappere enn det igjen...særlig siden det i prosent er mye kjappere (18,6% raskere enn boost.... 27% raskere enn LR).

https://electrek.co/2020/09/25/tesla-launches-acceleration-boost-upgrade-model-y/
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: turfsurfonsdag 04. november 2020, klokken 12:33
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 04. november 2020, klokken 10:46
Performance har 3,5 til 60 mph som er ganske mye kjappere enn det igjen...særlig siden det i prosent er mye kjappere (18,6% raskere enn boost.... 27% raskere enn LR).

Hmm, boost+20" felger koster da like mye som jeg betaler for P. Performance fremstår jo som en god deal foreløpig. Det eneste negative med det er forsikring.

Ellers kunne jeg fint levd med akselerasjon på rundt 4,5 sek, blir omtrent som Model Sen vi hadde. Men fint med økt toppfart på P da.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: ToWalkOrDriveonsdag 04. november 2020, klokken 13:53
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. november 2020, klokken 12:33
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 04. november 2020, klokken 10:46
Performance har 3,5 til 60 mph som er ganske mye kjappere enn det igjen...særlig siden det i prosent er mye kjappere (18,6% raskere enn boost.... 27% raskere enn LR).

Hmm, boost+20" felger koster da like mye som jeg betaler for P. Performance fremstår jo som en god deal foreløpig. Det eneste negative med det er forsikring.

Ellers kunne jeg fint levd med akselerasjon på rundt 4,5 sek, blir omtrent som Model Sen vi hadde. Men fint med økt toppfart på P da.

Ja, jeg var i tvil mellom LR og P...i juli varslet de at Model Y skulle få Track Mode, men det har ikke skjedd ennå i USA. Track Mode er jo noe av det som gjør P ekstra gøy. Da jeg la inn bestillingen på Y så antok jeg at det ikke gikk an å få hengerfeste på MY Performance, men det gjorde det jo. Jeg ville og ha ripe-sort, så det la på litt på prisen. Samlet koster den med avgifter 492.120, mens hvis en i dag skulle bestilt det samme ville det kostet 65.822 mer ser jeg, altså 557.942 inkl avgifter, mens P er 120.822 dyrere enn det jeg bestilte for, altså 612.942...så det er adjø til P for min del. Får to sykt bra terrengsykler for den prisen...Virker som at den norske kronen svekker seg igjen nå, muligens bare pga Trump-uroligheter i markedet, som ironisk nok går ut over Norge-valutaen og ikke USA-valutaen...

En annen ting jeg tenkte på var en cm høyere bakkeklaring sånn ca og litt mykere på dårligere asfalt og mindre støy. En skal vel se at Tesla kommer med bedre lydisolering mot vei og (i tillegg til laminerte vinduer) samt luftdempere...men for luftdempere måtte en nok uansett ha konfigurert på ny, og fått prisendring....Blir jo spennende å se hvordan Berlin-versjonen blir...hvis det er det de skal vente på til Europa.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: tornaldoonsdag 04. november 2020, klokken 17:34
Å spare et halvt sekund på 0-100 er sånn passe uinteressant, når den uansett gjør det på 5 sek. Det som er interessant for folk flest,  er forskjellen i området 60-80 km/t, og opp til 120-140 km/t. Noen som vet? Altså med "acceleration boost".
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: chargeduponsdag 04. november 2020, klokken 20:28
Tror nok "folk flest" synes Tesla generelt er rask nok fra 60-100km/t. Model Y AWD er raskere enn "folk flest"-fossilbiler på denne akselerasjonen. Hvis du tenker på forbikjøring så må en fossilbil gire ned både ett og to gir før den er klar, slik at ved praktisk bruk blir den sannsynligvis like rask som en "ikke folk flest fossilbil". Den er sannsynligvis raskere enn de fleste ikke-Tesla elbiler også.
De som lurer på å kjøpe performance eller boost er nok ikke "folk flest". Grunnen til at alle konkurrentene til model Y (mach-e selv om den kommer i GT en gang den og, VAG's Enyaq/id4 osv) er snegler i forhold er jo at de ikke ser på det som viktig for bilvalget til massene eller "folk flest".

Personlig skulle jeg sett at alle elbilprodusentene brydde seg like mye om akselerasjon, men jeg har etterhvert innsett at det så og si kun er Tesla som kan levere på akkurat det punktet i sin prisklasse. Her er video som viser 0-30-60mph med og uten boost upgrade (tror jeg, har ikke sett mer enn at appen hans viser 0-30-60mph) https://www.youtube.com/watch?v=pv2PFq50cTU
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: handyman72søndag 09. mai 2021, klokken 19:55
Jeg var usikker når jeg bestilte model 3 fordi jeg egentlig ønsket hengerfeste. Bestilte performance og har ikke angret ett sekund. Model Y blir også performance. Det finnes ikke tvil en gang, men så liker ikke jeg å være nest best :laugh:
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: fonbergtirsdag 11. mai 2021, klokken 13:19
Sitat fra: handyman72 på søndag 09. mai 2021, klokken 19:55
Jeg var usikker når jeg bestilte model 3 fordi jeg egentlig ønsket hengerfeste. Bestilte performance og har ikke angret ett sekund. Model Y blir også performance. Det finnes ikke tvil en gang, men så liker ikke jeg å være nest best :laugh:

Vel, du blir bare nest best på rekkevidde, komfort og støy da, nest etter oss med vanlig LR ;)
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: Jon65tirsdag 11. mai 2021, klokken 23:11
Performance er vel den beste bilen når man skal prøvekjøre og den første uka etter at man har fått bilen.
Long Range er vel den beste bilen resten av tiden.
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: Counterpointertirsdag 11. mai 2021, klokken 23:28
Sitat fra: Jon65 på tirsdag 11. mai 2021, klokken 23:11
Performance er vel den beste bilen når man skal prøvekjøre og den første uka etter at man har fått bilen.
Long Range er vel den beste bilen resten av tiden.
Vi har hatt en preformance og en LR siden 2019 (hvor prisdifferanse var maksimal). Selv om konas bil er helt super og går bra, er jeg ikke lei performance enda.

Hun derimot bryr seg ikke om forskjellen.

Long range er best for de som ikke bryr seg
Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: MyMuffinonsdag 12. mai 2021, klokken 13:06
Kanskje vi er så heldige å får en periode hvor man kan kjøpe "Base performance" utgaver av Model Y, da får man det beste fra verdener :)

Tittel: Sv: Long Range vs. Performance
Skrevet av: ToWalkOrDrivetorsdag 13. mai 2021, klokken 23:43
Sitat fra: MyMuffin på onsdag 12. mai 2021, klokken 13:06
Kanskje vi er så heldige å får en periode hvor man kan kjøpe "Base performance" utgaver av Model Y, da får man det beste fra verdener :)

Tja, med TMY Performance kan du og sette på hengerfeste, ulikt fra TM3. Mulig fjøringene er litt harde på Performance. Hjul kan jo byttes ut... er vel stort sett prisen som ikke er best på P av de to.