Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: emphezis på Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 02:08

Tittel: 2020.44
Skrevet av: emphezisTorsdag 29. Oktober 2020, klokken 02:08
Sitat
Software version 2020.44 was just detected on a Tesla Model 3 Performance DM in California United States.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: SulleTorsdag 29. Oktober 2020, klokken 18:59
Denne skal, ifølge Tesla Stavanger, fikse problemer med MCU1. Venter spent ...
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geearTorsdag 29. Oktober 2020, klokken 20:03
Hvilke problemer?

Min er fortsatt på 36.11 eller noe, og talekontroll har ikke fungert på lenge, og den bruker innimellom forferdelig lang tid på oppstart med energy saving on.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: SulleTorsdag 29. Oktober 2020, klokken 23:18
Menyer som ikke virker og skjerm som går i svart.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: CirionMandag 02. November 2020, klokken 08:22
Får håpe den kommer før fredag 13.

Alternativt så blir det løst likevel i form av MCU2.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattTirsdag 03. November 2020, klokken 13:17
Mye nytt:

You can now change the Autopilot set speed by adjusting Controls > Autopilot > Set Speed to one of the following options:

SPEED LIMIT will set the cruise speed to the speed limit of the road and will adjust either to the Set Speed Offset that is specified or to the current driving speed, which ever is greater. The Set Speed Offset can be configured to a FIXED speed for all roads or to a PERCENTAGE that will vary based on the speed limit of the road.

CURRENT SPEED will set the cruise speed to the current driving speed.

Spotify has been updated to make it easier to find and play content from your library, which now also includes collaborative playlists and podcasts. With gapless playback, you can enjoy playlists without disruption in between tracks. A Spotify home tab has been added to help discover new content which is customized based on your listening preferences.

“The media search results are now re-arranged for easier viewing. Results now also display based on the media source you are actively using, highlighting and making it more convenient to find what you are looking for.

Search results when searching for specific items via voice has also been improved to show you more of what you are looking for.”

You can now show or hide your preferred media sources in the Media Player. Go to the Audio Settings > Sources to hide the sources that you do not use. Media search results will also exclude all hidden media sources.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: pers1Tirsdag 03. November 2020, klokken 15:50
  [ You are not allowed to view attachments ]  
  [ You are not allowed to view attachments ]  
  [ You are not allowed to view attachments ]  
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Stig-ArneTirsdag 03. November 2020, klokken 15:52
Jaja.. Med defekt SD kort på min MCU2 så må jeg ennå vente noen uker på denne versjonen. Sitter fast på 2020.40.4, med 40.8 liggende klar.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2Onsdag 04. November 2020, klokken 03:04
Og der fikk jeg beskjed om at 2020.44 er klar for installering... installeres :-)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MaxQOnsdag 04. November 2020, klokken 19:05
Noen med X75 som har fått denne? Jeg sitter fortsatt på 2020.36.16 og hadde i det minste håpt på en 40.8 oppdatering.

Bilen har wifi og står på advanced om det i det heletatt har noe å si. MCU1, HW2.5 og bilen fikk bestilt FSD når det var på tilbud (så venter på hw3).
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: AndreasRingdalOnsdag 04. November 2020, klokken 22:19
Noen med X75 som har fått denne? Jeg sitter fortsatt på 2020.36.16 og hadde i det minste håpt på en 40.8 oppdatering.

På vei nn hei s meg nå. X75 mcu2 hw3
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geearOnsdag 04. November 2020, klokken 23:16
Noen med X75 som har fått denne? Jeg sitter fortsatt på 2020.36.16 og hadde i det minste håpt på en 40.8 oppdatering.

Bilen har wifi og står på advanced om det i det heletatt har noe å si. MCU1, HW2.5 og bilen fikk bestilt FSD når det var på tilbud (så venter på hw3).
Har X75 med MCU1 og HW3, og er stuck på 36.11 av en eller annen grunn. Har stort sett vært veldig tidlig ute, og skal også ha den der priority access to software-greia, men ser dårlig ut nå gitt...
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Trond StrømbergTorsdag 05. November 2020, klokken 09:50
Vært stuck på 36.16, men fikk nå 2020.44
X75, MCU1 HW3.0
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: RadonTorsdag 05. November 2020, klokken 10:49
Har X75 med MCU1 og HW3, og er stuck på 36.11 av en eller annen grunn. Har stort sett vært veldig tidlig ute, og skal også ha den der priority access to software-greia, men ser dårlig ut nå gitt...
Er i akkuratt samme situasjon som deg med samme bil og firmware. Snakket med service for noen dager siden i forbindelse med serviceavtale. De sjekket og sa at min VIN ikke hadde noen nyere firmware tilgjengelig.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geearTorsdag 05. November 2020, klokken 12:19
Hjelper å klage på Elbilforum, 2020.44 kom i natt.

Håper bilen begynner åmsove igjen, har mistet flere kWh hver dag hele tiden med 36.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2Torsdag 05. November 2020, klokken 21:26
Før 2020.44:
Jeg er/var av den oppfatning at Tesla'n - med aktivert Autopilot (Autostyring) - skulle regulere kjørehastigheten automatisk ved endret fartsgrense, men det har min Tesla aldri gjort: kjører jeg i 80 og passerer et 60-skilt (skilt med stolpe synlig på skjermen og hastigheten endres også korrekt på skjermen) så fortsetter bilen å kjøre i 80 = potensiell saftig fartsbot.

Hvordan skal bilen egentlig oppføre seg??


2020.44: Angi fart for Autopilot
Du kan nå justere angitt Autopilot-hastighet ved å gå til Kontroller > Autopilot > Angi fart og endre til ett av følgende alternativer:
FARTSGRENSE bruker veiens fartsgrense til å angi Cruise-hastigheten. Hastigheten vil justeres etter angitt fartsgrense eller din nåværende hastighet, avhengig av hvilken som er høyest. Du kan konfigurere angitt fartsgrense til en FAST hastighet for alle veier eller til en PROSENT, som vil endre hastigheten basert på veiens fartsgrense.
NÅVÆRENDE FART angir Cruise-hastigheten til nåværende kjørehastighet.


For meg betyr det siste, "Nåværende fart", at bilen "overser" alle fartsskilt den ser/registrerer og fortsetter i feks. 80, selv om bilen registrerer 60-sone.
Er dette korrekt oppfattet?

"Fartsgrense", hmmm...
Hva sier teksten egentlig: "Hastigheten vil justeres etter angitt fartsgrense eller din nåværende hastighet, avhengig av hvilken som er høyest."
Er jeg treg i oppfattelsen eller er det så at også i dette tilfelle så vil bilen fortsette i 80 når bilens kjørehastighet er 80 når jeg passerer et 60-skilt? Så vidt jeg forstår så er 80 høyere enn 60 ("avhengig av hvilken som er høyest").
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2Torsdag 05. November 2020, klokken 22:19
Svarer meg selv (etter å ha sett noen YouTube-videoer med 2020.44)  8):

2020.44: "Angi fart for Autopilot" gjelder KUN i det øyeblikk/når du aktiverer Autopilot!

Da gjestår følgende spørsmål:
Jeg er/var av den oppfatning at Tesla'n - med aktivert Autopilot (Autostyring) - skulle regulere kjørehastigheten automatisk ved endret fartsgrense, men det har min Tesla aldri gjort: kjører jeg i 80 og passerer et 60-skilt (skilt med stolpe synlig på skjermen og hastigheten endres også korrekt på skjermen) så fortsetter bilen å kjøre i 80 = potensiell saftig fartsbot.

Hvordan skal bilen egentlig oppføre seg??
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: SulleTorsdag 05. November 2020, klokken 23:12
Når du kjører på autopilot senker bilen farten når du passerer skilt med lavere fartsgrense (burde vært før...). Når du kommer til høyere fartsgrense, enn det som var innstilt når du satte på autopilot, må du bekrefte ny fartsgrense med å holde nede spaken, eller trykke på skiltet på skjermen. Når du er på motorvei og enkelte landeveier, regulerer IKKE bilen farten automatisk.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2Torsdag 05. November 2020, klokken 23:13
Når du er på motorvei og enkelte landeveier, regulerer IKKE bilen farten automatisk.

Aha, det var på motorvei jeg testet ut - takk for oppklaring.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattTorsdag 05. November 2020, klokken 23:20
Den har også problemer med å lese de digitale fartsskiltene.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2Torsdag 05. November 2020, klokken 23:33
På min kjøretur i kveld - med lett duskregn - fikk jeg melding om at navigasjon på autopilot ikke kunne aktiveres pga. dårlig vær :-)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattTorsdag 05. November 2020, klokken 23:42
Den meldingen er ikke ny. Trodde ikke det var først i dag det var dårlig vær i Rogaland?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2Fredag 06. November 2020, klokken 00:05
Rogaland? - nei - Trondheim :-)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattFredag 06. November 2020, klokken 00:15
Da burde du isåfall ha sett meldingen drøssevis av ganger. (Selv på en TM3...  :D )
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: itjeFredag 06. November 2020, klokken 21:45
Fikk akkurat varsel om 2020.44.10.1

Aldri fått en så tidlig oppdatering før (ref teslafi med 30 stk i skrivende stund)

Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: strekenLørdag 07. November 2020, klokken 13:16
Jeg opplever 20.44 som en av de bedre oppdateringene på en stund. Prosentpåslag over angitt fartsgrense er genialt, det er faktisk noe jeg har savnet i tre år.

AP fremstår som betydelig stødigere nå, den skjener ikke like mye ut i venstresvinger, og den får heller ikke like stor panikk i skarpe svinger slik den gjorde før. På strekningen Såner-Ringvoll sør i Follo kjørte den nå hele strekningen i mørket eksemplarisk. Da vi nærmet oss vikepliktskiltet på Ringvoll, bremset den behagelig ned og stoppet mens den ga beskjed om at jeg måtte ta over selv.
Det føles ikke lenger som om selvkjøring er håpløst langt unna nå.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: HandymanLørdag 07. November 2020, klokken 13:52
Enig, dette er den klart beste versjonen jeg har hatt siden jeg fikk bilen i mars -19.
Muligheten til å sette CC til hastigheten man kjører og prosentpålegget er endelig på plass.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: xerxesLørdag 07. November 2020, klokken 14:26
Jeg opplever 20.44 som en av de bedre oppdateringene på en stund. Prosentpåslag over angitt fartsgrense er genialt, det er faktisk noe jeg har savnet i tre år.

AP fremstår som betydelig stødigere nå, den skjener ikke like mye ut i venstresvinger, og den får heller ikke like stor panikk i skarpe svinger slik den gjorde før. På strekningen Såner-Ringvoll sør i Follo kjørte den nå hele strekningen i mørket eksemplarisk. Da vi nærmet oss vikepliktskiltet på Ringvoll, bremset den behagelig ned og stoppet mens den ga beskjed om at jeg måtte ta over selv.
Det føles ikke lenger som om selvkjøring er håpløst langt unna nå.

Kult, men hvilken versjon opphraderte du fra/sammenlikne du med? Det blir litt mer nyttig for fellesskapet om alle opplyser om det ved kommentarer på nye versjoner.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TøddiVedderLørdag 07. November 2020, klokken 14:34
Men når jeg engager acc, så settes den på fart man har, ikke fartsgrense +10%.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: jlanLørdag 07. November 2020, klokken 14:54
Men når jeg engager acc, så settes den på fart man har, ikke fartsgrense +10%.
Slik var det i trailer mode tidligere også. Men et langt trykk gir vel fartsgrensen+ ?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TøddiVedderLørdag 07. November 2020, klokken 15:56
Ja
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: jlanMandag 09. November 2020, klokken 10:49
... et langt trykk gir vel fartsgrensen+ ?
Ja
Så da nærmer det seg en ideell løsning for meg, når det gjelder selve påslaget av fartsholding. Når en har valgt "Nåværende fart" så får en altså denne ved et kort trykk, og "Fartsgrense+" bare ved å holde trykket litt lengre. Jeg savner mulighet for å gå ned til aktuell fart fra en høyere valgt fart med et kort trykk. Og dette med å følge variende fartsgrenser er fortsatt ikke helt bra.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattMandag 09. November 2020, klokken 11:15
Jeg synes det er ille at den ikke går raskere ned i hastighet når den kommer fra for eksempel 60 km/t til 40 km/t. I en nedoverbakke kan det faktisk ta opptil 150 meter før farten er riktig, og veldig mange 40-soner er faktisk kortere enn dette. VW har løst dette på en forbilledlig måte ved å varsle i displayet at et fartsskilt kommer om x antall meter, og regulerer hastigheten slik at den er riktig når skiltet passeres.

Mange steder er det også en fartshump like etter at 40-sonen begynner, og politiet er heller ikke fremmed for å rigge opp laseren like etter et fartsskilt.

ps. Har også merket at det tar lenger tid å få ned hastigheten ved kaldt batteri. Brukes det en kombinasjon av bremser og regen i slik situasjon?

Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: jlanMandag 09. November 2020, klokken 11:56
ps. Har også merket at det tar lenger tid å få ned hastigheten ved kaldt batteri. Brukes det en kombinasjon av bremser og regen i slik situasjon?
Det har ihvertfall vært slik tidligere at bremser kun brukes hvis det er biler eller andre hindringer foran.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattMandag 09. November 2020, klokken 12:04
Så hvis ikke et fartsskilt defineres som en hindring, så vil kulden omtrent hindre all automatisk justering av fart ved et slikt skilt?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: ladovTirsdag 10. November 2020, klokken 23:36
Så hvis ikke et fartsskilt defineres som en hindring, så vil kulden omtrent hindre all automatisk justering av fart ved et slikt skilt?
Kulde eller om du har nesten fullt batteri. Begge deler vil begrense hvor mye strøm regen kan lage. Trenger du bremse mer enn det må klossene brukes. Da må det kanskje omprogrammeres litt?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: turfsurfOnsdag 11. November 2020, klokken 08:04
Det har ihvertfall vært slik tidligere at bremser kun brukes hvis det er biler eller andre hindringer foran.
De har endret på det flere ganger. Funker veldig dårlig ned f.eks atlanterhavstunellen med 10% stigning.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2ſøndag 15. November 2020, klokken 23:32
Min Tesla har 2020.44.10.1 - venter på 2020.44.10.2  ;) ;) ;)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TøddiVedderTirsdag 17. November 2020, klokken 21:03
2020.44.10. Er det flere som må låse opp telefonen nå for at mobilen skal virke som nøkkel? Hjelper ikke med å bare ha den i lommen. Eller noe nytt på telefonen? Galaxy s10+
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: sabb61Onsdag 18. November 2020, klokken 09:50
Har vært plaget med det samme på min TM3, siden jeg gikk over fra Samsung Galaxy 7 til Samsung S20 Ultra. Fryktelig irriterende.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TorairOnsdag 18. November 2020, klokken 12:23
Jeg har ikke så mye erfaring med android mobiler, men jeg vet at en sånn mobil kan legge apper til "å sove". Kanskje dette har skjedd hos dere?

Kanskje noe ala dette?
https://no.androidhow.eu/hvordan/hvordan-sette-en-app-a-sove-pa-samsung/
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: trykkertorOnsdag 18. November 2020, klokken 18:35
Huawe Mate 10 Pro, Android.
Mobilen trenger ikke røres /aktiveres i det hele tatt. Åpne dør, tut og kjør.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattOnsdag 18. November 2020, klokken 18:46
Sitat
Åpne dør, tut og kjør.

Godt du ikke er i USA. Der koster det 350 USD å bruke hornet unødvendig..... I Norge fremgår det av trafikkreglenes § 14 at «unødvendig eller hensynsløs bruk av lyd- eller lyssignal er forbudt».  :laugh: :police:
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: ladovOnsdag 18. November 2020, klokken 19:07
Moderne mobiler er ganske flinke til å sette apper i sovemodus for å spare strøm. Dette er altså et spørsmål om å finne ut hvordan akkurat *din* mobil kan overtales til å la Tesla-appen holde på med sitt i bakgrunnen. ;)

(alternativt kan det også være et spørsmål om hvordan app-programmererne kan forsikre seg om at appene de lager ordner dette helt av seg selv, eller i det minste sier fra til mobilens eier om at ting må gjøres..)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: JorElOnsdag 18. November 2020, klokken 22:05
sw 44.15 coming up, to a car near me :D
Edit; trodde jo først at dette var småplukk, men har tenkt meg til at dette må være sw-klargjøring for v11 eller FSD-beta :D
Eller noe galt med bilen, som trenger fikses ;D

Skal ikke klage på nye ting. Ikke alltid 100% første gangen. Men ingen gjør OTA bedre enn Tesla. That is a fact. (Ingen over, ingen ved siden. (Freia Melkesjokolade))

Edit2; SW består av Angi fart for AP, Spotify-forbedringer, Forbedringer i mediesøk, Mediekilder, Språk for kommandoer. Har ikke fulgt med i det siste, dette er kanskje gamle nyheter?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: sabb61Onsdag 18. November 2020, klokken 23:23
Flere som sliter med å få logget på Youtube? TM3 2019.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: geirci2Torsdag 19. November 2020, klokken 00:45
Edit2; SW 2020.44.15 består av Angi fart for AP, Spotify-forbedringer, Forbedringer i mediesøk, Mediekilder, Språk for kommandoer. Har ikke fulgt med i det siste, dette er kanskje gamle nyheter?

Ja, alt dette kom i 2020.44.10 / 2020.44.10.1.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: VikingWithWingsTorsdag 19. November 2020, klokken 21:39
Flere som sliter med å få logget på Youtube? TM3 2019.

Ja. Kom over denne YouTube videoen https://youtu.be/lHSxA-Y8uyU

Har ikke fått prøvd selv ennå, men verd ett forsøk.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Ole PetterFredag 20. November 2020, klokken 02:08
Da dukket 2020.44.15 opp. Kan ikke se noen forandring i release note fra andre 2020.44.X. Model S 75d 2019
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Kenneth FrantzenFredag 20. November 2020, klokken 14:49
2020.44.10. Er det flere som må låse opp telefonen nå for at mobilen skal virke som nøkkel? Hjelper ikke med å bare ha den i lommen. Eller noe nytt på telefonen? Galaxy s10+
Eg og har slite med det. Har S10e. Fann ut at optimalisert batteribruk var aktivert for Tesla-appen. Slo av det no, men eg har ikkje fått testa om det hjalp enno.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: ElmoFredag 20. November 2020, klokken 23:56
2020.44.10. Er det flere som må låse opp telefonen nå for at mobilen skal virke som nøkkel? Hjelper ikke med å bare ha den i lommen. Eller noe nytt på telefonen? Galaxy s10+
Galaxy s8 og samme SW. Ikke problem med det.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: RuneWLørdag 21. November 2020, klokken 00:57
2020.44.10. Er det flere som må låse opp telefonen nå for at mobilen skal virke som nøkkel? Hjelper ikke med å bare ha den i lommen. Eller noe nytt på telefonen? Galaxy s10+

Galaxy S10. Samme problem. Tlf må være låst opp for å virke som nøkkel. Men sånn har det vært før 2020.44.xx for meg. Det er nok appen som går i dvale på ett vis (hos meg i alle fall).
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: OhmPaPaLørdag 21. November 2020, klokken 01:04
Fikk 44.15 i går - og nå sladrer ruteren om at Teslaen laster ned noe stort igjen.

Ny FW eller nytt kart tro?  :)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Alfa BergenLørdag 21. November 2020, klokken 18:17
Fikk 44.15 i går - og nå sladrer ruteren om at Teslaen laster ned noe stort igjen.

Ny FW eller nytt kart tro?  :)

Laster ned 44.15 nå. Har du fått en nyere?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: RuneWLørdag 21. November 2020, klokken 22:28
Hmm... Bilen ber meg koble til Wi-Fi for å laste ned 44.15, men den er jo på Wi-Fi for &/&¤&¤&¤

  [ You are not allowed to view attachments ]  

Spotify og nettleser fungerer i alle fall med denne WiFi-forbindelsen. Jeg har forsøkt resetting med knapper + brems uten hell.

Noen som har opplevd noe lignende og funnet ut av det?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattLørdag 21. November 2020, klokken 22:44
Du kan prøve å bytte språk. Det tar en reset, så det er verdt å prøve.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: RuneWLørdag 21. November 2020, klokken 23:13
Du kan prøve å bytte språk. Det tar en reset, så det er verdt å prøve.

Et forsøk verdt!
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: OhmPaPaMandag 23. November 2020, klokken 13:19
Fikk 44.15 i går - og nå sladrer ruteren om at Teslaen laster ned noe stort igjen.

Ny FW eller nytt kart tro?  :)

Laster ned 44.15 nå. Har du fått en nyere?

Nei. Bilen lastet ned flere GB. Men så sluttet den og ikke noe skjedde i bilen. Dette har jeg opplevt før.
Bilen står fortsatt på WiFi og ruteren viser at den laster ned noen få kB nå og da.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: mosoMandag 23. November 2020, klokken 14:13
Noen som får podcasts fra NRK til å spille på Spotify i bilen? Finner podcastene, men episodene er grå i skriften (vs hvite for andre podcasts) og vil ikke laste.

44.15 - model S
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: BogeMandag 23. November 2020, klokken 21:00
Jeg sliter også med NRK Podcast. Versjon 44.10.1 fikk jeg bare download error, nå på 44.15 så er de grå.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: ok67Torsdag 26. November 2020, klokken 12:44
Korleis trur de bilen tolkar dette skiltet?
 [ You are not allowed to view attachments ]  


Det er rett nok vridd litt i forhold til fotoet her, men bilen trur altså at dette er eit 70 skilt.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: RuneWTorsdag 26. November 2020, klokken 13:27
Korleis trur de bilen tolkar dette skiltet?
 [ You are not allowed to view attachments ]  

Det er rett nok vridd litt i forhold til fotoet her, men bilen trur altså at dette er eit 70 skilt.

Det er nok veldig interessant for Tesla å få vite om slike feiltolkninger, men hva er den beste måten å formidle dette på? Si "bug report xxxxxx" og trykke på "dashcam-knappen" ?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: ok67Torsdag 26. November 2020, klokken 14:43
Har trykka på bilsymbolet og levert melding fleire ganger, man då får du ikkje lagt til komentar, men forhåpentlegvis forstår dei kva det gjeld om dei ser på filmsnutten.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: o.b.lixTorsdag 26. November 2020, klokken 15:16
Her tolker bilen 30-sone, selv om dette er på sideveien. Bedre i mørket, da er det det fortsatt 70-sone...  [ You are not allowed to view attachments ]  
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattTorsdag 26. November 2020, klokken 15:21
Har trykka på bilsymbolet og levert melding fleire ganger, man då får du ikkje lagt til komentar, men forhåpentlegvis forstår dei kva det gjeld om dei ser på filmsnutten.
Tilbakemeldinger (Bug Reports) blir ikke lest før du har bilen din på verksted. Den legger inn en merknad i loggen slik at verkstedet lettere kan finne fram til feilmeldingen.

Biler som har FSD Beta i USA vil bli lest kontinuerlig som et ledd i testfasen.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Tore_tangFredag 27. November 2020, klokken 13:07
Hei, jeg sliter med Spotify etter siste oppdatering 2020.44.15- det er ikke lengre mulig å logge seg på- verken med Teslakonto eller egen konto. Har prøvd restart 3-4 ganger og bytte språk- det endrer ingenting. Noen andre som har løst tilsvarende problemer?
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: sabb61Fredag 27. November 2020, klokken 15:50
Flere som sliter med å få logget på Youtube? TM3 2019.

Ja. Kom over denne YouTube videoen https://youtu.be/lHSxA-Y8uyU

Har ikke fått prøvd selv ennå, men verd ett forsøk.

Gjorde som beskrevet i Youtube videoen og er nå logget inn på min konto 🤗
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: RuneWFredag 27. November 2020, klokken 19:36
Hmm... Bilen ber meg koble til Wi-Fi for å laste ned 44.15, men den er jo på Wi-Fi for &/&¤&¤&¤

Noen som har opplevd noe lignende og funnet ut av det?

En telefon til Tesla ordnet biffen. Var ett eller annet som hadde hengt seg opp. Gruet meg litt til å ringe, for jeg fryktet lang kø og dårlig service, men jeg ventet kanskje i 2 minutter og fikk hjelpen jeg trengte i løpet av 5 minutter  :+1:
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattFredag 27. November 2020, klokken 22:54
Software version 2020.44.25 is currently downloading. Visstnok ikke noe nytt
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: JorElFredag 27. November 2020, klokken 23:27
Software version 2020.44.25 is currently downloading. Visstnok ikke noe nytt
Jeg er med Motorwatt :)
Dette må jo være mye bedre enn 44.15 8)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattFredag 27. November 2020, klokken 23:32
Software version 2020.44.25 is currently downloading. Visstnok ikke noe nytt
Jeg er med Motorwatt :)
Dette må jo være mye bedre enn 44.15 8)
Ikke mye: Ca. 0.10  :'(
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: JorElLørdag 28. November 2020, klokken 00:09
10% ja takk :)

Måtte ut i bilen nå, og det er vist det samme en gang til. Men jeg er fornøyd med å være et stykke fremme i SW-køen. På den annen side, så kan det jo være noe småfiks, og da har jeg jo vært bak i SW-kvalitets-køen ::)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TeslaModelXLørdag 28. November 2020, klokken 13:23
Tipper .25 innholdt fiks for sikkerhetsproblemene som nettopp ble avslørt. Så selv om vi ser lite var den viktig :)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Ole Petterſøndag 29. November 2020, klokken 22:57
Opplever at siste update tar svinger betydelig bedre hvor den låg i grenseland før og ga «autopilot begrenset» beskjed.

Innbiller meg at det skjedde på .25 men kan hende at seg var .15 og da jeg ikke har kjørt så mye i det siste.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TøddiVedderLørdag 05. Desember 2020, klokken 06:55
Syntes varmeapparatet jobber med høyere viftehastighet  enn nødvendig. Høyt forbruk. .25
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: MotorwattLørdag 05. Desember 2020, klokken 07:48
Sitat
Syntes varmeapparatet jobber med høyere viftehastighet  enn nødvendig. Høyt forbruk. .25
Kalles ikke dette fenomenet for vinter? :D
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TøddiVedderLørdag 05. Desember 2020, klokken 10:30
Hehe. Men den gir seg ikke. På 20 grader innstilt går vifte på 6. Selv om oppnådd temeratur
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: TeddyTſøndag 06. Desember 2020, klokken 10:00
Jeg syns også at viften jobber for hardt etter oppnådd temperatur, den står ofte på 6 og nekter å gå lavere. Tror den vil sikre seg mot dugg på vinduene når det er kaldt ute, for skrur jeg manuelt ned får jeg ofte «avdugging begrenset (...)» i displayet. Allikevel holder det ofte med 4 eller 5. Ikke så irriterende i høy fart når man ikke hører den, men veldig irriterende i lav fart. Har begynt å bruke talekommandoer for å justere den kjapt. ;)
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: HandymanTirsdag 08. Desember 2020, klokken 00:03
Klimareguleringen i TM3 krever alt for mye energi, etter min mening, (for dårlig av Tesla)
Jeg kjører derfor manuelt, lav viftehastighet og av med AC dersom det er tørt i bilen.
Sparer da rundt 15% i forbruk, og kan kjøre lavere temp, siden lufthastigheten går ned.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: ladovTirsdag 08. Desember 2020, klokken 16:37
Jeg har forsøkt meg på litt manuell regulering og synes ikke jeg har oppnådd det helt store ender ofte med å la den stå på auto..

Det er en raritet, når jeg kjører langt i kjølig blir det voldsomt varmt på føttene.
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: kneggOnsdag 09. Desember 2020, klokken 18:53
Jeg har forsøkt meg på litt manuell regulering og synes ikke jeg har oppnådd det helt store ender ofte med å la den stå på auto..

Det er en raritet, når jeg kjører langt i kjølig blir det voldsomt varmt på føttene.

Enig, for mye varme på føttene. Dessverre en dårlig plassering av ventil? Eller... Jeg vil jo ha varme når jeg fryser, men den kunne sendt varmen til midten av forbønnen etterpå 👍
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: sjokomelkOnsdag 09. Desember 2020, klokken 21:23
Varme stiger oppover. Derfor vil de fleste biler med automagisk klimaanlegg sende mest mulig varmluft ned mot føttene for å holde kupéen jevnt varm når det er kaldt ute. Og det er derfor vi i Norge irriterer oss over at det dugger på frontruta, for her er det både fuktig og kaldt samtidig. I SoCal er det "kaldt" og tørt. :P
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: Thomas ParsliTorsdag 10. Desember 2020, klokken 16:02
Klimareguleringen i TM3 krever alt for mye energi, etter min mening, (for dårlig av Tesla)

Sammenlignet med hva?

https://youtu.be/-lmZ--txdcU?t=1745
Tittel: Sv: 2020.44
Skrevet av: HandymanTorsdag 10. Desember 2020, klokken 19:34
Klimareguleringen i TM3 krever alt for mye energi, etter min mening, (for dårlig av Tesla)

Sammenlignet med hva?

https://youtu.be/-lmZ--txdcU?t=1745

Sammenlikner ikke med noe. Jeg sier bare at det brukes mye mer energi enn nødvendig. Det bevises med at manuell regulering sparer MYE energi. Bedre komfort er positiv bieffekt ;)

Men når det kvaliteten på klimareguleringen (komforten) i TM3 opplever jeg som dårligere om vinteren, sammenliknet med andre biler jeg har kjørt. Den holder ikke jevn temperatur på lange turer. Temperaturen varierer mye rundt i kupeen. Ofte kan en halv grad justering føre til stor variasjon i temperatur.
Så på lengre turer kjører jeg klima manuelt og er fornøyd. På korte turer funker Auto OK.